Skip to main content

Virtueel bezoekje achter de voordeur 2.0: Hoe hangt jouw modem erbij?

• March 25, 2026
  • 108 reacties
  • 6317 keer bekeken
Toon eerste bericht

108 reacties

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • April 12, 2026

fotos waren te grote

nieuwste Ziggo aop met afdekkje met zelfgemaakte kabel door monteur en vanuit daat 1 hele dikke cat 8.1 kabel naar switch

edit laat maar dan maar zo

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • April 12, 2026

jammer van de wat lagere snelheid qua upload

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • April 12, 2026

jammer van de wat lagere snelheid qua upload

Wat lager?🤔

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • April 12, 2026

Wat lager?🤔

ja tis erg met ziggo maarja die bieden wel de hoogste snelheid het is ook de enige provider van ons pand

de rest van de straay heeft delta glasvezel 

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • April 12, 2026

ja tis erg met ziggo maarja die bieden wel de hoogste snelheid het is ook de enige provider van ons pand

de rest van de straay heeft delta glasvezel 

Het is wat het is. Download is wel snel indd. 

Frank J. N.
Helper

Mijn modem in de meterkast, kort bij de glasvezelingang. Aanvankelijk via DVS200 naar woon- en slaapkamer, maar dat gaf problemen. Toen met een monteur een LAN naar de woonkamer en nieuwe lijn voor de vaste telefoon. Daarna probleemloos en in de slaapkamer ook geen problemen meer. Heb de luxe van 3 TV-ontvangers (dankzij de glasvezel) De 3de is gekomen omdat na een hopeloze error bij KPN we een Digitenne kregen die na verloop van tijd ook problemen gaf (bleek later een defecte zender in centrale Waalhaven). Toen door de aanleg van glasvezel een 3de ontvanger kunnen gebruiken, die via mijn PC LAN en switch GS105E probleemloos werkt. WIFI in heel het appartement tot en met mijn dakterras probleemloos.

JanIvor
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • April 18, 2026

Dit is een mooie rubriek. Ik heb tenminste met veel plezier gekeken hoe mensen hun “router” hebben geplaatst. Met glasvezel heet het géén modem (alleen met vdsl) maar router.

Ik gebruik al een paar jaar uitsluitend eigen gekochte FRITZ!Boxen. Bevallen mij het beste.

Hier mijn meterkast met de FRITZ!Box 5590 fiber rechtstreeks op glasvezel aangesloten. Het apparaat zit met één cat7-kabel op de 2,5 Gbit/s LAN5 poort op de switchen verder in het huis aangesloten. De wifi van de FRITZ!Box 5590 fiber gebruik ik niet omdat ik een apart Unifi AP-U7-LR op een switch aangesloten heb.

De verdere “infrastructuur” zo de kpn dit altijd zo mooi noemt zit in de woonkamer en slaapkamer.

And we have a winner!! 

🤣👍👍

Jaloersmakend netjes dit hoor. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • April 18, 2026

And we have a winner!! 

🤣👍👍

Jaloersmakend netjes dit hoor. 

Ik wist echt niet van een wedstrijd ;-) Het is moeilijk om bescheiden te blijven (Peter Blanker) ………….