Ik woon in een leuk eigendoms appartement, 5 woonlagen, 2000 opgeleverd.
Meterkast is beneden in de kelder (-1) en tot daar ligt glasvezel. In de appartementen is nog geen glasvezel doorgetrokken. Wel zijn er 4-5 pogingen ondernomen, zonder succes. En kpn en odido hullen zich in stilte, telkens als een buur glasvezel aanvraagt komt er een club monteurs die wel even glasvezel door gaan trekken. Bij een buur werd ten einde raad de telefoonkabel als trek draad gebruikt. Die brak onderweg en nu kan de bewoner niet terug naar adsl. Coax is ook beschadigd en Ziggo geen optie. Geen idee hoe het opgelost is, ken de man niet zo goed.
Wat kan er nog gedaan worden om eindelijk glasvezel aan te kunnen sluiten?
Kan er (tijdelijk) een Devolo oplossing ingestoken worden? Bij 1 buur heb ik gisteren een zwart Genexis kastje over de ftu gezet en ging tzt het Connect lampje branden. Dan een Devolo in de meterkast en 1 in het appartement?
Ik heb zelf nog adsl en gebruik zoiets voor wifi in de kelder. Pstn naar boven, modem voor appartement en 1x Devolo erop. In de kelder ook een Devolo met WiFi, werkt prima.
Dus: biedt kpn misschien op die manier een oplossing? Alle meterkasten hebben stopcontact.