Skip to main content
Vraag

Wifi wachtwoord ineens onjuist, resetten en opnieuw verbinden helpt niet

• 26 januari 2025
  • 22 reacties
  • 383 keer bekeken

Van het een op het andere moment krijg ik de melding van onjuist wachtwoord waardoor verbinden met het netwerk niet mogelijk is. Resetten van modem, opnieuw opstarten, netwerk vergeten lossen niets op.

22 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@MariaL69 

Welkom op de community van KPN.

Het is inderdaad vervelend, als je het wachtwoord van het modem niet meer weet.
Gelukkig kun je dat allemaal terug vinden in de Mijn KPN App op je smartphone.

Bekijk het in de MijnKPN app

1. Open de MijnKPN app.

2. Tik op [Wifinetwerk beheren].

3. Hier staan de wifinaam. En je ziet het wachtwoord als je op het oogje tikt.

Tip: wil je een telefoon of tablet verbinden met je wifi? Scan dan de QR-code met dat apparaat.

Je kunt in de Mijn KPN App tevens ook het wachtwoord en WiFi naam wijzigen, mocht je dat willen doen.

Met de MijnKPN app

1. Tik op Wifinetwerk beheren

2. Tik onder Netwerkgegevens op Aanpassen

3. Wijzig de naam en/of het wachtwoord van je wifi en tik op Opslaan

4. Verbind ieder apparaat opnieuw met je wifinetwerk

Laat nog even weten, of het je hiermee is gelukt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 27 januari 2025

Helaas dit werkt niet.

Stap 1 is niet van toepassing omdat ik mijn wachtwoord niet ben vergeten. Voor stap 2 moet je verbonden zijn met het netwerk, en dat lukt juist niet.

• 375 reacties
  • 27 januari 2025

Heb je misschien een modem software update gehad? Welk modem heb je? Is dat de Experia v10 ? Zo ja, als je mbv een webbrowser mijnmodem.kpn invoert krijg je een afbeelding van de v10. Links staat een verwijzing naar het standaard wachtwoord: inloggen@v10

Bij een update zou je modem setup bewaard moeten blijven maar dat gaat weleens mis.
Daarbij zou een modem update door KPN via e-mail aangekondigd moeten worden maar ook dat gaat soms niet goed.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 27 januari 2025

Hier precies hetzelfde! Ook geen verandering van wachtwoord of wat dan ook, maar ineens is m’n wachtwoord niet meer geldig… 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7740 reacties
  • 28 januari 2025

Hoi ​@MariaL69 , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community!

Een reset van het modem zou dit probleem in principe moeten verhelpen. Wat versta je precies onder een reset, welke handelingen verricht je dan? Om het modem echt te resetten, dien je met een paperclip of tandenstoker het reset gaatje op de achterkant ingedrukt te houden totdat het lampje 'power' rood begint te branden. Misschien dat je het al wel op deze manier hebt gedaan maar ik moet dat wel zeker weten. Hoor het graag van je en indien nog nodig, denk ik vanuit daar graag verder met je mee :) 

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 28 januari 2025

Hoi Jan, heb je er ook een verklaring voor dat dit dus een beetje op en af gaat? Gisteren wilde het internet niet, vanmorgen wel weer, en nu weer niet? 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7740 reacties
  • 28 januari 2025

Hoi ​@Kuiperje, ook voor jou welkom hier op de KPN Community!

Helaas heb ik hier geen directe verklaring voor. Je geeft aan dat het internet gister niet werkte, vanmorgen wel en later weer niet; gaat dit dan puur om de wifi waar je problemen mee hebt? En welk type Experia Box heb je in gebruik? 

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 60 reacties
  • 30 januari 2025

Hier ook! Ommoedeloos van te worden. Niks helpt.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7740 reacties
  • 3 februari 2025

Goedemorgen ​@hansisj en bedankt voor jouw bericht!

Kun je ons van iets meer context voorzien zodat we met je mee kunnen denken? Welk type Experia Box gebruik je? Verder geef je aan dat niks helpt; wat heb je zelf allemaal precies geprobeerd om het probleem te verhelpen?

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 60 reacties
  • 3 februari 2025

MAC address type → Phone MAC

DHCP → Static → IP adres = 192.168.2.xxx (192.168.2.254 zou het IP adres van jouw v10 router zijn)

DNS → 192.168.2.254 (of 1.1.1.1 of 8.8.8.8)

DHCP → weer op Automatic terug. Dit in mijn mobiel Samsung S 22 plus

Wifi vergeten

Kpn helpdesk modem opnieuw opstarten (paperclip)

Telefoon uit/aan

In modem WPA 2 ingesteld..

Alleen SSID splitsen Ghz2 Ghz5 niet...dan kan/durf ik niet.

Wacht op hulp van iemand die dit voor me doet.

En dit alles betreft het modem Experia V10

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 60 reacties
  • 3 februari 2025

@Jan van KPN probleem bestaat dus nog steeds.

Ik vermoed nu ook dat ik chromecast problemen heb...die kan ik niet verbinden

MAC address type → Phone MAC

DHCP → Static → IP adres = 192.168.2.xxx (192.168.2.254 zou het IP adres van jouw v10 router zijn)

DNS → 192.168.2.254 (of 1.1.1.1 of 8.8.8.8)

DHCP → weer op Automatic terug. Dit in mijn mobiel Samsung S 22 plus

Wifi vergeten

Kpn helpdesk modem opnieuw opstarten (paperclip)

Telefoon uit/aan

In modem WPA 2 ingesteld..

Alleen SSID splitsen Ghz2 Ghz5 niet...dan kan/durf ik niet.

Wacht op hulp van iemand die dit voor me doet.

En dit alles betreft het modem Experia V10

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7740 reacties
  • 4 februari 2025

Goedemorgen ​@hansisj en dank voor je terugkoppeling!

Speelt dit probleem op alle apparaten bij jou in huis die zijn verbonden met de wifi? Dat wordt me (nog) niet helemaal duidelijk. In ieder geval speelt het op je Samsung S 22 Plus, dat kan ik uit je bericht halen maar ik ben ook benieuwd of andere apparaten die met je wifi netwerk zijn verbonden hetzelfde probleem hebben. Het splitsen van het 2.4 GHz en 5 GHz signaal zou wel een oplossing kunnen zijn, in ieder geval waard om dat eens te proberen. Nu geef je aan dat je dit zelf niet kan/durft en als je zoiets nog nooit hebt gedaan, kan ik me voorstellen dat dit ergens wat ingewikkeld lijkt. Dat valt echter reuze mee. In dit artikel op onze kennisbank wordt stap voor stap uitgelegd hoe je deze signalen kunt splitsen. Ik zou je vanaf hier willen adviseren om daar toch ook zelf eens naar te kijken. 

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 60 reacties
  • 4 februari 2025

@Jan van KPN  Dankvoor je reactie het betreft mijn Samsung s22+ 

Ik heb al eens gekeken  in de Kennisbank…

Door die info besef ik dat ik er af moet blijven. Een fout is zo gemaakt.  Ik zal moeten wachten tot ik iemand vind.

Wat ik van deze situatie vind laat zich raden.

Ik heb zelf niet om een update van het modem gevraagd..

Heb er echt last van , een verbinding die telkens wegvalt zorgt hier met enige regelmaat voor problemen. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7740 reacties
  • 4 februari 2025

Geen punt ​@hansisj , ik denk graag met je mee!

Het gaat dus alleen om je Samsung S 22+ die problemen geeft om verbinding te maken met jouw wifi netwerk? Andere apparatuur is en blijft wel gewoon verbonden? Je kunt er trouwens ook voor kiezen om een belafspraak in te plannen met onze helddesk; zij kunnen op afstand je scherm overnemen en kunnen dit dan ook voor je aanpassen (het splitsen van 2.4 GHz en 5 GHz). 

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 60 reacties
  • 4 februari 2025

@Jan van KPN de belafspraak kan ik overwegen. 

Dank je wel. 

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 60 reacties
  • 12 februari 2025

@Jan van KPN  ben nog niet van de problemen af,

Het breidt zich uit...de Toon thermostaat heeft er ook last van.

En dat is, je denkt dat je de thermostaat uitgeschakeld hebt op afstand..app geeft dat aan…

Maar hij blijft gewoon branden wat me een flink bedrag extra kosten oplevert. 

Hulp is onderweg maar ik vraag me af of een splitsing helpt.

En as we speak...de laptop zit in een ah bestelling..daar gaat het ook mis...verbinding valt weg. Das in dit geval zeer onhandig…

Tor zover maar weer…

Ik hoor graag van U..

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7740 reacties
  • 13 februari 2025

Goedemorgen ​@hansisj, er is uiteindelijk maar 1 manier om er echter te komen of de splitsing van de wifi signalen gaat helpen en dat is door het toe te passen. Ik begrijp dat je dit zelf wat lastig vindt en dat kan ik me ook voorstellen hoor. Daarom het advies om te bellen met onze Helpdesk, zij kunnen op afstand je scherm overnemen en er vanuit daarvoor zorgen dat je de signalen worden gesplitst. En anders toch wachten op de hulp die onderweg is!

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 60 reacties
  • 16 februari 2025

@Jan van KPN 

Inmiddels is de hulp geweest.

Het splitsen had geen effect...de beste man is 3 uur bezig geweest.

Na die tijd is er een Unifi controller tussengezet.

Het  kpn modem wordt nu alleen als modem gebruikt en het interne netwerk managen we zelf.

Dat heeft het opgelost. 

Maar dat is uiteraard niet kosteloos. 

Blijft het verhaal dat een update van het modem mij geld moet kosten ....de stap naar een eigen modem komt hier weer dichterbij. 

Ik.voel me als klant in de steek gelaten dat moet me even van het hart.

Maar dank voor je reacties..

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7740 reacties
  • 19 februari 2025

Goedemorgen ​@hansisj en bedankt voor de heldere terugkoppeling!

Jammer dat het splitsen van de signalen geen effect heeft gehad maar ik ben blij om te lezen dat er toch nog een oplossing is gevonden door er een Unifi controller tussen te zetten. Meer informatie over het gebruik van een eigen modem lees je trouwens terug in dit artikel op onze Kennisbank.

Wel vind ik het jammer om te moeten lezen dat je je in de steek gelaten voelt, dat is natuurlijk nooit onze bedoeling geweest. Weet dat je hier ook altijd nog een klacht voor in kunt dienen. Of dat iets oplevert, kan ik je niet garanderen maar niet geschoten is altijd mis! 

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 60 reacties
  • 19 februari 2025

@Jan van KPN 

Dank voor al je reacties Jan.

Ik heb inderdaad het klachtenformulier ingevuld.

Afwachten of het wat oplevert🤞🏻

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 7 april 2025

Dit is een stokoud en bekend probleem, je reset het modem, hij werkt enkele minuten en hierna pakt hij inloggegevens van een vorige aansluiting op jouw adres die nog staan opgeslagen in de servers, het kan dus dat hij na een reset het wachtwoord van bijvoorbeeld een vorige bewoner ophaalt en die komt dan niet overeen met zowel het wachtwoord die jij in hebt gesteld en ook die achter op het modem met het gevolg dat je niet erin komt. Klantenservice kan hem resetten op een manier dat hij geen oude gegevens oppakt.

Ben je toevallig pas verhuist of overgestapt?

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 60 reacties
  • 7 april 2025

@ZeeeP dank voor je reactie...ik ben niet verhuisd of overgestapt.

Er zit nu een Unify controller tussen..dat heeft het probleem opgelost…

Dank voor je reactie..

Reageer