Mijn ouders hebben al jaren internet en vaste telefonie van KPN. Vorig jaar kregen ze enkele brieven omdat KPN ze wilde omzetten van koper naar glasvezel. De laatste brief, medio december, eindigt letterlijk met "bel je niet terug binnen 7 werkdagen? dan annuleren we de omzetting en blijft je abonnement op het huidige netwerk". Ze lazen hierin dat bij geen reactie ze hun huidige netwerk zouden behouden, en gezien ze tevreden waren met hun abonnement lieten ze het daarbij. Deze interpretatie vind ik persoonlijk zeer logisch. Ze hoorden verder niets meer.
Woensdag 5 maart, hadden mijn ouders ineens geen telefonie en internet meer. Bij navraag bleek dat hun contract vanuit KPN eenzijdig was beëindigd omdat ze niet gereageerd hadden op het aanbod aangaande glasvezel.
Ik vind dit gek. De laatste correspondentie zegt letterlijk dat het huidige abonnement door zou lopen. Er is nooit een melding geweest van opzegging met einddatum of wat dan ook.
De situatie is nu dat mijn ouders een kleine maand moeten wachten tot een en ander weer aangesloten wordt, en ze bijkomende kosten krijgen voor het starten van het nieuwe contract. Mijn ouders hebben veel (medische) zaken ingeregeld via hun vaste telefoon. Hoe kan dit zomaar?