Skip to main content
Beantwoord

Wat is mijn account bij hotspots?

• February 11, 2026
  • 6 reacties
  • 89 keer bekeken

JanD
Superuser

Hallo ​@Alexandra van KPN ik weet dat ik een wifiaccount heb bij hotspots, ik kan het alleen niet weer vinden, kun jij me helpen s.v.p..

Iedere andere moderator mag natuurlijk ook reageren.😎

admin: eigent topic voor je vraag aangemaakt. Oorspronkelijke topic

Beste antwoord door Alex van KPN

Ha Jan, goede vraag.

In het verleden was het gebruik gekoppeld aan een account. Dat is echter al een tijdje niet meer zo. Iedereen kan gebruik maken van de HotSpots zonder account. Op de meeste plekken is dit gratis, maar niet overal. Denk bijvoorbeeld aan campings of locaties die dit zelf regelen. Op deze locaties dien je hiervoor te betalen, dat wordt vanzelf gemeld. 
Zie ook KPN HotSpots (ook voor niet-klanten) voor meer informatie. 

6 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 12, 2026

Ha Jan, goede vraag.

In het verleden was het gebruik gekoppeld aan een account. Dat is echter al een tijdje niet meer zo. Iedereen kan gebruik maken van de HotSpots zonder account. Op de meeste plekken is dit gratis, maar niet overal. Denk bijvoorbeeld aan campings of locaties die dit zelf regelen. Op deze locaties dien je hiervoor te betalen, dat wordt vanzelf gemeld. 
Zie ook KPN HotSpots (ook voor niet-klanten) voor meer informatie. 

JanD
Superuser
  • Auteur
  • Superuser
  • February 12, 2026

Ik weet genoeg, bedankt voor je reactie ​@Alex van KPN 

JanD
Superuser
  • Auteur
  • Superuser
  • February 13, 2026

Beste ​@Alex van KPN en/of andere moderators.

Ik wil toch nog even inhaken op de aanpassing van de KPN hotspots.

‘Vroeger’ was het zo dat KPN hotspots aanbood op diverse plekken, o.a. winkels, campings e.d.

Bij de meeste winkels, o.a. AH zijn de hotspots gratis en bij veel campings e.d. moet er voor betaald worden.

Voor dat laatste had je als KPN klant met een thuis- en/of mobiel abo juist een account zodat je daar dus ook gratis van de hotspots gebruik kon maken, even inloggen en je had verbinding.

Dus de service naar KPN-klanten toe is dus eigenlijk verschraald.

Verder is/was het mogelijk voor de hotspots een KPN VPN te activeren, echter in de folder staat achterhaalde info betreffende type verbinding.

Er wordt gezegd dat je

3. Bij beschrijving kunt u HotSpots invullen en selecteer bij het type verbinding: PPTP

moet instellen, maar dat kan niet meer, dat moet nu zijn:

IKEv2/IPSEC PSK of RSA of EAP-TLS of MSCHAPv2

Zeg maar welk protocol ik moet kiezen?

Dus graag de folder aanpassen en de info op de website betreffende het gebruik van KPN Hotspots

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • February 13, 2026

Ik moest even zoeken maar volgens mij bedoel je de brochures onderaan op KPN HotSpots (ook voor niet-klanten). Ik heb hier een melding van gemaakt. 

Dankjewel voor je oplettendheid. 

JanD
Superuser
  • Auteur
  • Superuser
  • February 13, 2026

Inderdaad ​@Alex van KPN , de brochures die in verschillende talen te downloaden zijn.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • February 13, 2026

Inderdaad ​@Alex van KPN , de brochures die in verschillende talen te downloaden zijn.

Precies, heb het doorgezet.