Hallo,
Sinds deze week heb ik een nieuwe 4K UHD 55 inch OLED TV, specifiek de LG OLED55C9PLA. De beeldkwaliteit van bijvoorbeeld Netflix is goed, maar de kwaliteit van de interactieve TV is zeer slecht. Het beeld is onscherp, kleuren zijn flets etc. Het lijkt alsof ik in SD/analoog aan het kijken ben. Duidelijk slechter dan op de 40 inch Full HD LCD tv die ik eerst had. Het is helemaal goed te zien wanneer logo's van TV zenders of bijvoorbeeld RTL nieuws in beeldkomen. Dit zou strak en scherp moeten zijn, maar is wazig.
Ik kijk iTV via de Arris VIP5202 (software versie 8.0.95_2). Deze is bedraad verbonden met de Experia Box V10A. Om specifiek te zijn is de Arris middels een CAT6 kabel aangesloten op een UTP wandcontactdoos. In de muur zit ook een CAT6 kabel die ik zelf recent geplaatst heb. Aan de andere kant van de woonkamer is de Experia Box middels een CAT6 kabel en UTP wandcontactdoos verbonden met de CAT6 kabel in de muur. Bij het kiezen van de UTP wandcontactdoos heb ik rekening gehouden met de benodigde snelheid etc. De versie van de HDMI kabel tussen de Arris ontvanger en TV weet ik niet, maar aangezien ik het in 1080i naar de TV stuur kan dat niet het probleem zijn? Bij een andere HDMI-kabel heb ik dezelfde slechte kwaliteit. Beide zijn wel ‘high speed’.
De beeldscherminstellingen van de Arris/iTV staan op
- 'beeldschermresolutie: 1080i’,
- ‘best mogelijke kwaliteit op deze tv-ontvanger: UHD’ (SD is de enige andere optie)
- ‘HDR Mode: aan’.
- Softwareversie van de LG tv is up-to-date (04.71.25).
Ik heb veel vergelijkbare problemen gelezen op dit forum, maar toch heb ik het probleem nog niet kunnen oplossen.
Wat kan ik doen om het te verbeteren?
Met vriendelijke groet,
Ronald