Skip to main content
Beantwoord

Waarom stopt KPN Service Plus?

• 9 december 2024
  • 60 reacties
  • 2284 keer bekeken

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13

Hallo allemaal,

Ik heb al maanden KPN Service Plus voor 5,- euro per maand bij mijn internet abonnement, en ben daar ook zeer tevreden mee, aangezien je goed en vakkundig wordt geholpen door de medewerkers van KPN Service Plus.
Nu kom ik er, zonder een mededeling of e-mail vanuit KPN, achter dat je KPN Service Plus niet meer als optie kunt afsluiten bij je internet abonnement per 12 november 2024 jongstleden.

Momenteel heb ik KPN Service Plus (gelukkig!) nog binnen mijn abonnement, maar als ik deze optie zou uitzetten, dan krijg je de volgende melding te zien:

KPN Service Plus

5,00/mnd

Vanaf 12 november 2024 is KPN Service Plus niet meer te bestellen.
Heb je op dit moment Service Plus en zet je 't uit? Dan kan je het daarna niet meer bestellen.

Ook de speciale pagina waar je alles kunt lezen over KPN Service Plus is uit de lucht gehaald door KPN, en dus niet meer in te zien.

Dus vandaar de volgende belangrijke vragen aan één van de moderatoren:

• Waarom kun je KPN Service Plus niet meer als losse optie bestellen als klant?
  • Houdt KPN Service Plus op met bestaan? Of krijgt het een andere naam of invulling?
  • Verandert er wat voor mij iets, nu ik KPN Service Plus nog in mijn pakket heb zitten, en ook beslist niet ga uitzetten?
  • Waarom is er niets gecommuniceerd over het stoppen van KPN Service Plus als losse optie, bij je KPN internet abonnement?

Beste antwoord door Marcia van KPN

Ha ​@Michel.uit.Arnhem, we kiezen er vaker voor om zaken wel of niet meer aan te bieden. Over de reden doen we verder geen uitspraak. Het is er simpelweg niet meer. 

Ik zie dat Ik_Combineer vraag twee en drie al heeft beantwoord 🎉

Ik_Combineer schreef:

Vraag 1 en 4 weet ik niet, op vraag 2 en 3 heb ik wel antwoord; Service Plus houd niet op met bestaan, mensen die het abonnement hebben kunnen hier gewoon gebruik van blijven maken en voor hun veranderd er ook niks.

De reden dat we dit niet gecommuniceerd hebben, is omdat er simpelweg weinig verandert. Als je het al hebt, hou je het. Als je het nog niet hebt, kan je het niet meer krijgen. 

TDN schreef:

Ik heb nog een 5de vraag

Mensen met gehuurde Fritzbox krijgen automatisch Service Plus. Wat gebeurd als ze hun internet abo upgraden naar 4Gbs?

1. Ze verliezen Service Plus en krijgen een V14 Modem?
  2. Ze krijgen een Fritzbox met LAN-snelheid >4Gbs?

Als je over gaat naar 4 Gbit/s, dan heb je geen gehuurde Fritzbox meer en dan dus inderdaad ook geen Service Plus meer. 

Nieuwe klanten die na 26 november 2024 een Fritzbox afnemen, krijgen ook hulp van het Service Plus team als het gaat om vragen over de Fritzbox.

@janbrede je kunt nog steeds een Fritzbox huren. Dit doe je in MijnKPN, nadat je nieuwe abonnement actief is. 

Het antwoord op heel veel vragen kan je vinden in de MijnKPN app, op de community en op kpn.com. Je zou ook via de klantenservice gewoon goed geholpen moeten worden, dus dat signaal neem ik zeker weer mee. 

Bekijk origineel

60 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4371 reacties
  • 9 december 2024

Vraag 1 en 4 weet ik niet, op vraag 2 en 3 heb ik wel antwoord; Service Plus houd niet op met bestaan, mensen die het abonnement hebben kunnen hier gewoon gebruik van blijven maken en voor hun veranderd er ook niks.

• 3144 reacties
  • 9 december 2024

Ik denk dat het heel te veel kost voor KPN. Of 5 euro per maand is veel te weinig. Zo kun je het ook zeggen 😉

Over het algemeen nemen alleen mensen het die er ook daadwerkelijk gebruik van maken. En sommige bellen dan misschien wel meerdere keren per maand. Dan is 5 euro al snel niet kostendekkend denk ik.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3396 reacties
  • 9 december 2024

Ik heb nog een 5de vraag

Mensen met gehuurde Fritzbox krijgen automatisch Service Plus. Wat gebeurd als ze hun internet abo upgraden naar 4Gbs?

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4371 reacties
  • 9 december 2024
Marlon92 schreef:

Ik denk dat het heel te veel kost voor KPN. Of 5 euro per maand is veel te weinig. Zo kun je het ook zeggen 😉

Over het algemeen nemen alleen mensen het die er ook daadwerkelijk gebruik van maken. En sommige bellen dan misschien wel meerdere keren per maand. Dan is 5 euro al snel niet kostendekkend denk ik.

Ik zit niet op de marketing of financiële afdeling maar ik gok zomaar dat je gelijk hebt. En behalve dit zijn Service Plus "Premium Klanten" wat betekend dat ze nooit voorrijkosten voor een monteur hoeven te betalen. 

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
Ik_Combineer schreef:

Hoi ​@Ik_Combineer 

Bedankt voor je antwoord op twee van mijn vragen.
Voor mij veranderd er dus (voorlopig) helemaal niets, en kan dus gebruik blijven maken van KPN Service Plus, dat vind ik persoonlijk fijn.

Ik ben namelijk zeer tevreden over de dienstverlening van KPN Service Plus, die toch echt beter is dan de reguliere klantenservice die gratis bereikbaar is voor alle klanten van KPN.
De medewerkers van KPN Service Plus nemen de tijd voor je, leggen technische zaken duidelijker en uitgebreider aan je uit, maar zijn er ook voor algemene zaken.
Ook vind ik het een grote pluspunt dat KPN Service Plus elke dag (óók op de zondag en tijdens de feestdagen) tussen 08:00 en 22:00 uur bereikbaar zijn, daar heb ik die 5,- euro echt wel voor over.

Hoop dat de overige vragen, binnenkort nog beantwoord gaan worden door één van de moderatoren, want ook op vraag 1 en 4 vier zou ik graag een antwoord willen.

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
Marlon92 schreef:

Hoi ​@Marlon92 

Mocht dat eventueel de reden zijn, want dat is nog niet officieel bekend gemaakt door KPN, dan zouden ze de maandelijkse kosten voor KPN Service Plus wat omhoog kunnen zetten.
Bijvoorbeeld van 5,- euro nu, naar bijvoorbeeld 7,50,- per maand vanaf 1 januari 2025 waardoor het wel dekend wordt, ik persoonlijk zou dat echt niet erg vinden.

En ik ken nog enkele mede klanten die KPN Service Plus afnemen bij hun internet abonnement, als losse optie (zónder de Fritz!Box erbij) en om dezelfde redenen als die ik zelf heb genoemd.

Neem je de Fritz!Box bij KPN af, dan zou ook daar de maandelijkse huurkosten wat omhoog gezet kunnen worden.

• 3144 reacties
  • 9 december 2024

Ik denk dat € 7,50 ook nog niet dekkend is. Ik vrees dat het veel meer moet kosten. Het was gewoon een tijdelijk iets om de XS4ALL klanten tegemoet te komen denk ik.

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
Marlon92 schreef:

Ik denk dat € 7,50 ook nog niet dekkend is. Ik vrees dat het veel meer moet kosten. Het was gewoon een tijdelijk iets om de XS4ALL klanten tegemoet te komen denk ik.

Zou kunnen wat je zegt, het is in elk geval niet ondenkbaar dat het zo is wat je schrijft.
Hopelijk dat daar een moderator wat meer over kan vertellen.

En wat gebeurd er dan met de mede klanten, die alsnog een Fritz!Box willen huren bij KPN?
Blijft deze optie dan wel gewoon bestaan, inclusief KPN Service Plus?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36489 reacties
  • 9 december 2024
Michel.uit.Arnhem schreef:

Dus vandaar de volgende belangrijke vragen aan één van de moderatoren:

• Waarom kun je KPN Service Plus niet meer als losse optie bestellen als klant?
  • Houdt KPN Service Plus op met bestaan? Of krijgt het een andere naam of invulling?
  • Verandert er wat voor mij iets, nu ik KPN Service Plus nog in mijn pakket heb zitten, en ook beslist niet ga uitzetten?
  • Waarom is er niets gecommuniceerd over het stoppen van KPN Service Plus als losse optie, bij je KPN internet abonnement?

Hallo ​@Michel.uit.Arnhem ,

1/ Dat zal niet rendabel zijn. Bovendien zal het niet meevallen om voldoende personeel te krijgen dat bereid is om ook na 20.00 en op zondag te werken. 

2/ Nee, voor bestaande klanten niet

3/ Nee, voor jou verandert er niets.

4/ Dat doet KPN zelden. Check de vele wijzigingen van de laatste maanden, denk aan opnemenpakket, pluspakket, combi Disney+ en ESPN etc.  

Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 413 reacties
  • 9 december 2024
Marlon92 schreef:

Hoi ​@Marlon92 

Mocht dat eventueel de reden zijn, want dat is nog niet officieel bekend gemaakt door KPN, dan zouden ze de maandelijkse kosten voor KPN Service Plus wat omhoog kunnen zetten.
Bijvoorbeeld van 5,- euro nu, naar bijvoorbeeld 7,50,- per maand vanaf 1 januari 2025 waardoor het wel dekend wordt, ik persoonlijk zou dat echt niet erg vinden.

En ik ken nog enkele mede klanten die KPN Service Plus afnemen bij hun internet abonnement, als losse optie (zónder de Fritz!Box erbij) en om dezelfde redenen als die ik zelf heb genoemd.

Neem je de Fritz!Box bij KPN af, dan zou ook daar de maandelijkse huurkosten wat omhoog gezet kunnen worden.

Niks verhogen, het kost al genoeg.  60 Euro per jaar voor een paar keer bellen, en misschien ook wel niet, vind ik al behoorlijk.  En je komt er ook nog niet onderuit als klant als je een Fritz!Box wil huren.

• 3144 reacties
  • 9 december 2024
RobvdPoel schreef:

60 Euro per jaar voor een paar keer bellen, en misschien ook wel niet, vind ik al behoorlijk.  

Ja, jij belt een paar keer. Sommige andere bellen misschien wel 20 keer in een jaar. Of nog veel meer. Onder het motto van: "ik betaal er toch voor?".

Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 413 reacties
  • 9 december 2024
Marlon92 schreef:
RobvdPoel schreef:

60 Euro per jaar voor een paar keer bellen, en misschien ook wel niet, vind ik al behoorlijk.  

Ja, jij belt een paar keer. Sommige andere bellen misschien wel 20 keer in een jaar. Of nog veel meer. Onder het motto van: "ik betaal er toch voor?".

Ja je kan ook gewoon zorgen dat je een goede klantenservice hebt  en je iemand snel aan de lijn krijgt met verstand van zaken.  Dan kan je service plus achterwege  laten.

• 3144 reacties
  • 9 december 2024
RobvdPoel schreef:

Ja je kan ook gewoon zorgen dat je een goede klantenservice hebt  en je iemand snel aan de lijn krijgt met verstand van zaken.  Dan kan je service plus achterwege  laten.

Dat kost nog meer voor KPN 😁

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
Noordzee schreef:

Hallo ​@Michel.uit.Arnhem ,

1/ Dat zal niet rendabel zijn. Bovendien zal het niet meevallen om voldoende personeel te krijgen dat bereid is om ook na 20.00 en op zondag te werken. 

2/ Nee, voor bestaande klanten niet

3/ Nee, voor jou verandert er niets.

4/ Dat doet KPN zelden. Check de vele wijzigingen van de laatste maanden, denk aan opnemenpakket, pluspakket, combi Disney+ en ESPN etc.  

Hoi ​@Noordzee 

Ook jij bedankt voor je antwoorden.
Toch heb ik bij mijn eerste vraag nog steeds twijfels, waar het nu daadwerkelijk aan ligt en wat de echte reden is om de optie KPN Service Plus te laten vallen.
Aangezien ik laatst nog een medewerker van KPN Service Plus heb gesproken, die mij het volgende vertelde (ik citeer):

Op zaterdag, zondag en nationale feestdagen zitten er maar twee medewerkers achter de telefoon van KPN Service Plus, en op werkdagen (maandag t/m vrijdag) zitten er minimaal 19 medewerkers achter de telefoon bij KPN Service Plus, waarvan een deel tijdens de avonduren tot 22:00 uur.
In hoeverre dit daadwerkelijk klopt, kan ik als klant uiteraard niet beoordelen, aangezien het mij aan de telefoon is verteld.

Vragen 2 en 3 zijn nu wel duidelijk beantwoord.

Met het antwoord die je geeft op mijn 4e vraag, ben ik sterk van mening dat het vanuit KPN meer dan netjes zou zijn, als ze dit op tijd mededelen aan haar klanten, dat kan al met een mededeling op de community.

Ik kan het dus niet goed praten, dat KPN hierin echt een behoorlijke steek laat vallen, en zich hierin sterk kan verbeteren de aankomende tijd.
Ik kwam er pas achter nadat ik was ingelogd op Mijn KPN account, en dat is niet de juiste weg.

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
RobvdPoel schreef:

Hoi ​@RobvdPoel 

Ik ben het hierin volledig met je eens!
Als KPN een goede én vakkundige reguliere klantenservice zou hebben, met medewerkers die verstand van zaken hebben, zou KPN Service Plus niet nodig zijn geweest.
Vandaar dat ik ook bewust voor de optie KPN Service Plus heb gekozen, omdat je daar wel door vakkundige medewerkers met ruime kennis wordt geholpen.

Het zijn ook veel ex-medewerkers van XS4ALL die achter de telefoon van KPN Service Plus zitten.
Daarom zou KPN Service Plus ook gewoon behouden moeten blijven, en dat is voor bestaande klanten met deze optie in hun pakket gelukkig het geval.

Klanten die hier graag een bedrag voor over hebben, om een medewerker te spreken met de nodige kennis in huis en vakkundigheid, zou een prijsverhoging waarschijnlijk geen probleem vinden.

Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 413 reacties
  • 10 december 2024
RobvdPoel schreef:

Hoi ​@RobvdPoel 

Ik ben het hierin volledig met je eens!
Als KPN een goede én vakkundige reguliere klantenservice zou hebben, met medewerkers die verstand van zaken hebben, zou KPN Service Plus niet nodig zijn geweest.
Vandaar dat ik ook bewust voor de optie KPN Service Plus heb gekozen, omdat je daar wel door vakkundige medewerkers met ruime kennis wordt geholpen.

Het zijn ook veel ex-medewerkers van XS4ALL die achter de telefoon van KPN Service Plus zitten.
Daarom zou KPN Service Plus ook gewoon behouden moeten blijven, en dat is voor bestaande klanten met deze optie in hun pakket gelukkig het geval.

Klanten die hier graag een bedrag voor over hebben, om een medewerker te spreken met de nodige kennis in huis en vakkundigheid, zou een prijsverhoging waarschijnlijk geen probleem vinden.

Ben het ook met je eens dat KPN Service Plus het verschil maakt, je hebt snel iemand aan de lijn, ook buiten de regulieren klantenservice  tijden, en je wordt goed geholpen. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8243 reacties
  • 10 december 2024
RobvdPoel schreef:

Beste ​@RobvdPoel dan heb je de functie van ServicePlus waarschijnlijk niet goed begrepen.

Bij een ServicePlus-abo kun je al je technische vragen kwijt die ook niet-KPN gerelateerd zijn en bij de standaard KPN-klantenservice kun je alleen terecht met KPN-gerelateerde vragen.

Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 413 reacties
  • 10 december 2024
JanD schreef:

Beste ​@RobvdPoel dan heb je de functie van ServicePlus waarschijnlijk niet goed begrepen.

Bij een ServicePlus-abo kun je al je technische vragen kwijt die ook niet-KPN gerelateerd zijn en bij de standaard KPN-klantenservice kun je alleen terecht met KPN-gerelateerde vragen.

Ja zou kan je het ook uitleggen. Denk niet dat er veel mensen zijn die denken laat ik  serviceplus afsluiten kan ik tenminste niet-KPN gerelateerde vragen stellen.  Ik heb het vooral afgesloten omdat ik zeker weet dat ik snel wordt geholpen en een medewerker met verstand van zaken tref(wat eigenlijk standaard zou moeten zijn bij een goede klantenservice)

PeterG
Superuser
  • 60996 reacties
  • 10 december 2024

Je komt nu op de gewone service pagina uit en niet meer op service plus.

https://www.kpn.com/internet/service-plus.htm 

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
JanD schreef:
RobvdPoel schreef:

Hoi ​@JanD 

Klopt, en op alle technische vragen (die ik hebt gesteld) kreeg ik een zeer uitgebreide antwoord terug, waar je echt wat mee kon, maar waar je ook weer wat van leert.
En je kunt daar inderdaad ook terecht voor alle technische vragen rondom de Fritz!Box, Fritz!Repeater en Apple TV 4K.
Daarnaast is KPN Service Plus tijdens hun openingstijden ook het aanspreekpunt bij storingen en problemen, maar ook voor alle gerelateerde zaken.
Het is in elk geval niet te vergelijken met de reguliere klantenservice van KPN.

Ook dat ik geen voorrijkosten hoef te betalen bij een monteur, vindt ik een groot pluspunt.

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
PeterG schreef:

Je komt nu op de gewone service pagina uit en niet meer op service plus.

https://www.kpn.com/internet/service-plus.htm 

Klopt ​@PeterG !

Je wordt nu automatisch doorgezet, naar de normale service pagina van KPN.
De linken naar KPN Service Plus zullen op korte termijn wel van de website worden gehaald.

Ook op de pagina van de Fritz!Box (als je die huurt bij KPN) is alles omtrent KPN Service Plus weggehaald, dus je krijgt niet meer standaard KPN Service Plus bij het huren van een Fritz!Box.

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13

Beste ​@Shyrin van KPN of een andere moderator, zou je een goede uitleg willen geven, waarom KPN Service Plus niet meer beschikbaar is geworden voor bestaande en nieuwe klanten van KPN??
Ook niet meer als je een Fritz!Box bij KPN zou gaan huren?

Met uitzondering van klanten (zoals ik zelf) die momenteel al KPN Service Plus in hun abonnement hebben zitten.

Wat is hiervan de reden??
En/Of komt er wat anders voor terug, waar huidige klanten met KPN Service Plus in hun abonnement automatisch naar overgezet gaan worden?

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 10 december 2024
TDN schreef:

Ik heb nog een 5de vraag

Goeie vraag. Bij een nieuw abonnement kun je al niet meer kiezen voor de FritzBox optie. Nooit upgraden dus ;).

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30
  • Moderator
  • 30822 reacties
  • Antwoord
  • 10 december 2024

Ha ​@Michel.uit.Arnhem, we kiezen er vaker voor om zaken wel of niet meer aan te bieden. Over de reden doen we verder geen uitspraak. Het is er simpelweg niet meer. 

Ik zie dat Ik_Combineer vraag twee en drie al heeft beantwoord 🎉

Ik_Combineer schreef:

De reden dat we dit niet gecommuniceerd hebben, is omdat er simpelweg weinig verandert. Als je het al hebt, hou je het. Als je het nog niet hebt, kan je het niet meer krijgen. 

TDN schreef:

Ik heb nog een 5de vraag

Als je over gaat naar 4 Gbit/s, dan heb je geen gehuurde Fritzbox meer en dan dus inderdaad ook geen Service Plus meer. 

Nieuwe klanten die na 26 november 2024 een Fritzbox afnemen, krijgen ook hulp van het Service Plus team als het gaat om vragen over de Fritzbox.

@janbrede je kunt nog steeds een Fritzbox huren. Dit doe je in MijnKPN, nadat je nieuwe abonnement actief is. 

Het antwoord op heel veel vragen kan je vinden in de MijnKPN app, op de community en op kpn.com. Je zou ook via de klantenservice gewoon goed geholpen moeten worden, dus dat signaal neem ik zeker weer mee. 

PeterG
Superuser
  • 60996 reacties
  • 10 december 2024

Op de Fritzbox pagina wordt het nog wel genoemd.

https://www.kpn.com/internet/fritzbox

FAQ: Kan ik de KPN-servicetools gebruiken met de FRITZ!box

Nee. De KPN-servicetools zijn ontwikkeld voor de Experia Box. De FRITZ!Box beschikt over veel meer instellingen, dus kunnen wij je beter telefonisch helpen. Met KPN Service Plus krijg je altijd de beste hulp. Makkelijker voor ons en voor jou.

Wel heb je de VoIP-servicetool nodig om je VoIP-wachtwoord aan te maken als je VoIP wil instellen op je FRITZ!Box.

Reageer