Skip to main content
Vraag

Sneller Internet Buitengebied 4G schakelt niet meer bij

• March 12, 2026
  • 5 reacties
  • 35 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+7

Vandaag waren er werkzaamheden aan het stroomnet. Keurig aangekondigd dus bijtijds stekkers los van Experiabox V10 en Sagemcom 4G modem. Nadat er weer stroom was weer aangesloten maar ze vinden elkaar niet meer.

Ik heb dus alleen nog DSL snelheid, 17 Mbps. download. Met 4G erbij altijd > 50 Mbps.

Kabel tussen de twee devices vervangen. Meerdere keren in andere volgorde opgestart.

Sagemcom zegt dat hij UP is, lampjes branden blauw zoals altijd.

Een PC in het netwerk ziet beide devices (ping op 192.168.2.254 en 192.168.2.252). Beide devices werken prima maar ze zien elkaar niet. Ik kan me herinneren dat er in de Experiabox op de homepage vroeger ook iets van “Sneller Internet Buitengebied” stond. Nu niet.

Werkte tot de stroomonderbreking dus prima.

Iemand enig idee?

5 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • March 12, 2026

Heb je het modem v10 al gereset?

Forum|alt.badge.img+7
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • March 12, 2026

Heb je het modem v10 al gereset?

Ja, net een factory reset gedaan en nu werkt het weer.

Alleen nu wil mijn draadloze print server niet meer met de WiFi van de Experiabox verbinden, met zelfde instellingen. Heb hem uiteindelijk aan een ander accesspoint gekoppeld.

En uiteraard alle statische DHCP toewijzingen weg. Ben al uren bezig om dat ook weer goed te krijgen. Wat heeft een mens tegenwoordig een hoop devices in huis 😅.

Dus even stroom loshalen van de Experiabox V10 en allerlei issues. Heel bijzonder.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Hi ​@Ernst-Jan, allereerst fijn om te zien Internet Buitengebied weer goed werkt. En dat door een stoomonderbreking, zo zie je maar weer hoe gevoelig apparatuur kan zijn. 

Als ik even mee mag denken over de printer, het handigste is om deze gewoon opnieuw te installeren met de drivers. Dan pakt hij weer de juiste gegevens uit de modem, ik verwacht dat hij nu nog de oude heeft opgeslagen en daar ergens een verschil in zit. Laat ons weten of dit lukt. 

Ook voor andere meelezers, het resetten van de ExperiaBox V10 doe je zoals hieronder aangegeven. 

Forum|alt.badge.img+7
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • March 14, 2026

Hi ​@Ernst-Jan, allereerst fijn om te zien Internet Buitengebied weer goed werkt. En dat door een stoomonderbreking, zo zie je maar weer hoe gevoelig apparatuur kan zijn. 

Als ik even mee mag denken over de printer, het handigste is om deze gewoon opnieuw te installeren met de drivers. Dan pakt hij weer de juiste gegevens uit de modem, ik verwacht dat hij nu nog de oude heeft opgeslagen en daar ergens een verschil in zit. Laat ons weten of dit lukt. 

Ook voor andere meelezers, het resetten van de ExperiaBox V10 doe je zoals hieronder aangegeven. 

Dank voor je reactie! Die draadloze printserver is een extern kastje buiten de printer, aangesloten via USB naar de printer en via WiFi naar de Experiabox.

Ik heb van alles geprobeerd, volledige reset van de print server, ook opnieuw geïnstalleerd met juiste WiFi gegevens maar hij verbindt niet. Het WiFi lampje op de print server brandt constant, knippert niet, dat was altijd wel. Dat geeft aan dat er dus geen verbinding is.

Heb hem nu verbonden met een ander accesspoint in een ander netwerk en dan doet hij het weer prima, lampje knippert en alles werkt.

Andere devices verbinden gewoon met de WiFi van de Experiabox maar dit apparaat niet meer na de fabrieksreset van de Experiabox. Heel merkwaardig. Ik heb meerdere van die print servers. Ook een andere maakt geen verbinding met de Experiabox.

En ja, ik gebruik de juiste SSID en WPA2 gegevens. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • March 14, 2026

Dan moet het haast aan een instelling liggen als het op een ander netwerk wel werkt. Nog 2 dingen die ik nog bedenk: