Skip to main content

Beste KPN,

Helaas de laatste tijd heel veel problemen (dagelijks) met KPN glasvezel.
Wel volle WiFi ontvangst maar geen internetverbinding en/of een lage internetsnelheid zowel i.c.m. mijn iPhone en iPad. 

 


Ik zou graag een oplossing hiervoor hebben.

Mvg. RK
 

Heb je tv van kpn? Zo ja werkt de tv ontvanger wel naar behoren wanneer je geen WiFi hebt? 


Ja ook tv van kpn. Hier heb ik geen problemen mee. Mvg. RK.


Dit forum heeft ook weinig toegevoegde waarde..


Hi @RK-Vos en welkom op het forum! We pakken topics op volgorde van binnenkomst op, dus het kan even duren voor je reactie krijgt. 
In de tussentijd kan de community je helpen. 🙂 Mocht je sneller contact willen dan kun je doordeweeks tussen 8:00 - 18:00 en op zaterdagen tussen 8:00 - 17:00 met ons bellen via 0800-0402. 

Mocht contact via het forum ook goed zijn, zou je dan de Wifi Manager willen doorlopen? Ik ben benieuwd of de wifi daarna beter werkt. 
Zo niet, wil je dan vertellen wat het eindresultaat van de Wifi Manager was? Ik hoor het graag! 


WiFi manager uitgevoerd. Probleem is niet verholpen. De snelheid na en voor is zelfs lager. Het probleem is ook niet zozeer slechte WiFi maar de internetverbinding die wegvalt. Dit is dus volgens mij een ander probleem dan GEEN WiFi verbinding!? Het een combinatie van matige verbinding/geen verbinding/slechte WiFi. Voordat ik KPN glasvezel had (ook KPN) nooit dit probleem gehad. Ik vind KPN glasvezel een achteruitgang qua internet. 
 

mvg. RK

 

 


Fijn dat je hem doorlopen hebt @RK-Vos! In de foto staat ook dat het 24 uur kan duren voordat het opbouwen van de verbinding klaar is en er is nog een ‘Verder’ knop onderaan. Heb je die ook gebruikt? Er zou uiteindelijk namelijk een eindresultaat uit moeten rollen met een aanbeveling. Wat is die bij jou?

De Wifi Manager kan ook helpen bij wegvallende wifi, vandaar dat ik die adviseer. De bekabelde verbinding lijkt niet weg te vallen, omdat je eerder aangaf dat de TV wel goed blijft werken. Vandaar ook de focus op de wifi. 

 


Zie afbeelding voor het eindresultaat..

 

 


Hmm, doodlopend einde dus. Naast dat je telefonisch contact op kan nemen natuurlijk of een betaalde monteur wilt.

Dit speelt op je iPad en je iPhone, is dat overal in huis? Of op bepaalde plekken? 

In ons topic over slechte wifi oplossen staan ook nog een aantal tips. Waaronder bijvoorbeeld je modem goed plaatsen en een wifi versterker aanschaffen. Heb je al wifi versterkers in huis? 


Ik vraag mij af of het alleen de WiFi is. Ook de TV loopt wel eens vast. Niet kunnen schakelen of terugkijken, geen verbinding, dan de stekker uit het kastje en kijken of deze weer opstart. Dit is mij nu eigenlijk pas opgevallen nu ik er op ben gaan letten (kijken weinig TV). Een storing kan namelijk altijd wel eens gebeuren dus heb er niet echt acht op geslagen.

Ik vindt het wel opmerkelijk dat het pas is sinds wij glasvezel hebben. Daarvoor nooit problemen met KPN gehad. Wij zijn ook niet verhuisd en hebben nog steeds de experia v10 in gebruik. Geen wijzigingen dus in omstandigheid dan alleen van telefoonlijn naar glasvezel.. 

En ik heb mij nu pas gemeld omdat het steeds vaker lijkt voor te komen. Eerder heb ik het geaccepteerd dat er zo nu en dan geen verbinding was. 


Hmm, als de TV toch ook uitvalt wil ik de verbinding doormeten. Kijken of daar wat in te vinden valt.

Wil je hiervoor je forumprofiel zo volledig mogelijk invullen? Als je hier een seintje geeft wanneer je dit gedaan hebt dan kan ik aan de slag. 


Forumprofiel is ingevuld. Mvg. RK


Bedankt! Ik zie dat de verbinding tussen ons netwerk en je modem op 5 juni twee keer is weggevallen, maar sindsdien lijkt alles daar stabiel. Je hebt 50 Mbit/s abonnementssnelheid in je diensten zitten, dus 26 Mbit/s via de wifi is daarmee ook in orde (laat staan de 71 die je eerder haalde). Dat zit dus allemaal goed.

Dan de vraag waar het dan wel misgaat. Je kunt hiervoor het beste met ons bellen via 0800-0402 doordeweeks tussen 8:00 - 18:00 en op zaterdagen tussen 8:00 - 17:00. Dan kan mijn collega de wifi en het internet met je doorlopen, daar is direct contact voor nodig en gaat dus niet via het forum. 😬 Vanwege snelheidsmetingen die actueel zijn op dat moment bijvoorbeeld. 

Mocht je de oplossing telefonisch gevonden hebben, wil je het hier dan laten weten? Ik ben benieuwd! 


De WiFi wegval verbinding bij KPN blijft een drama. Telkens valt de WiFi verbinding weg. Op het nummer 0800-0402 is het advies om de experiabox te updaten. Dit is al meerdere keren gedaan. Het probleem blijft.
 

Mijn internetverbinding is niet zozeer het probleem, al is deze ook wisselend erg laag maar het wegvallen van de WiFi!
Dit probleem is sinds ik bij KPN ben overgegaan naar glasvezel.
 

KPN wil u a.u.b. dit probleem voor mij oplossen!? 
 


 

 


Ook na de 24 uur die in je foto is genoemd blijft de wifi traag of valt deze weg? 

Ik kan op dit moment helaas geen metingen doen, dus ik ben benieuwd of de TV ook weer wegvalt als je problemen met de wifi merkt. 

Mocht het dit keer alleen de wifi zijn, heb je dan de tips voor slechte wifi oplossen al doorlopen? 

Zo ja, dan ben ik benieuwd: 

  • Valt de wifi op alle apparaten weg, of alleen op bepaalde apparaten? 
  • Valt de wifi overal in huis weg, of op bepaalde locaties?

Het KPN glasvezel blijft ellende!  
Geen internetverbinding, valt continu weg terwijl de ontvangst wel optimaal aangeeft. Ook de TV loopt vast, reageert niet naar volgende zender, enz. Zelfs mijn Sonos fatsoenlijk afspelen is drama, kan de speakers niet vinden in het netwerk is dan de melding. Het is dagelijks meerdere malen aan de hand.
Voordat ik glasvezel had nooit een dag problemen gehad. Hier op dit Forum blijven ze dezelfde verhalen en adviezen geven, WiFi manager, enz, enz. 
Of aanschaf van extra WiFi punten terwijl ik naast de router op de bank zit of zelfs KPN een monteur op eigen kosten laten komen. Het is te gek voor woorden. En ik ben echt niet de enige, want er zijn velen die klagen over KPN glasvezel. Het internet staat er vol over. We gaan langzaamaan maar eens kijken bij de concurrent. Want KPN komt niet met oplossingen dan alleen de klant spreekwoordelijk aan de lijn houden, hier op dit forum of aan de telefoon. Of ik voor de zoveelste keer nog een keer alles wil nalopen en opnieuw opstarten, enz. 
Waar is KPN toch mee bezig? Op dit forum lees je zelfs dat KPN niet verantwoordelijk is voor de WiFi in huis.. dat is zeer discutabel want het probleem is pas ontstaan nadat de KPN monteur in mijn huis, dus binnen, de werkzaamheden heeft uitgevoerd en de glasvezel heeft geïnstalleerd en aangesloten. En daarna zoekt de klant het maar uit en dit probleem of beter gezegd, deze tactiek is intern bij KPN bekend. 
 

Met vriendelijke groet,

 

Een zeer, zeer ontevreden klant. 


Jammer om te lezen dat het nog steeds niet beter is! Gelukkig zijn er heel veel mensen waarbij het goed werkt. Dat gezegd hebbende, moet het voor jou natuurlijk ook gewoon naar wens werken. Als ik jouw lijn doormeet, zie ik geen verbroken verbindingen de afgelopen weken. Jij merkt nog steeds dat alles wegvalt? Als jij alleen je Experia Box aansluit en daarop bekabeld jouw tv-ontvanger, merk je dan ook dat het wegvalt? En als je dan één voor één weer apparatuur gaat koppelen, bekabeld of via wifi, blijft het dan goed gaan?


Beste KPN,

Ik heb alle stappen weer opnieuw doorlopen. Alle apparaten die WiFi gebruiken uitgezet en alleen de tv ontvanger op de Experiabox aangesloten en dan nog valt de WiFi verbinding weg. Zenders zappen gaat ook traag. Ik vraag mij eigenlijk ook af of de experiabox nog wel goed werkt!? 

De WiFi manager adviseert om een betaald monteur langs te sturen. Dat is voor mij echt onbegrijpelijk. Sinds ik glasvezel heb, geïnstalleerd door een KPN monteur, is het NIET in orde. Er is niets in mijn huis veranderd, er zijn geen andere apparaten bijgekomen, muren ineens bewapend, vloerverwarming gewijzigd of iets anders dergelijks, waar de WiFi manager als mogelijke oorzaak over spreekt DAN ALLEEN de overgang van gewoon internet van KPN naar glasvezel van KPN. VANAF DAT MOMENT is het waardeloos met de WiFiverbinding in huis. 
 

Ik zou graag een oplossing van KPN wensen ipv telkens weer hetzelfde advies. Want dit is het spreekwoordelijke “rondje om de kerk” voorstellen en tot vervelens toe blijven herhalen zonder enige verbetering. 
 

Mijn voorstel is als eerste: experiabox vervangen en kijken of het probleem is opgelost. Kunt u dit verzorgen? 
 

Mvg. Een ontevreden klant die weer tevreden wil worden..


Excuses voor de late reactie! Ik heb je lijn nog eens doorgemeten, maar ik zie geen verbroken verbindingen, dus ik verwacht niet dat het aan de Experia Box ligt. Daarnaast zie ik dat jij SuperWifi punten besteld hebt: heb je die nu aangesloten? En hoe ervaar je de verbinding momenteel?


Beste KPN,

De verbinding is nog steeds NIET in orde. Valt nog steeds weg/geen verbinding. 

Ik heb drie SuperWifi punten aangeschaft t.w.v. 185 euro!!! En alles bekabeld aangesloten, dus elk SuperWifi punt via een netwerkkabel rechtstreeks op de Experiabox. Maar nog steeds problemen..

De WuperWifi punten staan precies zo opgesteld zoals door KPN is voorgeschreven. Groen lampje maar zelfs als ik een meter van het Wifipunt vandaan zit valt toch de verbinding weg. 

De lijn is goed zeggen jullie. De Superwifi punten zijn de beste oplossing voor een betere wifi maar nog steeds valt de verbinding weg. Het probleem is dan ook niet dat er geen wifi is want dit heb ik al in mijn eerste bericht geschreven: Ik heb wel wifi (volle ontvangst) maar GEEN verbinding/valt weg. Dus zit het of in de Experiabox of glasvezel van KPN is gewoon niet stabiel. 

Conclusie: 185 euro weggegooid, nog steeds hetzelfde probleem. Wellicht de Experiabox vervangen voor een nieuwe v10 om e.e.a. uit te sluiten, want ikzelf heb geen opties meer. 

Mvg.

Een ontevreden klant. 

 


Hoi @RK-Vos. Wat vervelend dat het probleem nog steeds niet is verholpen. Ik heb zojuist een nieuw modem naar het dichtstbijzijnde servicepunt (Jumbo, Rosendaalseweg 696 in Arnhem) verstuurd. Laat je ons weten of dit het probleem verhelpt? Vergeet niet om een geldige legitimatie mee te nemen wanneer je het pakketje ophaalt. 


Beste KPN,

Het nieuwe modem is ontvangen en geïnstalleerd. De wifi verbinding is wel verbeterd maar de glasvezelverbinding zelf is nog verre van vlekkeloos. Want nog steeds valt de (internet/tv) verbinding af en toe weg terwijl de WiFi ontvangst wel (maximaal) goed is. Het probleem lijkt toch echt de glasverbinding zelf te zijn die gewoon niet stabiel is. Helaas heeft het mij 185 euro gekost voor de aanschaf van de SuperWifi punten, terwijl dit niet de volledige oplossing heeft gegeven. Het zou fijn zijn als KPN deze kosten crediteert zeker omdat de Superwifi’s vaak ook gratis worden aangeboden. 

 

Mvg. Een iets minder ontevreden klant, die nog wel een oplossing wil voor de extra gemaakte kosten. 

 

 


Ik raad je dan aan om met ons te bellen via 0800-0402 op het moment dat de verbinding wegvalt. Spreek in dat je een storing hebt en dan krijg je vanzelf een collega aan de lijn. 

Die kan dan metingen verrichten op het moment dat jouw verbinding problemen geeft. Via het forum gaat dat niet, omdat we er niet altijd zijn. 

De kosten van de SuperWifi kunnen niet meer vergoed worden. Je hebt altijd 14 dagen bedenktijd op je aankoop, maar dat termijn is inmiddels verstreken. Mochten ze helemaal geen verschil maken dan kun je altijd kijken of je ze zelf weer kunt verkopen. 
Het topic dat je linkt is 2 jaar oud en daar ging het over Experia Wifi. Die werden destijds in bepaalde gevallen inderdaad gratis aangeboden, maar dat is al een poos niet meer zo.  

Hopelijk is telefonisch de oplossing snel gevonden en werkt je verbinding weer naar behoren. 


Hoi @RK-Vos , dus bij jou zijn de problemen verminderd. Blijft het toch een zwak puntje vinden van de service. Ikzelf ervaar dezelfde problematiek, wel een “sterk” Wifi signaal maar geen internet verbinding met een paar devices. En dit allemaal nadat er een update is geweest van de box (V12). Ook telefonisch contact gehad met KPN, en ook alles uitgezet geweest, de paperclip methode voor de box en de wifi-punten. Maar niet eens een voorstel voor een bezoek van een monteur. Wellicht dat ik een volgende keer een fles cola ergens op laat vallen, wellicht dat er dan wel een bezoek/vervanging gaat komen bij mij.

Tot die tijd kan ik niet genieten van een “fijn” draadloos Wifi netwerk van KPN glasvezel.


Beste René2710,

Nee, mijn problemen zijn NIET verminderd. Nog steeds valt de verbinding dagelijks weg, terwijl WiFI wel een volledig volle ontvangst in het beeldscherm laat zien. 

Vorige week ook weer alles opnieuw opgestart/gereset, zelfs de SuperWiFi’s ook weer moeten resetten. Ik heb twee van de drie SuperWiFi’s op een netwerkkabel aangesloten maar dit maakt eigenlijk niets uit. Het glasvezel van KPN/de verbinding is gewoon echt zeer onbetrouwbaar! 

Ik heb ook mijn twijfels bij de vervangings-modem dat ik heb gekregen. Dit is namelijk geen nieuwe maar een gebruikte, bekraste, oude modem en wordt blijkbaar als wissel-voorraad gebruikt. Het lijkt wel of je hiermee de ellende van een vorige klant hebt opgestuurd gekregen.  

Ik werk veel thuis, dus heb echt een goede verbinding nodig maar moet zelfs regelmatig op het gratis “gastnetwerk” van de buren gaan omdat ik anders niet het internet op kan. Het is waardeloos. 

Ook de TV werkt niet altijd goed, dan weer opnieuw resetten van het tv kasje enz. Vorige week ook weer (zie afbeelding). Ik krijg dan code: 843, geen verbinding met modem te zien. Terwijl alles bekabeld is aangesloten. 

KPN blijft zeggen; geen storing, de lijn is goed en de verbinding naar uw adres is stabiel en nooit uitgevallen. De investering van de superWiFi’s van 185 euro hebben mij ook niets geholpen. Het is eigenlijk schandalig! Vooral het zeggen dat het wel goed is en de super WiFi’s op eigen kosten laten aanschaffen (stuur maar weer terug, als het niet werkt), een eventuele monteur kan vervolgens alleen op eigen kosten langs gestuurd worden, terwijl ik mij afvraag of die wel iets kan oplossen?

Het probleem is er sinds wij op iniatief van KPN, in de wijk, over moesten naar glasvezel, hiervoor hebben wij nooit problemen met KPN gehad! 

 

Mvg. RK-Vos.

 

 


Hoi @RK-Vos , spijtig te vernemen dat jij ook nog steeds last hiervan hebt. @Kpn ik ga maar dan eens rond kijken welke toeleverancier in mijn regio een andere service biedt.


Reageer