Ik ben/was een XS4All klant. Ik werd onlangs ingelicht dat mijn abo werd overgezet naar de KPN-techniek.
Ik heb voor die tijd op 20 maart gebeld met de vraag wat er gebeurt als ik kies voor een ‘echt’ KPN abonnement. Want ik vind dat ik een nieuwe klant ben bij KPN en dus korting en nieuwe apparatuur verdien dan. Zo niet dan zijn er ook andere interessante aanbieders als mijn oude XS4All toch niet meer bestaat.
Ik kreeg een uitermate vriendelijke medewerker aan de lijn die mij een zeer duidelijk hielp en een goed aanbod deed en mij daarnaast verzekerde dat de aanstaande overzetting naar KPN hier geen belemmering voor was. Ik was blij en opgelucht dat ik mij verder niet hoefde te verdiepen in de overstap naar een andere provider.
Echter werd ik 29 maart gebeld door een afdeling van KPN dat mijn aanvraag was afgewezen omdat ik inmiddels overgezet was naar KPN en ik kon geen 2 klantnummers hebben of zo. Ik moest maar bellen met het servicenummer of ze de aanvraag over konden zetten naar het eerste abonneenummer.
Eerste ergernis: waarom actie bij mij neerleggen?
Ok, gebeld maar na meerdere keren in de wacht gestaan te hebben werd er gezegd: ik ga het uitzoeken, u wordt binnen 48u hier over terug gebeld.
2 dagen later, niks gehoord: 2e ergernis.
Wéér zelf gebeld, na 2x mijn verhaal te hebben gedaan en meerdere malen in de wacht werd na een half uur de verbinding verbroken! Ergernis bereikt zijn hoogtepunt.
Mensen, wat is dit toch?? Waarom wordt ik hier überhaupt mee lastig gevallen? Los het intern op en leg het probleem niet bij mij neer! Ik heb het probleem toch niet veroorzaakt door ja te zeggen tegen een aanbod??
Inmiddels heb ik de afgelopen week ook 6 (!) mailtjes gehad dat mijn bestelling geannuleerd is en een mail van XS4All met ‘wat fijn dat u zich bedacht heeft.’ Schiet mij maar lek, ik zit toch niet meer bij XS4All, dat is nu toch KPN?
Ik ga mij het komend weekend maar eens verder oriënteren op een nieuwe provider want ik verwacht niet dat dit nog goed gaat komen. Helaas weet ik uit ervaring dat dit soort van slechte service ook bij andere providers vaker voorkomt... (Ja, en daarom zat ik juist heel tevreden bij XS4All!!).