Skip to main content

Goeden dag

Ook ik heb een vreemd probleem met de inlog op het kpn box 12 modem

op al mijn draadloze apparaten zoals telefoon/laptop/tablet kan ik niet inloggen op het modem

Alleen op mijn pc die aan de kabel zit daarmee is alleen inloggen op het modem mogelijk

Ook ik heb het modem een fabrieks reset gegeven en alles weer opnieuw ingesteld.

Hoe is dit nu mogelijk.

Heb zoiets bij Ziggo nooit gehad 

Zit nu ongeveer 2 maanden op kpn glasvezel en heb al heel wat problemen kunnen oplossen zoals portforwarding voor mijn ipcams die werken uiteindelijk allemaal weer van buitenaf.

Maar een simpele inlog op de box 12 via wifi is niet mogelijk

HELP!!

Gr Fred

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Welke melding krijg je als je met je telefoon/laptop/tablet in probeert te loggen?

Typ je je wachtwoord opnieuw in op de bekabelde pc, of gebruik je een opgeslagen wachtwoord?

 


foutieve inlog gegevens,

maar met pc aan de kabel geen probleem 

zelfde wacht woord geen fout en kan inloggen

 

 


Hoi @fv1ede 
Er staat een QR-code achterop het modem, als je die scant met je telefoon of je tabelt dan ben je er gelijk in en kun je een gemakkelijker wachtwoord aanmaken.
Deze heeft veel moeilijke tekens waar niet iedereen mee om kan gaan.


werkt niet omdat ik het wachtwoord reeds gewijzigd heb 

dus geen wachtwoord dat op de stikker staat 

maar wat de vraag is waarom logt die met het juiste wacht woord met een pc aan de kabel wel in 

en met een.laptop / tablet dus een draadloos  met een wifi verbinding niet met het zelfde reeds gewijzigd wachtwoord niet 

raar ding dat modem


Omdat er vreemde tekens en onduidelijke tekens in staan,  je moet heel goed kijken wat er staat en dan nog kun je je vergissen, er zijn al veel klanten geweest die er over klaagden.

Dat het inloggen nu nog niet wil is wel heel vreemd ja, daar heb ik zo gauw geen antwoord op

 


Hoi @fv1ede, welkom op ons forum! 
Waarom je er met de draadloze apparaten niet inkomt heb ik niet direct een verklaring voor.
Gebruik je naast je box 12 ook nog andere netwerkapparatuur? Kun je het eens proberen met alles ontkoppeld behalve je box 12 en wifi apparaat?
Kun je het ook eens proberen met een andere browser op je mobiele apparaat? En met desktopweergave?


Ik heb alle mogelijke opties geprobeerd maar met het zelfde resultaat


Het is ook geen drama maar vind het gewoon raar zelfs een fabrieks reset heeft niet geholpen voor de rest zitten er geen andere netwerk gebruikers in mijn netwerk alleen 2 super wifi,s 


Merkwaardig inderdaad! Werkt de KPN Thuis app wel?

Kun je anders ook eens proberen je superwifi's los te koppelen, je experiabox te resetten en dan nog eens opnieuw in proberen te loggen? Met de gegevens die achterop staan?


Dit is vermoedelijk hetzelfde probleem waar ik en meerdere klanten ook tegenaan lopen dat zit onder andere in de Chromebrowser versie die wordt gebruikt. Dit probleem zou ondertussen bekend moeten zijn binnen de helpdesk.

Met Chromebrowser versie 104.0.5112.97 en Android 12 zou het moeten lukken.

Zie ook dit topic.

 

@fv1ede op de PC wordt vermoed ik de Edge browser gebruikt?


nee ik gebruik overal de chrome browser 

maar heb ook andere browsers geprobeerd want mijn laptops draaien op linux en ook die willen nu niet meer inloggen ook niet aan de kabel direct in het modem 

dus alleen nu mijn pc met windows kan inloggen 

heb zoiets nog nooit eerder gehad.

 

 

 

 


RAAR….

Ik kan nu met al mijn draadloze apparaten op het modem inloggen.

Wat heb ik gedaan: ik heb overal de Firefox browser geinstalleerd op linux laptop,android tablet,android telefoon.

Ook Opera werk het zelfde als Firefox daar kan ik ook mee inloggen

Het verschil met de inlog is als volgd  firefox browser geeft aan dat 192.168.2.254 een niet veilige pagina is maar ik heb dan wel keuze verlaten of doorgaan. ik ga voor doorgaan en dan krijg ik het inlogscherm van het modem 

Dan log ik in met mijn admin en wachtwoord geen probleem ik ben in het modem

afsluiten en overnieuw inloggen geen probleem

maar inloggen op het modem met chrome of brave browser lukt niet daar krijg je ook niet een melding van onveilige pagina maar wel wachtwoord fout en dus nooit meer een inlog

het ligt volgens mij zowel aan de browser als aan de box12 die dus een onveilige pagina genereerd

Dit is wat ik met iedereen kan delen na van alles te hebben geprobeerd. is dit de enige optie waarmee ik weer vooruit kan maar het is en blijft een raar iets

 

Ik hoop dat ik hier mee wat geholpen heb aan deze rare zaak

gr Fred uut Ede