Skip to main content

Ik heb van de week mijn internet proberen te upgraden van standaard 50 mb naar 500 mb.

Bevestiging gekregen dat upgrading is doorgevoerd. UIT KPN SPEEDTEST BlEEK DAT ER NIETS VERANDERD WAS.  Gebeld met helpdesk maar heeft niets opgeleverd, alles wat ze konden nagaan bleek in orde.

Om het simpel te houden vraag gesteld laat dan een monteur komen. Antwoord maar dan zijn de kosten voor mij. Vreemd KPN beloofd iets wat ze niet kunnen waar maken en laten mij met het probleem zitten. Uiteindelijk is de upgrading geannuleerd en heb ik weer mijn basisinstelling en overweeg om over te stappen naar Ziggo 

Hoe heeft u die speedtest uitgevoerd? Toch wel op een bekabeld aangesloten pc of laptop? Rechtstreeks op de Experiabox zonder dat daar nog iets tussen zat?


Dat klinkt niet best.  Je hebt het over glasvezel denk ik. Heb je het glasvezelkastje al een keer 2 minuten van de stroom gehaald? Heb je gemeten met een bekabelde pc of laptop?


Ik heb glasvezel. Niet bekabeld gemeten maar als ik snelheid 10 keer verhoog moet ook onbekabeld een behoorlijk snelheid stijging waarneembaar zijn lijkt me. wel opnieuw van de stroom gehaald maar geen 2 mininuten, is me door de helpdesk overigens ook niet gevraagd/geadviseerd


Het gebeurt weleens dat de upgrade ergens blijft hangen. Een moderator gaat je helpen. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag.  De wachttijd is momenteel een een dag of twee.  Gaat goed komen.


Ik heb glasvezel. Niet bekabeld gemeten maar als ik snelheid 10 keer verhoog moet ook onbekabeld een behoorlijk snelheid stijging waarneembaar zijn lijkt me. 

Nee, dat hoeft niet. Meet eerst maar eens bekabeld. Dan weet je meer.


Ik heb mijn profiel ingevuld en ben benieuwd wat de moratoir voor mij kan betekenen


@Job Bon, welkom op het KPN Forum.. Zoals @Nick83 en @Joep1965 al adviseren is het bekabeld meten van de snelheid en weet je wat je krijgt omdat dit signaal niet onderhevig is aan allerlei omgevingsfactoren zoals Wifi. Je geeft aan dat het abonnement naar 50Mbit isteruggezet dus dan zou je zeker met glasvezel die waarde (nagenoeg) moeten kunnen halen. Is dat zo dan de Wifi Manager doorlopen om na te gaan welke winst op het vlak van Wifi behaald kan worden.  Haal je de bekabelde snelheid niet, dan bellen met de klantenservice via 0800-0402 zodat real time metingen uitgevoerd kunnen worden. 


@Job Bon We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt opgelost. Anders weet je ons te vinden!