Skip to main content
Beantwoord

Onterechte directe afsluiting na opzegging wegens gewijzigde voorwaarden

• May 19, 2026
  • 2 reacties
  • 91 keer bekeken

Hierbij dien ik ook een klacht in waarmee ik morgen naar de consumenten bond, de ACM, en de geschillencommissie gaan wat KPN mij flikt dat kan echt niet.

Ik heb online opgezegd per 10 juni conform de gekregen mail per 16 juni.

Vandaag teruggebeld door medewerkster die ging alles netjes uitĆșoeken want anders moest ik boete betalen aangezien mijn kontrakt tot medio 2027 loopt.

Wordt ik tijdens het gesprek plots afgesloten en krijg daarop mail contract is beeindigd per 19 mei 2026.

Thuis direct medewerker weer van KpN gebeld en gezegd dat ik niet vroeg om afsluiting nu maar per datum die is toegestaan ivm wijziging voorwaarden. Deze collega heeft e.e.a. nagekeken en mijn aansluiting hersteld maar ik moet morgen opnieuw kontakt opnemen opnieuw over het opzeggen.

Ik ga wel naar een Kpn winkel want ik wil opheldering. Je hebt het recht om op te zeggen maar bevestiging krijg je niet en het systeem zegt dan dat je boete moet betalen. Ik ben echt heel erg boos nu geen enkele medewerker kan iets goed aangeven. Je krijgt geen nette mail dat je per ...... datum kan opzeggen en dat het kosteloos is ivm wijziging voorwaarden. Ik hoop dat de directie deze opmerking leest want wat KPN nu bij mij doet is ronduit schandalig. 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Beste antwoord door Shyrin van KPN

Goedemorgen ​@Martin1908.
Vervelend om te lezen dat dit zo is verlopen! Ik begrijp goed dat dit erg frustrerend is, zeker als je verschillende informatie krijgt en je aansluiting onverwacht werd beëindigd.
Omdat in je community profiel nu geen klantgegevens ingevuld staan, kunnen we helaas niet nakijken wat er precies is gebeurd of welke afspraken eerder zijn gemaakt.

Als je een bericht hebt ontvangen over gewijzigde voorwaarden, staat daarin normaal vermeld tot welke datum je kosteloos kunt opzeggen of wijzigen. Het lijkt erop dat er iets mis is gegaan in de verwerking van je verzoek. Goed om te horen dat de aansluiting inmiddels is hersteld. Voor verdere opheldering adviseren we je om opnieuw contact op te nemen met onze klantenservice (via een belafspraak) of je situatie te laten beoordelen door de afdeling Klantenreacties (Klacht doorgeven | KPN). Uiteraard staat het je ook vrij om langs te gaan in een KPN winkel zodat er samen met je meegekeken kan worden.

Excuses voor de onduidelijkheid en de vervelende ervaring! 

2 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • May 19, 2026

Je krijgt geen nette mail dat je per ...... datum kan opzeggen en dat het kosteloos is ivm wijziging voorwaarden. Ik hoop dat de directie deze opmerking leest want wat KPN nu bij mij doet is ronduit schandalig. 

Staat gewoon netjes in de mail hoor:

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • Antwoord
  • May 21, 2026

Goedemorgen ​@Martin1908.
Vervelend om te lezen dat dit zo is verlopen! Ik begrijp goed dat dit erg frustrerend is, zeker als je verschillende informatie krijgt en je aansluiting onverwacht werd beëindigd.
Omdat in je community profiel nu geen klantgegevens ingevuld staan, kunnen we helaas niet nakijken wat er precies is gebeurd of welke afspraken eerder zijn gemaakt.

Als je een bericht hebt ontvangen over gewijzigde voorwaarden, staat daarin normaal vermeld tot welke datum je kosteloos kunt opzeggen of wijzigen. Het lijkt erop dat er iets mis is gegaan in de verwerking van je verzoek. Goed om te horen dat de aansluiting inmiddels is hersteld. Voor verdere opheldering adviseren we je om opnieuw contact op te nemen met onze klantenservice (via een belafspraak) of je situatie te laten beoordelen door de afdeling Klantenreacties (Klacht doorgeven | KPN). Uiteraard staat het je ook vrij om langs te gaan in een KPN winkel zodat er samen met je meegekeken kan worden.

Excuses voor de onduidelijkheid en de vervelende ervaring!Â