Skip to main content
Vraag

Smart plug maakt geen verbinding met extra wifinetwerk op Box 12

• April 24, 2026
  • 1 reactie
  • 13 keer bekeken

Bij het gebruiken van het extra netwerk in de box 12 problemen met de 2.4 GHz wifi verbinding. Deze verbinding is nodig voor het instaleren van een Smart Plug. Als ik de smartphone verbind met de 2.4 GHz wifi heb ik verbinding maar in de netwerkdetails staat onder technologie Wifi 6. Op de router staat onder het extra netwerk de 5 GHz uit en de 2.4 GHz aan. De Smart Plug heeft het wel gedaan, maar i.v.m. de aanschaf van een nieuwe smartphone (Poco X7) moest de plug opnieuw geïnstalleerd worden. De procedure van het instaleren van de Smart Plug volgens de instructie meerdere malen uitgevoerd, maar wordt iedere keer geweigerd. De Smart Plug wordt in de app Smart Life herkend en na ongeveer een minuut geweigerd. Ik heb de KPN service al gebeld maar niet verder gekomen. Hoe is dit op te lossen

1 reactie

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • April 24, 2026

Herkenbaar! Ik heb dezelfde ervaring met de smart life app maar dan met het verbinden van een elektrische radiator. Ik heb geen oorzaak kunnen vinden waarom maar na tientallen keren proberen lukt het om te verbinden. Ik hoop dat het je lukt