Beste mensen, Ik vraag me echt sterk af of inderdaad ooit 1gigabit wordt gehaald met een glasvezel aansluiting van KPN met daar achter een super voor mij bekende goedkope WIFi router. Ik haal niet een 50Mbps download en 50Mps upload. Ik denk heel eerlijk gezegd dat het een verkoop verhaal is als het gaat om huis gebruiker maar voor bedrijven zullen denk ik andere industrie router worden gebnruikt. Ja misschien als je met een kale verbonden bent dan haal je een snellere verbinding maar via WIFI kampen volgens mij alle leveranciers met het zelfde probleem als het gaat om glas + draadloze wifi. Wat denken jullie?
Netto Snelheid Glasverzel via KPN WIFI router
Beste antwoord door Anonymous
Hallo
Afhankelijk van het modem en de aanverwante apparatuur moet je draadloos ook ongeveer 900/900Mbit/s kunnen halen mits je een wifi6 (AX) modem hebt en je aangesloten apparatuur ook wifi6 ondersteunt.
Ondersteunt jouw modem maximaal wifi 5 (AC) dan moet je draadloos ongeveer 300/300Mbit.s kunnen halen, gemeten op 1 apparaat en alle overige apparaten uit.
Zelf werk ik nu tijdelijk even draadloos via een KPNBox12 en een Chromebook pc (wifi6) en meet ongeveer 900/900Mbit/s.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.