Ik bedoel niet het permanent loskoppelen van de 4G, maar dat even proberen. Om te zien of het probleem dan is opgelost.
Ik heb hier een vergelijkbaar probleem met IPTV. Dat is net als video conferencing realtime video, als de latency dan te groot wordt krijjg je problemen met de verbinding. Bij Sneller Internet Buitengebied is dat onvermijdelijk, zeker als het druk is, omdat 4G de informatie in brokken verstuurd. In dit geval is er nog extra vertraging omdat de paketten deels over ADSL en deels over 4G gaan en dat moet ook nog weer aan elkaar worden geknoopt. Met alleen ADSL heb je daar geen last van.
De oplossing was in dit geval een VPN client over UDP met split tunneling zodat alleen de IPTV applicatie via de VPN over UDP (en dus alleen ADSL) gaat. De rest gebruik dan wel ADSL+4G. Werkt perfect.
Daarom verwacht ik dat je video conferencing probleem opgelost is als je dat over UDP laat gaan. Je kunt het in ieder geval proberen, de ADSL snelheid alleen zou daarvoor voldoende moeten zijn.
Netflix is iets heel anders, die werken met een hele grote buffer en dan geeft het niets als de verbinding even hapert. Met video conferencing kan dat niet.