Skip to main content
Beantwoord

Nieuwe radiator stijf over glasvezelkastje geplaatst: wie is er verantwoordelijk?

• May 30, 2025
  • 31 reacties
  • 505 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Ik hoop dat ze ook bij mij langskomen, tijdens installatie gaf ik aan dat in het kader van woningverbetering ik bredere radiatoren zou krijgen, blijkbaar niet interessant want gewoon naast de oude radiator gemonteerd. Nu is de nieuwe radiator stijf over het glasvezelkastje gezet dus niemand kan er meer bij zonder de radiator te demonteren. Ben benieuwd of alles blijft werken als ik weer de verwarming aan zet en nee hier maak ik geen apart topic voor aan. Anders bel ik wel als de boel smelt.

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Beste antwoord door Shyrin van KPN

Dank voor jouw update, ​@DX11: erg fijn om een terugkoppeling te lezen!

@Shyrin van KPN update:

• of nu weer voor de snelste oplossing is gekozen weet ik niet 

Ik vertrouw erop dat de monteur zijn best heeft gedaan om tot de best mogelijke oplossing te komen, en dat dit in goed overleg met jou is gegaan.

• FTU/NT op dezelfde plek gebleven en kunnen alsnog warm worden
  • ik heb vantevoren DUIDELIJK gecommuniceerd dat de NT muurvast zat maar blijkbaar is dit niet goed doorgekomen want de monteur was verbaasd en probeerde de NT los te wrikken 
  • verder wel tevreden, snelle installatie en goede verbinding.

Jammer dat de informatie over de muurvaste NT niet goed is doorgekomen: dat had inderdaad verwarring kunnen voorkomen. Er is op dat vlak zeker winst te behalen in de overdracht, ik zal dat intern eens aankaarten. Mocht het FTU/NT alsnog warm worden, neem dan vooral contact op met onze klantenservice. We helpen je dan graag verder. 

Van:

nee hier maak ik geen apart topic voor aan. Anders bel ik wel als de boel smelt

naar:

Dat vind ik mooi! Goed om te horen dat je verder tevreden bent over de installatie en de verbinding!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

31 reacties

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Dan maak ik er toch even een apart topic voor je aan, ​@DX11: geen probleem! 😉
Bedankt voor je bericht: het klinkt allesbehalve ideaal. Om beter te kunnen begrijpen wat er precies is gebeurd, heb ik een paar korte vragen:

• Was je zelf aanwezig bij de installatie van het glasvezelkastje (FTU)?
  • Is er toen nog overleg geweest over de plaatsing, zeker aangezien je had aangegeven dat er bredere radiatoren zouden komen?
  • En begrijp ik goed dat de FTU geplaatst is vóórdat de nieuwe radiator werd gemonteerd? 

Met die informatie kunnen we beter inschatten of er eventueel nog iets te herstellen of te verbeteren valt.

Hopelijk kunnen we voorkomen dat er iets gaat smelten, dus we denken graag met je mee!

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • June 3, 2025

Hoi ​@Shyrin van KPN ,

Ik was aanwezig tijdens de installatie, uiteraard is er overleg geweest maar ik kreeg de indruk dat de monteur van Glaspoort geen zin had om de kabel te verlengen en zei dat er maar gebeld moest worden bij problemen, dan was het geen punt om de radiator even los te halen.

Mijn buren hadden hetzelfde probleem en op een gegeven ogenblik geen internet meer, toen is alsnog de FTU verplaatst en de radiator even losgemaakt.

Uiteraard is de FTU eerst geplaatst, als de nieuwe radiator er reeds had gehangen dan was er helemaal geen ruimte meer geweest en had de kabel moeten worden verlengd en de FTU op een andere muur moeten worden geïnstalleerd.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Dank voor je toelichting!
Het klinkt als een bijzondere situatie waarbij de monteur tijdens de installatie vooral voor de snelste oplossing heeft gekozen, zonder echt rekening te houden met de toekomstige inrichting van de ruimte. Dat is jammer, want zoals je aangeeft, had het verlengen van de kabel en het verplaatsen van de FTU mogelijk beter gepast.

Goed om te horen dat er wél overleg is geweest, maar als er achteraf alsnog aanpassingen nodig blijken  (zoals bij je buren) dan roept dat natuurlijk vragen op.
Ik wil je topic graag intern doorzetten, want ik ben benieuwd hoe dit beoordeeld wordt. Vind je het goed als er eventueel contact met je wordt opgenomen? Ik zie klantgegevens in je profiel staan.

Ronald31
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • June 5, 2025

Kun je daar een foto van uploaden? Welke loodgieter plaatst er nu een radiator voor een aansluiting?

• June 5, 2025

Kun je daar een foto van uploaden? Welke loodgieter plaatst er nu een radiator voor een aansluiting?

Een loodgieter die dit al maanden van tevoren zo afgesproken heeft met de opdrachtgever. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 5, 2025

Zo kan de NT ook z'n warmte niet kwijt. En wordt in de winter ook nog extra verwarmt. Wat eerder tot storing kan leiden lijkt mij.

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • June 5, 2025

@Shyrin van KPN Dat is prima.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • June 19, 2025

Je hebt er even op moeten wachten: ik heb inmiddels een terugkoppeling:

Dit wordt gezien als een technische verplaatsing en die wordt kosteloos uitgevoerd.
Gaat het niet om een technische verplaatsing, dan kunnen er wél kosten aan verbonden zijn. Meer informatie daarover vind je hier → Het verplaatsen van de glasvezel aansluiting

Mijn collega heeft al geprobeerd telefonisch contact met je op te nemen om een afspraak te maken, maar kwam helaas direct in de voicemail terecht.

Mocht je de technische verplaatsing willen laten uitvoeren, dan kun je dit het beste rechtstreeks via onze telefonische klantenservice regelen. Zij kunnen een ticket aanmaken, waarna de technische verplaatsing in gang wordt gezet. Je kunt hiervoor ook een belafspraak maken op een moment dat het jou uitkomt.

Voor het gemak heb ik alvast een notitie geplaatst bij je klantgegevens: daar kun je gerust naar verwijzen tijdens het gesprek.

Goed om te weten voor meelezers: Of een verplaatsing kosteloos is, hangt af van de specifieke situatie. De uiteindelijke beoordeling wordt gedaan door KPN en/of de KPN monteur.

• June 20, 2025

Dit wordt gezien als een technische verplaatsing en die wordt kosteloos uitgevoerd.

Mooi.

Mijn collega heeft al geprobeerd telefonisch contact met je op te nemen om een afspraak te maken, maar kwam helaas direct in de voicemail terecht.

Zou het kunnen zijn dat er werd gebeld zonder nummer, stiekem dus, dan is dat heel begrijpelijk.

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • June 20, 2025

@Shyrin van KPN  Bedankt voor je reactie, heb inmiddels een afspraak gemaakt. Laat nog wel weten hoe de verplaatsing is gegaan.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 20, 2025

De radiator zal toch ook even weg moeten om de NT op de huidige plek te verwijderen ​@DX11 .

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • June 20, 2025

@PeterG Ik heb dit duidelijk uitgelegd, we gaan het zien mss wordt terplekke besloten alsnog een installateur in te schakelen.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • June 20, 2025

​Laat nog wel weten hoe de verplaatsing is gegaan.

Ja, heel graag, ik ben heel benieuwd hoe het verder verloopt! 

De radiator zal toch ook even weg moeten om de NT op de huidige plek te verwijderen ​@DX11 .

In dit soort situaties is het vaak het beste om samen ter plekke te kijken wat er mogelijk is. Als blijkt dat de radiator tijdelijk los moet of dat er iets anders nodig is, dan is een vervolgafspraak of nieuwe afspraak zo gemaakt. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • June 26, 2025

​Laat nog wel weten hoe de verplaatsing is gegaan.

Ja, heel graag, ik ben heel benieuwd hoe het verder verloopt! 

Men is langs geweest, de radiator wordt niet losgekoppeld maar er gaat een nieuwe glasvezel getrokken worden, nieuw gat geboord op een hogere plaats in de buitenmuur en er moet dus een hoogwerker geregeld worden. Wordt vervolgd. 

• June 26, 2025

ZO ! dat is nogal wat, in ieder geval is er erkend dat dit niet handig is gedaan.

Ik lees graag mee verder.

Is het mogelijk om een fotootje te plaatsen van de huidige situatie, graag, leuk, nee interessant.

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • June 26, 2025

ZO ! dat is nogal wat, in ieder geval is er erkend dat dit niet handig is gedaan.

Ik lees graag mee verder.

Is het mogelijk om een fotootje te plaatsen van de huidige situatie, graag, leuk, nee interessant.

Er valt niet zoveel te zien.

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 18, 2025

@Shyrin van KPN update:

• de radiator is niet losgekoppeld 
  • de NT zat te vast en kon niet worden verwijderd 
  • glasvezelkabel kon wel uit de FTU worden gehaald en verlengt 
  • nieuwe NT geïnstalleerd en de oude is blijven zitten
  • of nu weer voor de snelste oplossing is gekozen weet ik niet 
  • ik heb vantevoren DUIDELIJK gecommuniceerd dat de NT muurvast zat maar blijkbaar is dit niet goed doorgekomen want de monteur was verbaasd en probeerde de NT los te wrikken 

• July 18, 2025

Als ik het goed begrijp zit er nu alleen nog maar een wit plastic achterkantje? Dat moet toch op 1 of andere manier wel weg te breken zijn?

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 18, 2025

Als ik het goed begrijp zit er nu alleen nog maar een wit plastic achterkantje? Dat moet toch op 1 of andere manier wel weg te breken zijn?

Ik denk dat je niet goed hebt gelezen, puntje 6:

• Dus de origineel geïnstalleerde apparatuur zijn dus gewoon blijven zitten op de oorspronkelijke plaats.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 18, 2025

Qua foto zou het dus geen verschil maken?

En tja. De monteur heeft de situatie zelf gezien. Indien het kastje in de winter toch te warm zou worden.... reparatie is gratis. 

• Dus de origineel geïnstalleerde apparatuur zijn dus gewoon blijven zitten op de oorspronkelijke plaats.

Maar, werkt dat nog?

• July 18, 2025

Ik denk dat je niet goed hebt gelezen, puntje 6:

Ik lees:

​glasvezelkabel kon wel uit de FTU worden gehaald en verlengt 

Dan neem ik aan dat er een andere FTU geplaatst is op een andere plek. Niet achter die radiator. Dat is niet gebeurd? Waarom dan die glasvezelkabel eruit halen? 

• July 18, 2025

Als ik het goed begrijp is er een nieuw glasvezelkastje geplaatst, op een andere plek.

( maar helemaal zeker ben ik ook niet )

Wel fijn dat je ( de vraagsteller ) nog even reageert hier.
( dat is meestal niet het geval nl, en dat motiveert mij dan weer niet om nog eens goedbedoeld mee te denken )

JanD
Superuser
  • July 18, 2025

Dat die oude is blijven zitten en warm wordt is toch niet erg denk ik, want die werkt niet meer.

De nieuwe zit volgens mij op een andere plek.

Maar al ik het berkeerd interptreteer lees ik het graag ​@DX11 

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 18, 2025

Haha blijkbaar niet duidelijk geweest, originele installatie hangt er nog, de glasvezel is losgekoppeld van de originele FTU en verlengd en iets verderop is de nieuwe FTU en NT geplaatst.

• July 18, 2025

Nou hamer en beitel of breekijzer doen ook wonderen, ik had het wel geweten 😋

Eigenlijk wel gewoon slecht dat ze de oude laten zitten,...

Radiatorkraan dicht, onderste afsluiter dicht, water aftappen, loshalen. Ding eraf slopen. Radiator terug vullen en ontluchten is nou ook niet een zeer ingewikkelde of tijdrovende klus,...