Skip to main content
Vraag

Zeer instabiel internet bij glasvezel van KPN

• March 17, 2026
  • 3 reacties
  • 18 keer bekeken

Sinds overgang naar KPN glasvezel met enige regelmaat het probleem dat de Internet hapert. Dit uit zich o.a. in een knipperende Internet led op de Experia V12. Dit gebeurd te pas en te onpas. Als je dan naar de klantenservice belt kom je niet echt verder dan de zogenaamde testen uitvoeren, die echter meestal goed gaan omdat de fout niet hard is. Ik heb zojuist in het modem ingelogd, en ook daar vind ik momenteel geen indicatie tot problemen. De log gaat helaas niet erg ver terug om 'n probleem tijdstip in beeld te krijgen, dus daar word je niet wijzer van.
Op de wifi zie je dan dat het signaal wel sterk genoeg is, maar geen internet. We hebben de KPN-TV ontvanger ook via kabel aangesloten, maar de TV blijft melden "Beperkte verbinding" met alle gevolgen van dien. Dus voor alle duidelijkheid, we hebben geen WIFI probleem maar 'n Internet probleem richting het KPN netwerk. Hoe kan dit opgelost worden. Het alternatief is terug gaan naar Ziggo waar we jarenlang geen problemen hebben gehad. Graag een advies hoe nu verder?

3 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 17, 2026

Beste ​@GerryD haal de glasvezelkast eens minimaal 2 minuten van de stroom en herstart dan.

Geef daarna de modem/router een herstart.

Succes.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 17, 2026

Misschien vergeten te vertellen ik ben niet A-technisch. Het herstarten van zowel de glasvezelkast als ook de Experiabox is al meerdere keren uitgevoerd. Dit helaas zonder resultaat.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 17, 2026

Misschien vergeten te vertellen ik ben niet A-technisch. Het herstarten van zowel de glasvezelkast als ook de Experiabox is al meerdere keren uitgevoerd. Dit helaas zonder resultaat.

Maar is de glasvezelkast ook werkelijk minimaal 2 minuten van de stroom geweest, dat is namelijk wezenlijk anders als gewoon een keer aan- en uitzetten ​@GerryDÂ