Skip to main content
Antwoord

Uitschakelen 5 GHz enorm onduidelijk

• January 13, 2025
  • 2 reacties
  • 127 keer bekeken

Chromecast maakt geen verbinding met wifi

Beste antwoord door Denise van KPN

Begrijp ik het goed dat je graag alleen een 2.4 GHz wifi netwerk wilt om de Chromecast mee te verbinden? Dan kan je denk ik beter een Extra Wifi netwerk aan maken. Hiermee kan je een wifi netwerk maken die alleen op 2.4 GHz draait. Zo hoef je in het hoofdnetwerk 5 GHz niet uit te zetten en kan die lekker blijven meshen. Ik weet alleen niet welk modem je hebt, dus ik stuur je meerdere linkjes. Kies het modem dat jij hebt en volg de instructies.

Modems met KPN Software: Extra wifinetwerk instellen met de functie 'Extra Wifi'

KPN Box 12: Extra wifinetwerk instellen met de functie "Extra Wifi"

Experia Box V10A: Extra wifinetwerk instellen met de functie "Extra Wifi"

Op de Experia Box V10 met de oude software zit deze functie niet. Daar kun je de wifi verbindingen nog splitsen.

Experia Box V10: Splitsen van 2,4 en 5Ghz frequenties bij wifi

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2 reacties

PPR058x
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+4
  • KPN medewerker
  • January 13, 2025

Welk modem heeft u?

Waarom wilt u 5Ghz uitschakelen? Dit is doorgaans geen oplossing.

Ik zou in de modem instellingen een 2.4Ghz netwerk aanmaken en deze verbinden met de Chromecast.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 16, 2025

Begrijp ik het goed dat je graag alleen een 2.4 GHz wifi netwerk wilt om de Chromecast mee te verbinden? Dan kan je denk ik beter een Extra Wifi netwerk aan maken. Hiermee kan je een wifi netwerk maken die alleen op 2.4 GHz draait. Zo hoef je in het hoofdnetwerk 5 GHz niet uit te zetten en kan die lekker blijven meshen. Ik weet alleen niet welk modem je hebt, dus ik stuur je meerdere linkjes. Kies het modem dat jij hebt en volg de instructies.

Modems met KPN Software: Extra wifinetwerk instellen met de functie 'Extra Wifi'

KPN Box 12: Extra wifinetwerk instellen met de functie "Extra Wifi"

Experia Box V10A: Extra wifinetwerk instellen met de functie "Extra Wifi"

Op de Experia Box V10 met de oude software zit deze functie niet. Daar kun je de wifi verbindingen nog splitsen.

Experia Box V10: Splitsen van 2,4 en 5Ghz frequenties bij wifi