Skip to main content
Beantwoord

Wifi problemen met eigen gekozen router

• 25 juli 2025
  • 5 reacties
  • 36 keer bekeken

Ik heb sinds gisteren mijn eigen router geïnstalleerd maar krijg nou de heletijd maar 300mbps en heb het 1gbps abonnement daarnaast is de verbinding ook niet het beste omdat ik op de eerste verdieping in de kamer boven de router al een streepje bereik mis het gaat om een asus raptor GT-AXE11000 met het zwarte glasvezel kastje rechtstreeks aangesloten 

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@JustMatthew, de vraag van Marlon over welke snelheid je via een kabel haalt had je nog niet beantwoord zo te zien. Wat haal je daarmee? Als die snelheid wel op niveau is weten we zeker of het signaal wel goed binnenkomt. Dan zit het 'm puur in de Wifi van het modem zelf, en buiten onze invloed. Als de bedrage snelheid ook te kort komt, dan kan het ook iets anders zijn.

Bekijk origineel

5 reacties

• 5705 reacties
  • 25 juli 2025

Daar kan KPN natuurlijk niets aan doen. WiFi wird bij jou verzorgd door je eigen router. Daar heeft KPN niets mee van doen.

Welke snelheid haal je op een bekabeld aangesloten pc of laptop? 

Ondersteund je laptop of smartfoon WiFi 6?

• Auteur
  • Helper
  • 56 reacties
  • 25 juli 2025

Hallo ​@Marlon92  ik snap dat het niet veel met kpn te maken heeft naast het abonnement en de servers, ik gebruik 6Ghz op mijn telefoon met wifi 6E en krijg dus rond de 300mbps (dit was altijd hoger met de kpn router) daarnaast doet het tv kastje het ook niet bedraad terwijl ik het wel heb aan gezet bij het instellen en de kabel ook in de aangegeven poort heb gedaan ookal geloof ik nog steeds dat het ligt aan bepaalde instellingen in de router die ik eventueel zou vergeten kunnen zijn gezien dit mijn eerste eigen router is.

• 5705 reacties
  • 25 juli 2025

TV van KPN krijg je haast niet werkend achter een ASUS router. Volgens mij werkt dat alleen met de Merlin firmware. 

• Auteur
  • Helper
  • 56 reacties
  • 25 juli 2025

@Marlon92 gelukkig doet de tv het nog steeds wel via wifi maar de snelheid is dus nog niet optimaal ik krijg op kabel 713Mbps download en 6.17Mbps upload

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 17207 reacties
  • Antwoord
  • 29 juli 2025

Hoi ​@JustMatthew, de vraag van Marlon over welke snelheid je via een kabel haalt had je nog niet beantwoord zo te zien. Wat haal je daarmee? Als die snelheid wel op niveau is weten we zeker of het signaal wel goed binnenkomt. Dan zit het 'm puur in de Wifi van het modem zelf, en buiten onze invloed. Als de bedrage snelheid ook te kort komt, dan kan het ook iets anders zijn.

Reageer