Skip to main content
Beantwoord

Probleem met upload via FTP van pagina's naar mijn website

• 28 april 2025
  • 13 reacties
  • 85 keer bekeken

Het is niet mogelijk om via FTP gewijzigde gegevens op mijn websites te updaten. Tot half december 2024 waren er geen problemen.

KPN heeft half december 2024 updates uitgevoerd, waarna de verbinding via mijn FTP-programma met mijn websites niet tot stand kwam. Het programma www.speedtest.net gaf gemiddeld lage download (ca 10 Mbps) en upload (ca 3,3 Mbps). Installatie van modem box 12 was toen de oplossing. 
Tot ca half februari 2025 geschiedde het uploaden van gewijzigde gegevens weer zoals vanouds. Nieuwe updates van KPN sinds die tijd maken het verbinding maken via FTP wederom onmogelijk.

De poorten 20-21 en 69 zijn in de beveiligingsgegevens van KPN aangepast. Mijn provider heeft alles gecontroleerd en bevestigt dat alles perfect moet werken.

KPN kan mij niet helpen en biedt dus geen oplossing. KPN verwijst mij nu naar KPN forum, misschien dat u mij een oplossing kan bieden.

Beste antwoord door Marlon92

Toch moet het werken. De instellingen "Standaard" is hetzelfde als wat het vroeger was. Bij mij werkt het ook prima.

Maak je verbinding met een ip adres of met een domeinnaam? In geval van een domeinnaam kan het zijn dat er ipv6 gebruikt word. Mogelijk werkt dat niet goed.

Je kunt ipv6 uitzetten in de Experiabox. 

Bekijk origineel

13 reacties

• 5737 reacties
  • 28 april 2025

Zet de firewall gewoon op "Standaard". Dan hoef je verder niet in te stellen en moet het weer werken zoals vroeger. 

Poorten instellen is zinloos want je kan niet weten welke er gebruikt gaan worden. FTP gebruikt 2 connecties. De eerste connectie is inderdaad naar poort 21. Maar de 2de connectie is naar een willekeurig hoog poortnummer. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 28 april 2025

Bedankt voor de reactie.
Firewall op standaard geeft geen ander resultaat, dus geen verbinding.
Ik moet noodgedwongen de computer opnieuw opstarten, omdat alles vaststaat.

• 5737 reacties
  • Antwoord
  • 28 april 2025

Toch moet het werken. De instellingen "Standaard" is hetzelfde als wat het vroeger was. Bij mij werkt het ook prima.

Maak je verbinding met een ip adres of met een domeinnaam? In geval van een domeinnaam kan het zijn dat er ipv6 gebruikt word. Mogelijk werkt dat niet goed.

Je kunt ipv6 uitzetten in de Experiabox. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 29 april 2025

Met dank voor uw reactie en geboden oplossing.

Ik heb een nieuwe stroomadapter voor box 12 besteld en ontvangen, omdat de huidige adapter mogelijk storingen kan veroorzaken.  Dit heeft voor het FTP-probleem geen verbetering gebracht.

De instelling "standaard” of “aangepast” geeft geen oplossing.

IPV6 uitzetten geeft geen oplossing.

Het probleem moet te maken hebben met de update, die KPN na 19-02-2025 heeft uitgevoerd. Wat het is kan ik niet bevroeden. Ik zelf heb geen aanpassingen gedaan, ik gebruik mijn FTP-programma al lange tijd, altijd zonder problemen.  

Ik weet niet meer wat ik zou kunnen doen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 29 april 2025

Ik moet terugkomen op de vorige mail.

Ik heb alles nog een keer doorlopen en gecontroleerd. Vervolgens heb ik mijn FTP-programma opgestart en tot mijn verbazing kon ik contact maken met mijn website. Ik heb inmiddels enkele wijzigingen aangebracht en zie dat deze op mijn website te zien zijn.

Het probleem is dus opgelost. Het resultaat telt!

Mijn instellingen zijn "standaard”, IPV6 uitgezet  met een nieuwe stroomadapter. Maar waarom ineens dat het opgelost  is kan ik niet beredeneren.

Maar wel mijn welgemeende dank voor de geweldige hulp ! Fantastisch!

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Linden-ftp, welkom op onze community! Bedankt voor je terugkoppeling! Ik zie dat ​@Marlon92 je goed geholpen heeft!

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 2 mei 2025
Thomas van KPN schreef:

Hoi ​@Linden-ftp, welkom op onze community! Bedankt voor je terugkoppeling! Ik zie dat ​@Marlon92 je goed geholpen heeft!

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 8 mei 2025

In mijn eerdere topic  is dit probleem opgelost. Ik heb tussen 29-04 en 06-05 mijn website feilloos kunnen bijwerken. Sinds gisteren is dit weer niet mogelijk. Ondanks vervanging van modem (box 12),  nieuwe stroomadapter, IPV6 uitgezet  en firewall op standaard wordt er geen verbinding gemaakt naar mijn website.

Ik weet niet wat ik nu nog kan doen. Gaarne contact hierover.

Admin: topics samengevoegd

• 770 reacties
  • 8 mei 2025

FTP (File Transfer Protocol) is geen gangbaar protocol meer zoals vroeger (als de gemiddelde gebruiker al weet wat dat is). Hiervoor heb je echt Webserver deskundigen nodig. Het probleem ligt meestal in een software verandering aan de Webserver kant. 

Normale weg om dat te bereiken is via de webserver beheerder, probeer daar eerst uitleg te krijgen of er soms mogelijk iets veranderd is aan die kant van de verbinding. Ook als je de helpdesk van KPN belt is dit een lijdensweg, dan moeten ze een FTP deskundigen vinden. De meeste tijd zal dan gaan zitten in het uitleggen wat FTP is. 

• 5737 reacties
  • 8 mei 2025

Lukt het via een hotspot wel?

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Linden-ftp, ik heb je topics even samengevoegd

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 8 mei 2025

Ik ga in overleg met mijn provider om een oplossing te zoeken. 

Ik kan dan later hierop terug terug.

Mijn dank voor de hulp.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 12 mei 2025

op 09-05 uitvoerig contact met mijn provider: hij heeft geen aanpassingen gedaan in de laatste maand  en ziet geen storingen in de communicatie.

op 10-05 heb ik met hulp van een kennis via de hotspot verbinding gelegd tussen mijn computer en mijn site op internet: ik kon mijn site keurig benaderen en eventueel aanpassen. Vervolgens opnieuw contact proberen te leggen op de normale manier, maar via mijn FTP kwam geen verbinding tot stand. Ik heb dit in de loop van de dag nog tweemaal geprobeerd zonder resultaat.

Vandaag 12-05 constateer ik dat de standaard verbinding weer als vanouds werkt, ik zie in mijn FTP programma , dat het contacten met KPN trager gaat dan voorheen, maar het werkt wel.

Ik heb geen verklaring waarom het nu ineens weer werkt, want ikzelf heb geen enkele aanpassing gedaan. Het blijft dus een raadsel, maar met een positieve oplossing.

Mijn dank aan jullie voor jullie betrokkenheid.

Reageer