Skip to main content
Antwoord

Sinds update Experia Box V10 is de verbinding instabiel

• October 30, 2025
  • 7 reacties
  • 81 keer bekeken

Petorrrr
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

Zelfde probleem hier. Modem V10 software update gehad, en de 2 superwifi 1 punten die ik in huis heb resetten regelmatig waardoor ik de verbinding verlies. Net weer gedurende Netflixen. Even bij het modem gekeken, was het modem dit keer opnieuw aan het opstarten. Het lijkt allemaal niet erg stabiel deze update….! 

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt [origineel topic]

Beste antwoord door Sanne van KPN

Fijn dat alles weer stabiel draait!

We hebben wat tips voor het oplossen van een rood lampje op het SuperWifi punt. Die zou je nog kunnen proberen als je hem boven draadloos werkend wilt krijgen. Voor het gemak: 

Rood lampje of groen knipperend lampje

1. Maak je SuperWifi punt stroomloos.
  2. Sluit hem rechtstreeks bekabeld aan op je modem
  3. Zet hem weer aan en wacht ongeveer 15 minuten. Het lampje van het SuperWifi punt zal achter elkaar verschillende kleuren laten zien.
  4. Zodra hij continu groen brand, koppel je SuperWifi punt los van je modem en zet hem terug op de plek waar hij stond. 

Rood lampje of groen knipperend lampje en de stappen hierboven hielpen niet

1. Is je SuperWifi punt bekabeld aangesloten op je modem? Haal dan de kabel uit het SuperWifi punt
  2. Druk 10-12 seconden op het resetknopje achterop het SuperWifi punt tot hij 5x rood knippert
  3. Het SuperWifi punt start nu opnieuw op en zal groen gaan knipperen. Zet dan het Superwifi punt uit met de aan/uitknop
  4. Sluit je SuperWifi punt (weer) rechtstreeks bekabeld aan op je modem.
  5. Zet hem weer aan en wacht ongeveer 5 minuten. Het lampje van het SuperWifi punt zal achter elkaar verschillende kleuren laten zien, eindigend met stabiel groen.
  6. Hierna is het SuperWifi punt weer werkzaam en kan, als je dat wilt, losgemaakt worden van het modem om ergens anders in huis neergezet te worden

Mocht dat niet helpen, we zijn nog aan het werk voor updates die de wifi van de SuperWifi 1 verbeteren, dus houd de SuperWifi 1 Product Updates in de gaten. Via de ‘Abonneren’ knop rechts bovenin kun je je aanmelden voor updates, dan krijg je mail wanneer er een nieuwe Product Update is. 

Als dat er dan één is die de wifi verbeterd dan kun je tegen die tijd kijken of het ook weer draadloos lukt met het SuperWifi punt boven. 🙂 Fijn dat het voor nu in elk geval met de Devolo's werkt. 

7 reacties

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Petorrrr! Goed dat je dit meldt. Niets zo irritant als een verbinding die steeds wegvalt dus ik kijk met je mee. 

Heeft het modem sindsdien nog een nieuwe herstart gedaan? Of de SuperWifi punten die uit zichzelf zijn gaan resetten? 
Als dit nog steeds gebeurt, doe dan een schone installatie van de SuperWifi punten. Dat heeft even wat voeten in de aarde, maar dan begin je met een schone lei en ik hoop dat de verbinding dan stabiel blijft. Voor de handigheid: 

1. Zet alle SuperWifi punten uit en verwijder eventuele ethernetkabels.
  2. Zet het eerste SuperWifi punt aan en laat 'm helemaal opstarten.
  3. Reset dat eerste SuperWifi punt (resetknopje ingedrukt houden totdat deze meerdere keren rood knippert) en laat 'm helemaal opstarten. Na verloop van tijd zal het lampje paars gaan branden (fabrieksinstelling). Doordat er geen kabelverbinding is, kan dit SuperWifi punt niet communiceren met andere SuperWifi punten en is dus geïsoleerd.
  4. Herhaal stap 2 en 3 met het tweede SuperWifi punt (en daarna voor elke aanvullend SuperWifi punt). Laat ook bij dit SuperWifi punt de ethernetkabel er nog uit. Alle SuperWifi punten hebben nu een paars lampje.
  5. Reset nu het KPN modem (resetknopje ingedrukt houden totdat alles gaat knipperen). Laat deze weer helemaal opstarten (geef het 15 minuten). 
  6. Sluit nu het eerste SuperWifi punt aan op het modem met een ethernetkabel. Het SuperWifi punt zal zich nu installeren en koppelen aan het modem. Geef dit proces de tijd, laat de SuperWifi een half uur aangesloten. Als de installatie is gelukt dan brand het lampje groen. En zal bij het loskoppelen van de ethernetkabel het lampje groen blijven branden (na 1-2 minuten rood branden).
  7. Herhaal stap 6 met de eventuele andere SuperWifi punten.
  8. Nu kun je de SuperWifi punten verplaatsen in huis als voorheen.

Laat je weten of het gelukt is? Ik hoor het graag!

Petorrrr
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 3, 2025

Hi ​@Petorrrr! Goed dat je dit meldt. Niets zo irritant als een verbinding die steeds wegvalt dus ik kijk met je mee. 

Heeft het modem sindsdien nog een nieuwe herstart gedaan? Of de SuperWifi punten die uit zichzelf zijn gaan resetten? 
Als dit nog steeds gebeurt, doe dan een schone installatie van de SuperWifi punten. Dat heeft even wat voeten in de aarde, maar dan begin je met een schone lei en ik hoop dat de verbinding dan stabiel blijft. Voor de handigheid: 

1. Zet alle SuperWifi punten uit en verwijder eventuele ethernetkabels.
  2. Zet het eerste SuperWifi punt aan en laat 'm helemaal opstarten.
  3. Reset dat eerste SuperWifi punt (resetknopje ingedrukt houden totdat deze meerdere keren rood knippert) en laat 'm helemaal opstarten. Na verloop van tijd zal het lampje paars gaan branden (fabrieksinstelling). Doordat er geen kabelverbinding is, kan dit SuperWifi punt niet communiceren met andere SuperWifi punten en is dus geïsoleerd.
  4. Herhaal stap 2 en 3 met het tweede SuperWifi punt (en daarna voor elke aanvullend SuperWifi punt). Laat ook bij dit SuperWifi punt de ethernetkabel er nog uit. Alle SuperWifi punten hebben nu een paars lampje.
  5. Reset nu het KPN modem (resetknopje ingedrukt houden totdat alles gaat knipperen). Laat deze weer helemaal opstarten (geef het 15 minuten). 
  6. Sluit nu het eerste SuperWifi punt aan op het modem met een ethernetkabel. Het SuperWifi punt zal zich nu installeren en koppelen aan het modem. Geef dit proces de tijd, laat de SuperWifi een half uur aangesloten. Als de installatie is gelukt dan brand het lampje groen. En zal bij het loskoppelen van de ethernetkabel het lampje groen blijven branden (na 1-2 minuten rood branden).
  7. Herhaal stap 6 met de eventuele andere SuperWifi punten.
  8. Nu kun je de SuperWifi punten verplaatsen in huis als voorheen.

Laat je weten of het gelukt is? Ik hoor het graag!

Hi ​@Sanne van KPN, Ik heb alles gereset en het lijkt nu 2 dagen stabiel te draaien. Het lukte me echter niet om het Superwifi punt boven via enkel Wifi in het netwerk te verbinden, werd steeds rood. Aangezien ik ook Devolo netwerkadapters gebruik op een aantal plekken, heb ik er daar nog een spare van geprobeerd. Via ethernet het Superwifi punt bekabeld boven, en nu via de Devolo werkt het wel weer goed. Vreemd dat het zo moet want deze Superwifi heeft altijd helemaal draadloos gestaan. Staat nog steeds op dezelfde plek en beneden aan het modem en het andere Superwifi punt is qua opstelling ook niks veranderd….. Het lijkt alsof de Master wifi in het modem veel zwakker is qua signaal waardoor ik boven nu niks oppik op het andere punt. Vroeger was het 1e Superwifi punt de master, die was blijkbaar veel sterker.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 3, 2025

Fijn dat alles weer stabiel draait!

We hebben wat tips voor het oplossen van een rood lampje op het SuperWifi punt. Die zou je nog kunnen proberen als je hem boven draadloos werkend wilt krijgen. Voor het gemak: 

Rood lampje of groen knipperend lampje

1. Maak je SuperWifi punt stroomloos.
  2. Sluit hem rechtstreeks bekabeld aan op je modem
  3. Zet hem weer aan en wacht ongeveer 15 minuten. Het lampje van het SuperWifi punt zal achter elkaar verschillende kleuren laten zien.
  4. Zodra hij continu groen brand, koppel je SuperWifi punt los van je modem en zet hem terug op de plek waar hij stond. 

Rood lampje of groen knipperend lampje en de stappen hierboven hielpen niet

1. Is je SuperWifi punt bekabeld aangesloten op je modem? Haal dan de kabel uit het SuperWifi punt
  2. Druk 10-12 seconden op het resetknopje achterop het SuperWifi punt tot hij 5x rood knippert
  3. Het SuperWifi punt start nu opnieuw op en zal groen gaan knipperen. Zet dan het Superwifi punt uit met de aan/uitknop
  4. Sluit je SuperWifi punt (weer) rechtstreeks bekabeld aan op je modem.
  5. Zet hem weer aan en wacht ongeveer 5 minuten. Het lampje van het SuperWifi punt zal achter elkaar verschillende kleuren laten zien, eindigend met stabiel groen.
  6. Hierna is het SuperWifi punt weer werkzaam en kan, als je dat wilt, losgemaakt worden van het modem om ergens anders in huis neergezet te worden

Mocht dat niet helpen, we zijn nog aan het werk voor updates die de wifi van de SuperWifi 1 verbeteren, dus houd de SuperWifi 1 Product Updates in de gaten. Via de ‘Abonneren’ knop rechts bovenin kun je je aanmelden voor updates, dan krijg je mail wanneer er een nieuwe Product Update is. 

Als dat er dan één is die de wifi verbeterd dan kun je tegen die tijd kijken of het ook weer draadloos lukt met het SuperWifi punt boven. 🙂 Fijn dat het voor nu in elk geval met de Devolo's werkt. 

Petorrrr
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 3, 2025

Dank je voor de support en tips. Ga ik zeker doen, die Product Updates volgen!

Petorrrr
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 11, 2025

Hier ook nog steeds problemen. De SuperWifi 1 punten vallen regelmatig uit, lijken te resetten, of zelfs te crashen. Soms is het groene lampje gewoon opeens uit en is mijn verbinding weg. Ik heb alle instructies al gedaan, en uitgeprobeerd, maar het blijft een en al ellende. En dat terwijl mijn oude setup prima werkte, ik was zeer tevreden over de wifi dekking.

Heb nu 3x stuks Fritz Repeaters/mesh aangeschaft en ga de KPN SW1 punten eruit halen en het met de Fritz setup proberen in huis. Houd jullie op de hoogte!

Admin: samengevoegd met eigen topic [origineel topic]

Petorrrr
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 11, 2025

Hier toch ook nog steeds problemen. De SuperWifi 1 punten vallen regelmatig uit, lijken te resetten, of zelfs te crashen. Soms is het groene lampje gewoon opeens uit en is mijn verbinding weg. Ik heb alle instructies al gedaan, en uitgeprobeerd, maar het blijft een en al ellende. En dat terwijl mijn oude setup prima werkte, ik was zeer tevreden over de wifi dekking.

Heb nu 3x stuks Fritz Repeaters/mesh aangeschaft en ga de KPN SW1 punten eruit halen en het met de Fritz setup proberen in huis. Houd jullie op de hoogte!

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

He wat jammer dat het nog steeds niet stabiel draait. 😞 Hopelijk gaat het met de Fritz repeaters wel goed! 🤞🏻