Skip to main content
Vraag

Slecht internet met Experia Box V10 met DSL-verbinding

• April 18, 2026
  • 5 reacties
  • 39 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb een DSL aansluiting op mijn experiabox V10 maar het internet is een drama. Ik probeer van alles. Heeft iemand nog tips. Kan/mag ik de box zelf vervangen of moet dat via KPN gaan. 

5 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • April 18, 2026

Beste ​@Frans1349 wat bedoel je met internet is een 'drama’?

Onderbrekingen of haal de de abo-snelheid niet?

Wat is jouw abosnelheid en wat is je werkelijke snelheid, bekabeld gemeten op 1 PC met alle overige (draadloze) apparaten uit?

Je mag eventueel een eigen (niet-KPN)-modem gebruiken als je die nog kunt vinden met een DSL-aansluiting.

Via KPN wordt de modem alléén vervangen als deze defect is, anders niet.

Je schrijft dat je ‘van alles’ geprobeerd hebt, wat is ‘van alles’?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 18, 2026

Wat is de snelheid die je zou moeten kunnen halen volgens de postcode check hier?

Er zijn maar héél weinig modems die je kunt kopen en DSL nog ondersteunen. Met een vergrootglas al moeilijk te vinden. Fritzbox 7590 geloof ik, die levert kpn ook tegen meerprijs.

Maar of het wat oplost met een DSL met lage Mb/s????

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • April 18, 2026

Beste JanD. Het is een 10 m'n aansluiting. Meer is op deze afgelegen locatie niet mogelijk.  Ik krij amper 4 mb.  Ik heb kabels al vernieuwd maar het helpt niets. Vandaar mijn vraag om tips. Zijn er in de box nog instellingen die ik kan aanpassen. Voor komende maandag i.i.g. kpn een telefonische afspraak gepland

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • April 18, 2026

Beste ​@Frans1349 , je zou kunnen vragen of je voor internet buitengebied in aanmerking komt tijdens het telefoongesprek,  dan krijg je een 4G router in bruikleen die je aan je modem koppelt en zo de snelheid oppept.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • April 18, 2026

JanD. Nog nooit van gehoord maar ik ga dat zeker vragen. Dank voor je tip