Skip to main content
Vraag

Niet tevreden over de Experia Box V10A en de SuperWifi punten

• March 19, 2026
  • 5 reacties
  • 32 keer bekeken

Bij onze laatste verhuis, kregen we van KPN een V10a modem met 2 zwarte vierkante versterkers. Na 3 jaar gesukkel met internet, maar 2 superwifi punten aangeschaft, maar ook daar krijg ik niet altijd het internet mee dat ik zou willen. Is er een mogelijkheid dat ik alles kan omruilen naar een recentere modem en wifi-versterkers zodat we wifi6 of zelf wifi7 in huis kunnen krijgen? Bij de klantendienst kreeg ik vorig jaar nog het antwoord dat dit enkel voor nieuwe klanten is en dat ik wifi 6 helemaal niet nodig heb. Volgens mijn bepaal ik dat zelf wel. Ik betaal genoeg elke maand om de nieuwste hardware in huis te hebben en de voordelen daar van.

5 reacties

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • March 19, 2026

Wat denk je dat wifi 6 of überhaupt wifi 7 precies doet?

Wifi 7 is leuke wat delta in reclame zegt, maar moet je wel apparatuur hebben welke werkt met wifi7.

Als je de SW2 schotels hebt dan heb je wifi6.

Heb zelf meer de indruk : ik heb de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt

• Auteur
  • Topper
  • March 19, 2026

En dat bedoel ik dus met: “ik bepaal zelf wel of ik het nodig heb”. Je weet helemaal mijn kennis over het internet niet of nood in mijn woning, maar ik zal je alvast een kleine inkijk geven.

We werken met 2 personen fulltime van huis uit en hebben een volledige slimme woning. Doordat er ongeveer een 20tal apparaten en domotica-onderdelen over de wifi gaan, gebeurd het meer dan ééns dat er teveel data over de wifi gestuurd wordt. Wifi 5 kan het klaarblijkelijk niet aan. Daar komt nog eens bij dat de dekking in huis aan de lagere kant is en die wil ik meteen ook verhogen hiermee.

Ook is het onmogelijk om de V10a open te zetten om mijn sturing van het huis in te stellen vanop afstand. Dat zou schijnbaar met de Box 14 wel mogelijk zijn.

Daarboven vindt ik het maar normaal om de laatste hardware in huis te hebben. Zeker als ik het wel krijg als ik een jaar geen klant ben bij KPN en volgende jaar de overstap terug naar KPN maak.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • March 19, 2026

En dat bedoel ik dus met: “ik bepaal zelf wel of ik het nodig heb”. Je weet helemaal mijn kennis over het internet niet of nood in mijn woning, maar ik zal je alvast een kleine inkijk geven.

We werken met 2 personen fulltime van huis uit en hebben een volledige slimme woning. Doordat er ongeveer een 20tal apparaten en domotica-onderdelen over de wifi gaan, gebeurd het meer dan ééns dat er teveel data over de wifi gestuurd wordt. Wifi 5 kan het klaarblijkelijk niet aan. Daar komt nog eens bij dat de dekking in huis aan de lagere kant is en die wil ik meteen ook verhogen hiermee.

Ook is het onmogelijk om de V10a open te zetten om mijn sturing van het huis in te stellen vanop afstand. Dat zou schijnbaar met de Box 14 wel mogelijk zijn.

Daarboven vindt ik het maar normaal om de laatste hardware in huis te hebben. Zeker als ik het wel krijg als ik een jaar geen klant ben bij KPN en volgende jaar de overstap terug naar KPN maak.

Kijk er zijn inderdaad op het moment problemen met de hardware van de KPN , daar loop ik zelf ook tegen aan.

Maar als je zoveel hebt geïnvesteerd in domotica ?,ik  hier heb ik wel 22 apparaten over de wifi lopen dus tja ?

Misschien een Fritzbox voor je? ( ik zelf sta bijna op het punt om daar mee verder te gaan)

En gezien wat je allemaal roept, twijfel ik echt aan je kennis over het internet ( zoals je dat zelf zo mooi beschrijft). 

Voor welke “domotica” heb je nu echt wifi 7 nodig? Benoem eens wat

Enne nogmaals de superwifi punten die hebt aangeschaft hebben dus wifi 6

Maar goed er zijn hier meer slimmeriken en zelfs slimmer dan dat ik ben en die kunnen je misschien verder helpen.   

• Auteur
  • Topper
  • March 19, 2026

Het gaat me ook helemaal niet om wifi 7 maar 6... Als we dan toch aan het upgraden zijn, dan maar meteen voor de toekomst. Maar goed, bedankt voor nul inbreng op mijn vraag hoe ik het kan omruilen naar een nieuwer model.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • March 19, 2026

Het gaat me ook helemaal niet om wifi 7 maar 6... Als we dan toch aan het upgraden zijn, dan maar meteen voor de toekomst. Maar goed, bedankt voor nul inbreng op mijn vraag hoe ik het kan omruilen naar een nieuwer model.

Als je het hier een beetje gevolgd hebt ruilt kpn niet om.

En tj dat is ... ,  maar voor vrienden van mij heb ik een v12 op bekende verkoop site gescoord en die werkt nu een week of 3 naar behoren.

En zijn blij dat ze van de v10 verlost zijn 

En anders een fritske aanschaffen , dan ben je je helemaal baas in eigen huis