Skip to main content

De situatie:

Sinds een recente update (dat zal KPN Software versie V10.C.24.10.01 zijn) heb ik continue storingen met het laden van app-data op mijn mobiele telefoon middels Wifi. Ik ben op zo'n moment verbonden met Wifi en het icoontje toont goed bereik. Wanneer ik dan Wifi uitschakel en 5G neemt het over, laadt de app wel plotseling. 

Op zo'n moment werken bijvoorbeeld de volgende apps niet: Strava, Buienradar en MijnKPN, 

Mijn apparaten:

KPN experiaBox v10, V10.C.24.10.01 op glasvezel

Samsung Galaxy A54

Wat heb ik geprobeerd:

De KPN Box 10 heb ik op afstand laten resetten door KPN middels de service op de website van KPN. De enige instelling welke ik heb toegevoegd/veranderd is het toevoegen van één portforwarding regel. De rest is standaard (Wifi-naam/wachtwoord nagelaten).

Wat kan hier aan de hand zijn? 

Niemand die me hier mee kan helpen? 

Ik ben er echt zoooo klaar mee! Ondertussen al aan het kijken naar andere glas aanbieders. 


Wat lastig dat sommige apps niet meer goed werken na de update van jouw KPN modem, @splosh. Ik denk graag met je mee!

Portforwarding zou geen invloed moeten hebben op het gebruik van jouw wifiverbinding. Heb je al geprobeerd om het netwerk op jouw telefoon te vergeten en deze opnieuw in te stellen? Hopelijk helpt dit!


Ja, het vergeten van het Wifi netwerk op mijn telefoon heb ik al geprobeerd. Dit helpt niet. 


Inloggen op de v10 en daar onder internetverbinding ipv6 uitzetten wil wel eens helpen.


Dus zo? Ik ben benieuwd.

 

Vandaag een Google Nest thermostaat geprobeerd te koppelen met wifi. Tot 3x toe lukte het niet, was ie opeens het netwerk kwijt/time-out. Na 4 pogingen eindelijk raak. 


Hopelijk zorgt dit voor verbetering. :)


Ik zal het laten weten na een aantal dagen ervaring. 

Wel bijzonder om te lezen; de tekst bij het knopje van IPv6 met waarschuwing dat voor een goede werking van internet, de optie aan moet staan. 🤔


@splosh, ik zie in deze link dat de recentste versie jouw WiFi probleem zou kunnen oplossen.

  • Het kon voorkomen dat er, vrij willekeurig, wel wifiverbinding was, maar internet niet daadwerkelijk werkte. Dat is ook verholpen

https://community.kpn.com/product%2Dupdates/experia%2Dbox%2Dv10%2Dupdate%2Dnaar%2Dkpn%2Dsoftware%2Dv10%2Dc%2D24%2D10%2D01%2D619771?postid=9353#post9353


Dat is goed nieuws! 👐 Ik ben heel benieuwd. 

Ik dacht te zien dat de versienummering ruwweg de release-datum in zich had. Tot nu toe dan. V10.C.24.12.05 doet vermoeden dat het een Sinterklaas-cadeautje moest zijn. 


Reageer