Skip to main content
Vraag

Playstation 5 heeft slechte verbinding via de wifi

• May 16, 2026
  • 5 reacties
  • 31 keer bekeken

Goedemiddag,

Wij hebben al geruime tijd last van erg slecht internet (wifi) op de PlayStation 5. Vanmorgen haalde de verbinding zelfs maar 500 kb/s en net weer 50 Mb/s. Toen mijn zoontje zijn spel (FIFA) opstartte en een online wedstrijd begon, werd hij eruit gegooid. Vaak werkt het online spelen überhaupt niet.

Ik heb net opnieuw met KPN gebeld, maar daar word je ook niet veel wijzer van. Het blijft bij opmerkingen als: “Misschien heeft het iets te maken met IPv6 of wifi-instellingen” of “Misschien moet je de SuperWifi opnieuw installeren.”

Zelf denk ik niet dat dit het probleem is, want de wifi op mijn telefoon werkt boven gewoon goed. Ik betaal voor 1 GB internet. Boven haal ik ongeveer 200 à 250 Mb/s en beneden ongeveer 800 Mb/s.

Kortom: wij zijn ten einde raad over wat dit kan zijn en KPN weet het ook niet. Heeft iemand misschien een idee?

5 reacties

JanD
Superuser
  • May 16, 2026

Beste ​@lesleyp , gewoon bekabeld aansluiten.

• Auteur
  • Slimmerik
  • May 16, 2026

Snap ik maar geen optie. Er moet toch een oplossing zijn?

JanD
Superuser
  • May 16, 2026

Beste ​@lesleyp zie onderstaande link voor aanvullende info en tips:

en

Succes

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • May 16, 2026

De PS5 heeft niet zo’n hele sterke WiFi kaart erin zitten, hoe ver weg staat de PS5 van het WiFi punt/modem?

rvk01
Slimmerik
  • May 16, 2026

Ze adviseren voor de PS5 ook 5Ghz bij korte afstand en te forceren naar 2,4Ghz op lange afstand. Dan heb je wel een lagere snelheid (tussen de 50 en 100Mbps) maar die is dan wel stabieler.

Op welke band zit je nu (2,4 of 5) en wat is inderdaad de afstand?