Skip to main content
Beantwoord

Urgente klacht over installatie en service – onmiddellijke oplossing nodig

• 19 februari 2025
  • 11 reacties
  • 332 keer bekeken

Beste KPN,

Vier weken geleden besloot ik om over te stappen naar KPN voor mijn thuisinternet. Omdat ik zakelijk al meerdere KPN ÉÉN-abonnementen heb en daar tevreden over ben, leek dit een logische keuze. De ingangsdatum was 18 februari. Een week van tevoren ontving ik een pakket waarmee ik zelf de glasvezelverbinding kon installeren. Ik heb gekozen voor het snelste abonnement.

Gisteren (18 februari) probeerde ik het kastje aan te sluiten, maar het maakt geen verbinding en ontvangt geen glasvezelsignaal. Direct contact opgenomen met de klantenservice, en daar werd mij doodleuk verteld dat het minimaal twee weken duurt voordat er iemand langs kan komen. Tot overmaat van ramp kon er op dat moment niet eens een afspraak worden ingepland vanwege een storing in jullie systeem. Dat kan toch niet?

Mijn Ziggo-abonnement is per 19 februari stopgezet, waardoor ik nu zonder internet zit. Ik werk vanuit huis en kan simpelweg geen twee weken zonder een stabiele internetverbinding. Ik kreeg een noodpakket van 100 GB, maar dat is voor mij onvoldoende. Ik doe videobewerking en werk veel in de cloud. Dat betekent dat grote bestanden constant geüpload en gedownload worden. Binnen twee dagen is die 100 GB op, en dan? Dit is geen werkbare oplossing.

Daarnaast had ik vanochtend om 10:00 uur een belafspraak met jullie om alsnog een monteur in te plannen. Ook die afspraak is zonder enige uitleg niet nagekomen. Dus niet alleen laat KPN mij in de kou staan zonder internet, maar zelfs een simpele terugbelafspraak wordt niet nagekomen. Dat is ronduit onacceptabel.

Ik heb altijd vertrouwen gehad in KPN, maar dit begint nu een zeer zure nasmaak te krijgen, ook voor mijn zakelijke abonnementen. Ik verwacht dat er met spoed een oplossing komt. Een wachttijd van twee weken is in deze tijd belachelijk en onwerkbaar. Ik wil vandaag nog duidelijkheid en een afspraak met een monteur op de kortst mogelijke termijn.

Ik zie met grote urgentie jullie reactie tegemoet.

Met onvrede,

Pim Boas

Beste antwoord door Ik_Combineer

Heb je voor kpn thuis nou ook kpn een of een consumenten pakket? Als dat eerste het geval is moet u gewoon bellen met uw orderbehandelaar. Tot alles werkt is dat uw vaste contactpersoon.

Indien het een consumenten abonnement is zal u zeer waarschijnlijk gebruik maken van de overstapservice, dan loopt ziggo pas af wanneer alles van KPN werkt.

Bekijk origineel

11 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+16
  • Superuser
  • 8282 reacties
  • 19 februari 2025

Beste ​@Pim Boas jammer dat het niet loopt zoals je wenst.

Je hebt blijkbaar niet van de overstapservice gebruik gemaakt, want dan word je bij je vorige provider pas afgesloten als je nieuwe provider, KPN dus, jouw verbinding werkend heeft opgeleverd en daarna een seintje aan, in dit geval, Ziggo geeft, van sluit de verbinding maar af.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 19 februari 2025

Gelukkig kom ik er vandaag achter dat ik wel gebruikgemaakt heb van de overstapservice, dus Ziggo loopt gelukkig nog door. Dat neemt echter niet weg dat KPN een chaos maakt van de installatie.

Vandaag ontdekte ik dat de ingeplande afspraak met een montage monteur is, terwijl ik een netwerk/intra monteur nodig heb om mijn glasvezelaansluiting daadwerkelijk werkend te krijgen. Inmiddels heb ik tien keer gebeld, ben ik continu doorverbonden, meerdere keren uit de wacht gegooid, maar niemand lijkt me gewoon fatsoenlijk te kunnen helpen.

Dit is ronduit schandalig voor een bedrijf als KPN. Het is absurd dat ik zelf eindeloos achter een oplossing aan moet jagen, terwijl zij hun zaken niet op orde hebben. Als dit niet met spoed wordt opgelost, overweeg ik serieus om al mijn zakelijke contracten bij KPN op te zeggen.

Bastiaan Sahetapy
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+3

Montage/netwerk-infra monteur bestaat in principe niet. Het is bij ons standaard procedure dat er een monteur langs komt op moment dat de verbinding niet werkt. Hij of zij kan kijken of het probleem op te lossen is op locatie, of in de wijkcentrale. 
Mocht dit niet het geval zijn stuurt de monteur onze aannemer aan om het buiten in de straat op te lossen. 

Groet,

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 19 februari 2025

Wat ik nu begrijp is dat er twee bedrijven zijn. KPN NETWERK en KPN PROVIDER. Alles tot en met het moment dat het signaal de woning binnenkomt, zou de verantwoordelijkheid van KPN NETWERK zijn. En alles daarna zou bij KPN PROVIDER horen. Klinkt logisch. 

In mijn geval, omdat het signaal mijn woning niet eens bereikt, zou dat dus bij KPN NETWERK liggen. Maar goed, dat zijn blijkbaar weer andere monteurs. Ik heb inmiddels contact gehad met beide bedrijven, maar het enige wat ik krijg, is tegenstrijdige informatie en kastje-naar-de-muur-gedoe.

Als ik KPN NETWERK bel, zeggen ze dat er geen ticket is aangemaakt voor een monteursafspraak. Maar als ik KPN PROVIDER bel, word ik óf doorverbonden en weggedrukt, óf de verbinding wordt verbroken, óf ik krijg weer een compleet ander verhaal te horen.

De laatste medewerker die ik sprak, zei dat er waarschijnlijk een administratieve fout was en dat er technisch helemaal niks mis is. Ze hebben me gisteren gewoon niet aangesloten vanwege een interne storing. Maar ja, elke keer hoor ik weer iets anders. Op dit moment weet ik echt niet meer wat ik moet geloven.

4 uur later en 20 verschillende medewerkers gesproken geen antwoord en geen afspraak.

Ik ben er helemaal klaar mee. Ik heb het opgegeven. Ik twijfel echt om de overstap te cancelen.  Waarschijnlijk weer terug naar Ziggo, en ik neem al mijn zakelijke abonnementen mee. Dit is echt niet te doen.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4381 reacties
  • Antwoord
  • 19 februari 2025

Heb je voor kpn thuis nou ook kpn een of een consumenten pakket? Als dat eerste het geval is moet u gewoon bellen met uw orderbehandelaar. Tot alles werkt is dat uw vaste contactpersoon.

Indien het een consumenten abonnement is zal u zeer waarschijnlijk gebruik maken van de overstapservice, dan loopt ziggo pas af wanneer alles van KPN werkt.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30
  • Moderator
  • 30823 reacties
  • 24 februari 2025

Beste ​@Pim Boas, welkom! Heel goed om te lezen dat je nog wel diensten bij Ziggo hebt! Dat scheelt, zo te zien, een hele hoop. Neemt inderdaad niet weg dat dit wel een erg vervelende start bij ons is. Dat zien we allemaal heel graag anders!

Bastiaan Sahetapy schreef:

Montage/netwerk-infra monteur bestaat in principe niet. Het is bij ons standaard procedure dat er een monteur langs komt op moment dat de verbinding niet werkt. Hij of zij kan kijken of het probleem op te lossen is op locatie, of in de wijkcentrale. 
Mocht dit niet het geval zijn stuurt de monteur onze aannemer aan om het buiten in de straat op te lossen. 

Dit geeft al een deel verduidelijking: we sturen altijd zelf een monteur om te kijken. Vervolgens kan die de aannemer aansturen, indien dat nodig is. 

In principe adviseren wij inderdaad om via een belafspraak contact te zoeken met onze telefonische klantenservice, omdat je hier op de community vooral in gesprek bent met andere klanten. Echter lees ik dat dit al veelvuldig is gebeurd en kijk daarom graag zelf toch even mee. Wil jij je profiel aanvullen met je adres en klantnummer en hier even laten weten dat je dat gedaan hebt?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 24 februari 2025

Zojuist gedaan

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30
  • Moderator
  • 30823 reacties
  • 24 februari 2025

Heel erg bedankt! Ik geef je gegevens door en kom binnen een paar dagen bij je terug!

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7492 reacties
  • 8 maart 2025

Wat later dan gepland ​@Pim Boas, maar ik zie dat je inmiddels gebeld bent en dat volgens de notities van mijn collega alles nu weer werkt. 

Mocht je in de toekomst nog ergens tegenaan lopen, maak hier gerust weer een topic aan. Ondanks de moeizame start hoop ik dat je veel plezier hebt van je diensten!

• Deelnemer
  • 8 reacties
  • 8 maart 2025

Nou er werk nog helemaal niks 

ik vindt het niet normaal hoe alles gaat en de communicatie is

ik ben inmiddels met ziggo bezig want ben echt helemaal klaar met kpn

er wordt haast niet gereageerd en als ik dan vraag of een leiding gevende kan bellen wordt er niet gereageerd of gebeld 

niemand praat over compensatie we zijn nu inmiddels 5 weken verder maar dan wel een rekening sturen voor deze maand welke diensten hebben jullie geleverd alleen maar ellende 

een vrouw van 75 jaar zo behandelen echt waar schandalig

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7492 reacties
  • 9 maart 2025

Dit bericht was bedoeld voor Pim Boas ​@Fam junier. 🙂 Voor jullie loopt een eigen topic.

Reageer