Skip to main content
Vraag

SuperWifi punten werken niet meer na update modem

• 13 maart 2025
  • 6 reacties
  • 100 keer bekeken

Elmer Lie
Nieuwkomer

26 februari een SMS van KPN: ‘vannacht krijgt je modem een update’. Daarna deden mijn 3 SuperWifi-punten het niet meer. Met hulp van de helpdesk heb ik één van de versterkers aan de praat gekregen, de anderen niet. Twee weken later is er nog steeds geen oplossing. Ondertussen zijn mijn draadloze toestellen op de eerste verdieping en zolder, waaronder een fietstrainer, onbruikbaar. Wat de vervolgstappen zijn en wanneer die verwacht kunnen worden blijft totaal onduidelijk. Er is geen enkele communicatie. En als ik KPN vraag om nieuwe SuperWifi-punten op te sturen dan is het antwoord nee: mijn punten vallen niet meer binnen de garantie. KPN wentelt de consequenties van haar falen volledig af op haar klanten en neemt zelf geen enkele verantwoordelijkheid voor haar eigen falen. Erger nog, er wordt mij doodleuk verteld dat het mij vrijstaat om nieuwe SuperWifipunten te kopen… Ik ben al ruim 25 jaar klant, en ergens anders zal het vast niet veel beter zijn, maar je kunt niet alles pikken. Ik ga nu toch kijken of ik het lopende contract kan laten ontbinden. En als dat niet kan, dan is dit zeker de laatste termijn. 

6 reacties

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3513 reacties
  • 13 maart 2025

@Elmer Lie 

Er zijn meer mensen die klachten hebben na een update. Ik begin inderdaad ook te vrezen dat hier de update de schuld is van alle problemen. Ik hoop dat dit probleem snel door de KPN wordt opgelost.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7558 reacties
  • 17 maart 2025

Goedemorgen ​@Elmer Lie en bedankt voor jouw bericht.

Ontzettend zuur dat je na deze update zoveel problemen ervaart en ik begrijp je onvrede hierover. Na een update is het soms helaas nodig om ook de Super wifi punten opnieuw te installeren. Wat ik je in dit geval zou willen adviseren, is om de Super wifi punten eens een zogenaamde schone installatie te geven. Hoe je dat precies doet, lees je terug in dit artikel op onze Kennisbank. Laat je ons via deze weg weten of dit is gelukt?

Elmer Lie
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 17 maart 2025

Dank je wel. Ik ad gepost dat KPN nu toch nieuwe super wifi punten opstuurt. Zal blij zijn als het achter de rug is. 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22048 reacties
  • 17 maart 2025

Zegt u nou echt dat kpn nieuwe superwifi's op gaat sturen???

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7558 reacties
  • 18 maart 2025
Elmer Lie schreef:

Dank je wel. Ik ad gepost dat KPN nu toch nieuwe super wifi punten opstuurt. Zal blij zijn als het achter de rug is. 

Dat kan ik me voorstellen ​@Elmer Lie! Klinkt in ieder geval als een prima oplossing in jouw situatie :) 

• Deelnemer
  • 9 reacties
  • 21 maart 2025

@Jan van KPN moet iedereen die sinds jullie update problemen heeft met de wifi dan nu afzonderlijk gaan bedelen voor de nieuwe wifi punten? Want de oplossingen die jullie verder geven hebben geen enkel nut. De wifi blijft waardeloos. Wat ik zo lees zijn er heel veel klanten die voorheen prima wifi in huis hadden en sinds tot deze update en nu werkt het allemaal voor geen meter meer. Los het op zou ik zeggen.

Reageer