Skip to main content
Vraag

Sinds vrijdag storing, wanneer wordt het opgelost?

• April 19, 2026
  • 7 reacties
  • 118 keer bekeken

Sinds vrijdag werkt het internet hier niet, maar de verwachtte eindtijd wordt steeds met 12 uur verlengd zonder meer informatie over de storing.

Als ik andere topics lees, zie ik veel vergelijkbare situaties waarin storingen in het weekend meestal niet verholpen worden en er geen info beschikbaar is. 

KPN zegt alles te doen om de storing zo snel mogelijk op te lossen. Kan KPN iets meer transparantie geven over de storing en waarom het lang duurt? Als ik andere topics lees, hebben andere klanten hier ook behoefte aan. 

Op dit moment heb ik geen vertrouwen dat KPN er überhaupt mee bezig is. Maar dat is makkelijk op te lossen door een beetje uitleg te geven. Is dit mogelijk? 

7 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 19, 2026

Hallo ​@Apz ,

Vaak gaat het om een kabelbreuk ergens in de directe omgeving.

zie ik veel vergelijkbare situaties waarin storingen in het weekend meestal niet verholpen worden

Op zondag zijn er niet veel monteurs aan het werk. Hopelijk gaan ze morgen mee aan de slag. Check regelmatig deze pagina: 

https://www.kpn.com/service/storingen?page=1

Heb je ook een mobiel internet bij KPN? Dan kun je via 0800-0402 vragen om extra data. Spreek in “storing”.  

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 19, 2026

Dankjewel voor je reactie, Noordzee! Helaas geen KPN op mobiel, dus dat gaat niet. Maar dus ook op vrijdag en zaterdag is er niemand voor gekomen. Of er is wel aan gewerkt, maar dat weten wij in de straat dan niet. Een beetje info zou begrip wekken. Ik hoop dat KPN dat misschien kan verbeteren. 

Ik ben nog maar net klant bij KPN, en ik heb eigenlijk nog nooit bij andere providers meegemaakt dat een storing zo lang duurt. Na het lezen van vergelijkbare topics baal ik een beetje van mijn overstap. Mijn buren bij Odido en Ziggo hebben wel internet begreep ik, gaat dat niet via dezelfde kabel? 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 19, 2026

Nee, Odido en Ziggo gebruiken een andere kabel. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 19, 2026

Oh, dat is goed om te weten, bedankt! 

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 19, 2026

Hé, ik zie dat de titel van dit topic ineens is veranderd! Mijn vraag gaat echt over het feit dat er geen uitleg is vanuit KPN, zoals in de originele titel stond. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 20, 2026

Is dit iets waar KPN ook op kan reageren? Is het mogelijk om eens naar de communicatie rondom dit onderwerp te kijken? Niet alleen hier, maar ook op andere fora zie ik dezelde klacht terugkomen. Is iets meer transparantie mogelijk? 

En waarom is de titel van dit topic eigenlijk aangepast? Wie doet dat? 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • April 20, 2026

Je hebt de provider kpn en die levert het signaal over bijvoorbeeld glasvezel.  Je hebt kpnnetwerk en zij zijn de beheerder van het netwerk. Die twee bedrijven zijn gescheiden. Kpn de provider is dus afhankelijk van kpnnetwerk. Kpnnetwerk geeft maar af en toe een update. Het is dus helaas afwachten. Een moderater van dit forum kan de titel aanpassen om de vindbaarheid voor andere forumleden te vergroten.