Skip to main content
Beantwoord

Sinds plaatsing van de KPN Box 12 hebben apparaten geen wifi verbinding

• February 14, 2026
  • 18 reacties
  • 72 keer bekeken

Roosje10
Deelnemer

Sinds Jan. Is mijn modem v10 vervangen door de v12, dit om meerdere redenen. De kpn monteur heeft de v12 geplaatst onder de wifi + wachtwoord codes, identiek als waar de v10 mee uitgerust was. Nu,  1 maand later draait de tv op de wifi van de buren en mijn overige apparaten doen het niet en vragen om juiste wifi en wachtwoordcodes. En welke code ik ook invoer, hij , iPhone en iPad, melden verkeerde input. Wat te doen? Ik weet niet welke codes te hanteren en het moge duidelijk zijn, ik weet er de ballen van!

Beste antwoord door AriënC

Ja, druk de resetknop in totdat het powerlampje op rood gaat. Dan laat je hem los, en wacht je ongeveer een kwartier. En dan moet de instelling van wifi weer gelijk worden met wat er op de sticker staat.

18 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 14, 2026

Heb je de modem al uit- en aangezet? 

Roosje10
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • February 14, 2026

Reeds gedaan; modem uit en aangezet

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 14, 2026

Roosje10
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • February 14, 2026

Reeds gedaan, een reset

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 14, 2026

Log je wel op het juiste wi-fi netwerk in? En heb je op jouw apparaten al het wi-fi netwerk eruit gehaald en opnieuw toegevoegd? 

Roosje10
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • February 14, 2026

Ik log niet in op het juiste netwerk, ik ken mijn juiste netwerk niet; ik heb tevens mijn andere apparaten aangepast naar een netwerk, waarvan ik dachshund dat het de juiste was.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 14, 2026

Dus dan probeer je blijkbaar op een ander wi-fi netwerk in te loggen? Dat gaat inderdaad niet werken? Net als dat mijn voordeursleutel niet op de deur van mijn buurman past. 😉

Roosje10
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • February 14, 2026

Ik heb de wifi code en het wachtwoord ingevoerd wat werkte bij de kpnboxv10; de kpnmonteur heeft bij de plaatsing van de kpnboxv12 het zo ingesteld dat ik dezelfde code en wachtwoord kon hanteren ; dit blijkt niet goed te zijn gegaan. Vandaar dat ik nu niet weet welke codes te hanteren. Volg je me nog een beetje, ik begrijp dat het verhaal warrig overkomt.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 14, 2026

De standaard wifi-netwerknaam en codes staan op een sticker op je modem. Als je die aangepast hebt, zullen ze na een harde reset weer terug worden ingesteld naar de oude situatie zoals op de sticker staat.

Welke ledjes branden of knipperen er op je modem?

Roosje10
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • February 14, 2026

Heb 4 ledjes op de v12 en branden alle 4 groen

Dan;

1 knop reset indrukken achier op de v12

2 wifi Instellingen wijzigen naar vermelding op sticker achier op de v12

in deze volgorde?

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • February 14, 2026

Ja, druk de resetknop in totdat het powerlampje op rood gaat. Dan laat je hem los, en wacht je ongeveer een kwartier. En dan moet de instelling van wifi weer gelijk worden met wat er op de sticker staat.

Roosje10
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • February 14, 2026

Ik ga dat morgen proberen, klinkt veelbelovend; ik dank je voor je support en laat uiteraard weten of het werkt.

Roosje10
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • February 15, 2026

Goedemiddag, daar ben ik weer.

reset uitgevoerd, min. 1 kwartier gewacht.

dient nu de wifi code overeen te komen met de code die op de achterkant van de modem vermeld staat, op zowel de iPhone en de iPad?

of dien ik zelf de code in te voeren onder ander.. op beide apparaten?

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 15, 2026

De code op de sticker is de code die nu gebruikt wordt voor je wifi-netwerk. 

Roosje10
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • February 15, 2026

Als ik de code handmatig invoer, inc wachtwoord in Wi-Fi -Instellingen, krijg ik de boodschap “netwerk niet gevonden”

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 15, 2026

Staat wifi wel aan op je modem? En verder moet je op jouw apparatuur zoeken naar dat wifi-netwerk wat bij jou modem hoort.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Roosje10. Welkom op de community! Wat een gedoe. Het klinkt alsof je apparaten niet (meer) verbinden met je eigen wifi van de ExperiaBox V12, maar met een ander netwerk (in dit geval dat van de buren). Dat je iPhone en iPad steeds “verkeerd wachtwoord” aangeven, wijst er meestal op dat het wifi-wachtwoord toch anders is dan gedacht, je apparaten nog oude netwerkgegevens onthouden of de wifi-naam toch iets afwijkt van wat op de sticker staat

@AriënC Stelt hierboven een goede vraag. Je geeft aan dat er vier lampjes branden op jouw KPN Box 12, welke zijn dat en staat het Wifi-lampje aan op je modem?  

Misschien helpt dit topic over Wifi instellingen jou iets verder, maar ik wil het niet nog moeilijker maken dan het al is. 🙄

Roosje10
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • February 17, 2026

Goedemorgen,

achteraf blijft de Wi-Fi-code, vermeld op de achterzijde van de modem niet correct;code op de modem: KPN62696; na advies te hebben ingewonnen bij KPN diende ik KPNB62696 te hanteren. Met deze code werkt Wi-Fi weer prima; had ik dit kunnen weten of weet ik gewoon te weinig van deze materie. Het heeft me dagen en een hoop ergernis bezorgd.

Ad