Beste KPN,
Vier weken geleden besloot ik om over te stappen naar KPN voor mijn thuisinternet. Omdat ik zakelijk al meerdere KPN ÉÉN-abonnementen heb en daar tevreden over ben, leek dit een logische keuze. De ingangsdatum was 18 februari. Een week van tevoren ontving ik een pakket waarmee ik zelf de glasvezelverbinding kon installeren. Ik heb gekozen voor het snelste abonnement.
Gisteren (18 februari) probeerde ik het kastje aan te sluiten, maar het maakt geen verbinding en ontvangt geen glasvezelsignaal. Direct contact opgenomen met de klantenservice, en daar werd mij doodleuk verteld dat het minimaal twee weken duurt voordat er iemand langs kan komen. Tot overmaat van ramp kon er op dat moment niet eens een afspraak worden ingepland vanwege een storing in jullie systeem. Dat kan toch niet?
Mijn Ziggo-abonnement is per 19 februari stopgezet, waardoor ik nu zonder internet zit. Ik werk vanuit huis en kan simpelweg geen twee weken zonder een stabiele internetverbinding. Ik kreeg een noodpakket van 100 GB, maar dat is voor mij onvoldoende. Ik doe videobewerking en werk veel in de cloud. Dat betekent dat grote bestanden constant geüpload en gedownload worden. Binnen twee dagen is die 100 GB op, en dan? Dit is geen werkbare oplossing.
Daarnaast had ik vanochtend om 10:00 uur een belafspraak met jullie om alsnog een monteur in te plannen. Ook die afspraak is zonder enige uitleg niet nagekomen. Dus niet alleen laat KPN mij in de kou staan zonder internet, maar zelfs een simpele terugbelafspraak wordt niet nagekomen. Dat is ronduit onacceptabel.
Ik heb altijd vertrouwen gehad in KPN, maar dit begint nu een zeer zure nasmaak te krijgen, ook voor mijn zakelijke abonnementen. Ik verwacht dat er met spoed een oplossing komt. Een wachttijd van twee weken is in deze tijd belachelijk en onwerkbaar. Ik wil vandaag nog duidelijkheid en een afspraak met een monteur op de kortst mogelijke termijn.
Ik zie met grote urgentie jullie reactie tegemoet.
Met onvrede,
Pim Boas