Skip to main content
Vraag

Vraag over aansluiting vanwege overstap Odido glasvezel naar KPN (koper)

• March 18, 2026
  • 8 reacties
  • 57 keer bekeken

Hi! 

ik ga maandag over van Odido naarKPN, momenteel heb ik glasvezel maar ik ga weer terug naar DSL verbinding. Nu ben ik allen bang dat ik niet meer over de juiste aansluiting(en) beschik na de installatie van glasvezel. 

bijgaan de foto’s van naar wat ik meen de zaken zijn waar ik mee aan de slag moet, kan iemand mij verlichten met de juiste stappen?

8 reacties

rvk01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • March 18, 2026

Kun je een wat overzichtelijkere foto plaatsen van de meterkast? Loopt de kabel van dat aansluitpunt in de kamer niet naar de meterkast? Waar komt de dikke blauwe kabel uit de grond en heb je dus nergens een ISRA punt? (misschien onder of rechts van de meter?)

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 18, 2026

Hi, dank voor je reactie!

Hierbij nog meer foto’s. De internet kabel uit het Huawei kastje, gaat naar de router in de woonkamer.

het Huawei kastje zit aan de glasvezel verbonden. Blauwe kabel is de glasvezelkabel. 

Ik mis dus ook het Isra punt maar ik ben echt een leek. Dus ik weet het niet zo goed. 

voordat ik glasvezel had, was er ‘normaal internet’ van Odido.

rvk01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • March 18, 2026

voordat ik glasvezel had, was er ‘normaal internet’ van Odido.

En je weet niet waar dat toen aangesloten was? 

Zit die zwarte verzegelde kast onder de meter op de grond of heb je daar ook nog een 'verdieping' onder?

Er zitten in het aansluitpunt in de kamer (op die plint) wel aders dus die moeten ergens naartoe lopen. Je zou die aansluiting wel kunnen gebruiken maar die aders zien er ook niet zo jofel meer uit 😉

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • March 18, 2026

Ik gok ook dat dit enkel de bovenste helft van de mk is en er onder nog wat zit. Eventueel een lasdop of iets dergelijks.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 18, 2026

Ik heb inderdaad het volgende gevonden.

Gaat over in 

Eindigt als

Terwijl er een nieuwe kabel in de aansluiting van de glasvezel zit.

Deze kabel heeft nog zeer veel rek. 

Is hier een oplossing voor wat ik zelf kan oplossen, of moet hier de monteur voor langs komen? Plat gezegd ben ik niet de handigste.

dank voor jullie tijd tot nu trouwens! Wordt gewaardeerd!

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • March 18, 2026

De rj11 connector in dat doosje is er uit, dus hier kan je niet zomaar zelf iets op aansluiten. Die lasdop mag je ook niet openen, dus ik zou zeggen monteur.

rvk01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • March 18, 2026

Je zou toch zeggen dat die 'lasdop' dicht boven de blauwe kabel moet zitten. Of dit moet op die grijze kabel uit de meterkast zitten. Maar het is een redelijk 'rommeltje' dus ik denk ook dat een monteur hier wel nodig zal zijn 😁

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 18, 2026

Oké! Ik heb de afspraak staan, dag na ingang nieuwe contract, dagje zonder internet en tv doet de mens goed. ;)

monteur zal dus een nieuw aansluitdoosje moeten plaatsen gok ik? 

we gaan het meemaken.

dank!