Skip to main content
Beantwoord

Waarom worden er aansluitkosten in rekening gebracht?

• 22 maart 2025
  • 5 reacties
  • 85 keer bekeken

Community,

Ik zie op mijn eerste factuur een bedrag aan aansluitkosten van 25 euro.

Ik heb geen gebruik gemaakt van een monteur, en heb alles zelf aangesloten.

Hoe moet ik dit bedrag interpreteren?

Beste antwoord door Ik_Combineer

Zeker, maar om klant te worden gebeurt er ook ontzettend veel.
Er komt heel vaak een monteur enkele dagen van te voren een kabel in de centrale te trekken. Er worden SELT metingen gedaan om te controleren of alles goed gaat of dat er misschien (verplicht) een monteur moet komen, en dat is enkel het fysieke stuk in het netwerk. Logistiek moet in actie komen, er moet nieuwe apparatuur worden opgestuurd. En dan moet er ook worden gezorgd dat het juiste abonnement wordt aangevraagd en allemaal werkt op het moment dat u het modem aansluit. 
Dat alles zit in die prijs inbegrepen. 

Bekijk origineel

5 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8396 reacties
  • 22 maart 2025

Bij het aangaan van een thuisabo worden €25 activatie kosten in rekening gebracht, dat was ook zichtbaar bij het samenstellen en activeren van het pakket en in de correspondentie daarover ​@vanlieropdanny .

Dus je had het kunnen weten.

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2337 reacties
  • 23 maart 2025
vanlieropdanny schreef:

Community,

Ik zie op mijn eerste factuur een bedrag aan aansluitkosten van 25 euro.

Ik heb geen gebruik gemaakt van een monteur, en heb alles zelf aangesloten.

Hoe moet ik dit bedrag interpreteren?

Je betaalt om klant te worden, kort gezegd.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4426 reacties
  • Antwoord
  • 23 maart 2025

Er komt heel vaak een monteur enkele dagen van te voren een kabel in de centrale te trekken. Er worden SELT metingen gedaan om te controleren of alles goed gaat of dat er misschien (verplicht) een monteur moet komen, en dat is enkel het fysieke stuk in het netwerk. Logistiek moet in actie komen, er moet nieuwe apparatuur worden opgestuurd. En dan moet er ook worden gezorgd dat het juiste abonnement wordt aangevraagd en allemaal werkt op het moment dat u het modem aansluit. 

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2337 reacties
  • 23 maart 2025
Ik_Combineer schreef:

Ja, de 25 euro zal inderdaad maar een fractie van de daadwerkelijke kosten zijn!

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7617 reacties
  • 25 maart 2025

Goedemorgen ​@vanlieropdanny, bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)
Ik zie dat je al veel goede reacties hebt mogen ontvangen en ik kan er verder weinig meer aan toevoegen. Omdat het bericht van ​@Ik_Combineer de lading het beste dekt, heb ik zijn antwoord gemarkeerd als 'best answer'. Ik ga er vanuit dat je vraag hiermee is beantwoord maar mocht je toch nog verdere of aanvullende vragen hebben dan horen we dat natuurlijk ook graag!

Reageer