Skip to main content
Vraag

Sinds oktober 2025 in afwachting van glasvezel aanleg door KPN

• March 16, 2026
  • 1 reactie
  • 22 keer bekeken

Geachte heer/mevrouw,

Via KPN hebben wij een glasvezelabonnement afgesloten voor ons adres. Volgens de informatie die wij hebben ontvangen, is de opdracht voor het realiseren van de aansluiting op 11 februari 2026 doorgezet naar netwerkbeheerder Glaspoort.

Helaas wachten wij inmiddels al sinds oktober 2025 op de aanleg van de glasvezelaansluiting op ons adres. In oktober ontvingen wij een brief van Glaspoort dat de aansluiting gerealiseerd zou worden. Naar aanleiding daarvan hebben wij direct contact opgenomen en meerdere keren geprobeerd om het proces in gang te zetten.

Ondanks meerdere telefoontjes en e-mails hebben wij gedurende maanden nauwelijks terugkoppeling ontvangen. Pas in januari werd ons gemeld dat een eerdere poging tot aansluiting in oktober zou zijn mislukt en dat het dossier toen gesloten is, zonder dat dit destijds aan ons gecommuniceerd is.

Op advies van Glaspoort hebben wij vervolgens een abonnement via KPN afgesloten, waarna ons werd aangegeven dat de opdracht voor de aansluiting opnieuw zou worden uitgezet naar de aannemer. Inmiddels zijn we ruim een maand verder sinds deze opdracht (11 februari), maar er is nog steeds geen contact met ons opgenomen om een afspraak in te plannen.

Deze situatie veroorzaakt voor ons grote problemen. Ik werk deels vanuit huis ivm verbouwingen thuis en heb hiervoor een stabiele internetverbinding nodig. Door het ontbreken van een werkende aansluiting moet ik mijn werkzaamheden anders organiseren en kost dit mij onnodig verlof en extra reistijd.

Wij willen u daarom vriendelijk maar dringend vragen om met Glaspoort te kijken of dit dossier versneld kan worden opgepakt en of er zo snel mogelijk een afspraak kan worden ingepland voor de aanleg van de glasvezelaansluiting.

Gezien de lange wachttijd sinds oktober 2025 hopen wij dat KPN hierin kan helpen om dit proces alsnog te versnellen.

Alvast hartelijk dank voor uw hulp.

Met vriendelijke groet,

Joy America
Jort Emans

1 reactie

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 17, 2026

Hallo ​@JoyJort ,

Aangezien KPN een opdracht heeft verstrekt aan Glaspoort, zou je nu bij Glaspoort kunnen navragen wanneer ze bij jullie de glasvezel komen installeren. De provider KPN is nu niet aan zet. 

In onderstaand topic wordt het hele proces uitgebreid uitgelegd: 

Â