Skip to main content

Problemen met SIB, Experia Wifi, Gastnetwerk na V10 update

• November 7, 2025
  • 14 reacties
  • 7 keer bekeken

Camera's poort forward
Topper
Forum|alt.badge.img+1

Hier het zelfde probleem na de update van afgelopen week geen 4G meer later wel weer maar de Experia wifi punten hadden geen internet meer waar het 4G modem zat in het netwerk, dus modem op eigen poort in V10 geplaatst en daarna werkte internet weer op de Experia wifi punten. Gasten netwerk werkt hier ook al heel lang niet meer verbonden zonder internet. Hier dus ook buiten gebied met 4G modem erbij.

Admin: afgesplitst, eigen topic voor bericht aangemaakt

14 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • November 7, 2025

Wel verbonden zonder internet betekent dat jouw kpn modem/router de DNS niet kan vinden. 

IP adres van de primaire DNS van het thuisnetwerk MOET gelijk zijn aan het IP adres van het Kpn modem in het thuisnetwerk.

Dito geldt voor het gastnetwerk. IP adres primaire DNS MOET gelijk zijn aan het IP adres van het Kpn modem in het gastnetwerk.

Camera's poort forward
Topper
Forum|alt.badge.img+1

Wel verbonden zonder internet betekent dat jouw kpn modem/router de DNS niet kan vinden. 

IP adres van de primaire DNS van het thuisnetwerk MOET gelijk zijn aan het IP adres van het Kpn modem in het thuisnetwerk.

Dito geldt voor het gastnetwerk. IP adres primaire DNS MOET gelijk zijn aan het IP adres van het Kpn modem in het gastnetwerk.

Moet dit gelijk zijn aan thuisnetwerk?

Leen59
Wijsgeer
  • November 8, 2025

Het enige wat je hier kunt aanpassen is het subnet mask. Die staat bij mij voor gastnetwerk hetzelfde als bij thuisnetwerk. Ik heb wel een box12 en daar is de iprange voor het gastnetwerk heel anders: 192.168.3.xxx

Erwin van KPN
Moderator

Hier het zelfde probleem na de update van afgelopen week geen 4G meer later wel weer maar de Experia wifi punten hadden geen internet meer waar het 4G modem zat in het netwerk, dus modem op eigen poort in V10 geplaatst en daarna werkte internet weer op de Experia wifi punten. Gasten netwerk werkt hier ook al heel lang niet meer verbonden zonder internet. Hier dus ook buiten gebied met 4G modem erbij.

Hoi ​@Camera's poort forward . Ik begrijp hier uit dat alles wel weer werkt behalve het gasten netwerk (wat al niet werkte ) vast ik dat goed samen? 

Camera's poort forward
Topper
Forum|alt.badge.img+1

Dat klopt inderdaad het visite wifi netwerk heeft geen internet als je verbonden bent.

Erwin van KPN
Moderator

Kun je voor mij nagaan welke firmware er nu op jouw v10 zit?  Want dan kan ik beoordelen of het gastennetwerk daar uberhaupt op gaat werken. 

Camera's poort forward
Topper
Forum|alt.badge.img+1

Firmware V10.C.25.08.15

gr Arjan

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • November 14, 2025

@Camera's poort forward je gebruikt de experia wifi's toch? Zoja dan ben ik wel benieuwd of het gastwifi wel werkt als de experia wifi's NIET zijn aangesloten. Wil je dat testen?

Camera's poort forward
Topper
Forum|alt.badge.img+1

Beide Experia wifi uit gezet en wifinetwerk weer aan op v10 modem daarna gastennetwerk aan gezet maar weer verbonden zonder internet op gasten netwerk.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • November 14, 2025

Wat raar!! En heb je de v10 al een keer gereset?

Camera's poort forward
Topper
Forum|alt.badge.img+1

Nee, ben ik dan al mijn instellingen kwijt? Port forward enz

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • November 14, 2025

Ik ben bang dat er geen alternatief is helaas. Daarna helemaal opnieuw opbouwen en bij iedere stap kijken wat er gebeurt. Een hele klus helaas. 

Camera's poort forward
Topper
Forum|alt.badge.img+1

Ben dat niet van plan.

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Camera's poort forward .  Dank voor je reply.  Je hebt dus de laatste firmware.  Ik heb het product update topic er even bij gepakt.  Er worden wel issues gemeld maar niet met gast netwerk.  Het advies in het topic is om, bij instabiliteit of bugs, de v10 een reset te geven.  Ik snap dat , als je allerlei aanpassingen hebt gedaan, dat geen leuk vooruitzicht is.  Misschien kun je nog iets met de tips die in de comments van het topic staan?