Skip to main content
Vraag

Waarom hoor ik nu pas da KPN stopt met Usenet via news.kpn.nl?

• March 15, 2026
  • 6 reacties
  • 50 keer bekeken

Ik krijg gisteren een een mailtje van KPN dat KPN stopt met Usenet via news.kpn.nl, omdat bijna niemand het nog gebruikt.

Nou is dat de eerste keer dat ik hoor dan KPN de Usenet service aanbood. Ik ben al een jaar abonnee. Als ik hier enig idee van had, dan was het gebruik zeker met minstens één klant meer was geweest. Nog even de site afgezocht, en niks gevonden. Dat is toch heel jammer..

6 reacties

• March 15, 2026

Had je dit ook gezien :

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 15, 2026

Dat heb ik niet gezien, ik zat nog niet op de community. Maar dit bericht is van 12 dagen geleden. Ik heb er niet zo veel aan om te lezen fat iets waarvan ik niet wist dat ik het had verdwijnt. Ik had bij het starten van het abo graag gelezen dat ik het had. Dan had ik er tenminste nog vele maanden plezier van gehad. Dit is mosterd na de maaltijd..

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 15, 2026

Als je zo'n usenet zo belangrijk vindt had je toentertijd ook zelf even op onderzoek kunnen gaan binnen KPN of KPN zo iets aanbiedt ​@josn2 of binnen dit forum vragen.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 15, 2026

Dat heb ik niet gezien, ik zat nog niet op de community. Maar dit bericht is van 12 dagen geleden. Ik heb er niet zo veel aan om te lezen fat iets waarvan ik niet wist dat ik het had verdwijnt. Ik had bij het starten van het abo graag gelezen dat ik het had. Dan had ik er tenminste nog vele maanden plezier van gehad. Dit is mosterd na de maaltijd..

Op dit platform was er na enig onderzoek wel informatie over te vinden. 

Deze bv van ruim vier jaar geleden:

Of deze van ruim een jaar geleden:

• March 15, 2026

En hier : 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 15, 2026

Als je zo'n usenet zo belangrijk vindt had je toentertijd ook zelf even op onderzoek kunnen gaan binnen KPN of KPN zo iets aanbiedt ​@josn2 of binnen dit forum vragen.

Ik vind usenet niet ‘zo belangrijk’. Maar als ik ervan geweten had, had ik het wel gebruikt. En ‘op onderzoek’ en ‘dit forum’: ik zat niet op dit forum; en ik ben bij Tweak geweest, die maakten gewoon vantevoren duidelijk dat ze een nieuwsserver hadden. Ik ging er van uit dat als KPN er geen gewag van maakt, dat ze dat ook niet als service aanbieden.