Skip to main content
Vraag

Sinds 26 juni zonder internet

• August 22, 2026
  • 11 reacties
  • 271 keer bekeken

Beste moderator / Community Manager,

Sinds 26 juni (inmiddels 8 weken) zit ik op mijn adres zonder werkende glasvezelverbinding. Na een bezoek van de KPN-monteur op 27 juni is de afhandeling overgedragen aan onderaannemer Hanab. Wat volgt is een keten van niet-nagekomen afspraken en het uitblijven van communicatie:

• 3 gemiste monteursafspraken door Hanab (29 juni, 1 juli, 3 juli) zonder bericht vooraf.

• Het geleverde noodpakket/hotspot werkt onvoldoende voor een huishouden (tv-storingen, instabiel netwerk, Playstation gamen niet mogelijk).

• Op 13 juli werd een hersteldatum van 7 augustus toegezegd voor de kabelkruising.

• Op 11 augustus hoorde ik dat werkzaamheden stil liggen vanwege de bouwvak en dat er pas v.a. 24 augustus weer aan gewerkt wordt, zonder enige concrete planning.

• Hanab belooft steeds mij terug te bellen, maar neemt nooit contact op.

Anderhalve week geleden heb ik KPN en Hanab formeel in gebreke gesteld met een reactietermijn. Deze termijn is onbenut verstreken; bij telefonisch contact wordt alleen gemeld dat men "ermee bezig is". Mijn rechtsbijstandsverzekering (Univé) is inmiddels ingeschakeld en het dossier is overgedragen.

Aangezien de bouwvak in deze regio na dit weekend voorbij is en werkzaamheden vanaf maandag 24 augustus hervat zouden worden, vraag ik dringend om een moderator die dit dossier direct kan escaleren bij de juiste netwerkbeheerder. Ik wil per omgaande een definitieve datum waarop de herstelwerkzaamheden worden afgerond.

Mijn klantnummer en gegevens staan ingevuld in mijn afgeschermde forumprofiel.

Met vriendelijke groet.

PS: Kan een moderator mijn forum-gebruikersnaam om privacyredenen wijzigen in een anonieme naam?

11 reacties

• Slimmerik
  • August 23, 2026

U richt zich tot een specifek publiek wat hier nauwelijks tot niet aanwezig is.

Bellen met KPN is nog het beste.

Update 25 augustus:

Gisteren weer telefonisch contact gehad met Hanab. Daar wordt nu gemeld dat het een groter probleem betreft dat door de buitenploeg moet worden opgepakt, maar dat deze werkzaamheden simpelweg nog niet zijn ingepland.

Er is na 8 weken dus nog altijd géén enkele vordering of concrete datum. Ik verzoek de KPN-moderator dringend om dit dossier per omgaande te escaleren naar de regiomanager/netwerkbeheerder van Hanab om een hersteldatum af te dwingen.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Glasvezelpech2026, welkom op de community. Als je zo lang geen verbinding hebt kan ik me voorstellen dat je duidelijkheid wilt over wanneer het werkt! Je hebt geen gegevens op je profiel ingevuld staan, dus ik kan niets zien over jouw aansluiting. Ik weet niet of wij daar invloed op kunnen uitoefenen, maar ik wil wel voor je kijken of we iets kunnen doen. Zou je daarvoor je profiel volledig kunnen invullen en een seintje geven als je dat hebt gedaan?

Als het al zo lang duurt kan de klantenservice ook kijken of je een noodpakket kunt krijgen, of een extra databundel bij een mobiel KPN abonnement. Hebben ze dat al samen met je bekeken? Anders kan je daarvoor het beste een terugbelafspraak maken zodat dat zo snel mogelijk samen met jou bekeken kan worden.

Beste Jasper,

Bedankt voor je reactie! Ik heb zojuist al mijn gegevens (postcode, huisnummer en klantnummer) in mijn afgeschermde profiel ingevuld.

Om je vragen direct te beantwoorden:

• Noodpakket: Ik heb al een 4G-noodpakket/hotspot ontvangen van KPN. Dit werkt helaas niet afdoende voor ons huishouden (veel tv-storingen/haperingen, instabiel internet bij meervoudig gebruik en online gamen lukt niet).

• Stand van zaken: Hanab gaf op 24 augustus telefonisch aan dat het probleem door de buitenploeg moet worden hersteld, maar dat deze werkzaamheden nog niet eens zijn ingepland.

Ik zoek geen tijdelijke pleister meer, maar sturing op een permanente oplossing. Wil jij op basis van mijn profielgegevens direct contact opnemen met de netwerkbeheerder/regiomanager om te zorgen dat de buitenploeg van Hanab definitief wordt ingepland?

Alvast hartelijk dank voor je hulp!

Jasper van KPN
Moderator

Dat je het noodpakket al hebt scheelt, het is niet ideaal inderdaad, maar het is beter dan niets.

Zoals ik eerder zei zou ik kijken wat ik erover kan zien, ik heb niet de mogelijkheid om het contact op te nemen wat je noemt. Ik heb het ticket dat hiervoor loopt gevonden, daarin lees ik ook dat er een partij is aangestuurd voor de kabel. Ik kan niet zien wat de planning daarvan is, maar wel dat de technische dienst er ook achteraan blijft gaan als er nog geen update is. Ik heb ook een toelichting gemaakt op het topic dat je hier op de community bent en graag meer wilt weten. Hopelijk komt er daarna schot in de zaak.

Beste Jasper,

Fijn dat je het ticket hebt kunnen vinden en dat je er een toelichting op hebt geplaatst richting de technische dienst!

Aangezien de storing al sinds 26 juni duurt en eerdere toezeggingen steeds zijn uitgesteld, hoop ik echt dat deze toelichting zorgt voor een concrete planning.

Zou jij het ticket de komende dagen in de gaten willen houden en een seintje willen geven zodra de technische dienst of de buitenploeg een definitieve hersteldatum doorgeeft?

Alvast bedankt voor je moeite!

Jasper van KPN
Moderator

Ik hoop ook op een spoedige oplossing, zo lang zonder zitten is niet de bedoeling natuurlijk. Ik kan het ticket in de gaten houden, maar ik verwacht dat jij het zelf eerder weet als ze een update hebben. Over het algemeen nemen ze dan direct contact met jou namelijk.

• Deelnemer
  • August 28, 2026

Triest voor je.
Niemand gaat je helpen.

Ik hoop dat je via je rechtsbijstand druk kunt zetten.

Sterkte!

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • August 28, 2026

Gezien dit al effe speelt kan ​@Ward_ niet iets betekenen?

Jasper van KPN
Moderator

Het klinkt alsof je een vervelende ervaring hebt daarmee @HansGlas2025, maar dat is gelukkig niet de realiteit of de norm.

Ik weer niet of Ward daar iets bij kan, hij heeft het ook druk met zijn eigen werk. Wat hij hier community doet waarderen we natuurlijk enorm, maar hij doet dit naast zijn eigenlijke werk.

• Deelnemer
  • September 4, 2026

Het klinkt alsof je een vervelende ervaring hebt daarmee @HansGlas2025, maar dat is gelukkig niet de realiteit of de norm.

Ik weer niet of Ward daar iets bij kan, hij heeft het ook druk met zijn eigen werk. Wat hij hier community doet waarderen we natuurlijk enorm, maar hij doet dit naast zijn eigenlijke werk.

Ik heb daar geen ervaring mee Jasper dus er klinken blijkbaar dingen in je oren die er in werkelijkheid niet zijn….