Skip to main content

Test mee: De nieuwe KPN TV+ App voor Smart TV!

• 14 oktober 2024
  • 206 reacties
  • 13979 keer bekeken
Test mee: De nieuwe KPN TV+ App voor Smart TV!
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

206 reacties

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 341 reacties
  • 15 oktober 2024
PeterG schreef:

Net aangemeld. 

Bij tv Samsung ue43ru7440sxxn opgegeven. Ik kan nergens vinden of dat al Tizen 5.5 is of nog net 5.0.

Tizen 5.0 is van 2019 en 5.5 2020.

Geen idee of ze upgraden, maar de laatste update is van Samsung voor jouw TV is van 5 maart 2024.

PPT
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 88 reacties
  • 15 oktober 2024

Wellicht is het een goed idee om ook streamen via Google Chromecast en opvolger Google TV streamer te implementeren en te laten testen.

Veel klanten hebben een minder geavanceerde TV die het nog wel jaren doet.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 15 oktober 2024
PPT schreef:

Wellicht is het een goed idee om ook streamen via Google Chromecast en opvolger Google TV streamer te implementeren en te laten testen.

Veel klanten hebben een minder geavanceerde TV die het nog wel jaren doet.

Met de KPN TV+ app voor smart TV voorkom je juist dat er gestreamd moet worden, de app draait immers op de Chromecast Google TV of Google TV streamer,

Je kunt gewoon deelnemen aan de test met een Google TV streamer immers er staat…

Technische eisen:

Je moet je een Smart TV hebben die voldoet aan de volgende technische eisen:

• Android TV: bijvoorbeeld een Sony, Philips, Sharp, Grundig of Chromecast met Google TV, met een minimaal besturingssysteem van 7.0

Ik doe mee met een Sony KD-43XD8305, Chromecast Google TV HD en een DIW7022 (TV+ Box).

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 15 oktober 2024

Helaas weer geen Apple TV ondersteuning. Enfin, zodra het contract is afgelopen gauw weer switchen naar een fatsoenlijke provider. Dit is niks.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 15 oktober 2024
KPNmwahh schreef:

Helaas weer geen Apple TV ondersteuning. Enfin, zodra het contract is afgelopen gauw weer switchen naar een fatsoenlijke provider. Dit is niks.

Zoals ik eerder in een ander topic al schreef was mijn verwachting sowieso dat KPN eerst met een smart-TV+ app zou komen en dat dan o.b.v. die smart-TV+ app de smart-TV+ app voor tvOS ontwikkeld zou gaan worden.

Ik zie deze testfase voor de KPN TV+ app voor smart TV dus juist als de laatste horde alvorens er ook een smart-TV+ app voor Apple TV zal gaan komen.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Auteur
  • Community Manager
  • 7154 reacties
  • 15 oktober 2024

Klopt, @Mwahh. We zijn momenteel gefocust op de lancering voor Android en Google TV, maar we horen en lezen alle feedback die we ontvangen.

Het is jammer om te horen dat dit een reden is om over te stappen. We waarderen je input en hopen in de toekomst een bredere ondersteuning te bieden.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Auteur
  • Community Manager
  • 7154 reacties
  • 15 oktober 2024

Bedankt voor alle vragen en aanmeldingen tot nu toe! 😊

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 15 oktober 2024

Als je de kpn tv+ gebruikt heb je de kpn tv+ app toch helemaal niet meer nodig?

Of mis ik nu iets?

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 10845 reacties
  • 15 oktober 2024

Deze app voor de smart-tv die nu getest gaat worden @Stamgast18 kun je gebruiken voor een smart tv toestel waar je geen ontvanger voor hebt. 

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 15 oktober 2024
Stamgast18 schreef:

Als je de kpn tv+ gebruikt heb je de kpn tv+ app toch helemaal niet meer nodig?

De TV+ app voor smart-TV is specifiek voor het televisie kunnen kijken op een tweede of volgende televisie zonder daar een aparte TV ontvanger voor te moeten huren.

Nu hebben veel mensen al twee TV ontvangers omdat ze dan het opnemenpakket gratis krijgen. Dan is de TV+ app zelfs dus al voor de derde televisie.

De Klump
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 20 reacties
  • 15 oktober 2024

Ik heb mij ook aangemeld. Vind persoonlijk de optie in de gids ‘automatisch overschakelen’ (direct of iets eerder) als een programma begint toch wel fijn. Die is er in de app nog niet.

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 702 reacties
  • 15 oktober 2024

Op de TV in de woonkamer kijken we al vanaf het begin via de Smart TV app, dus wij hebben ons opgegeven! 😁

Kaljo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 224 reacties
  • 15 oktober 2024

Aangemeld: ✅

Tv-fans
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • 173 reacties
  • 15 oktober 2024

Leuke uitbreiding van het platform TV+, me dan ook bij deze aangemeld. 

Nu duimen dat we mogen mee testen. 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 10845 reacties
  • 15 oktober 2024

Tof om te zien al die aanmeldingen. 

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 15 oktober 2024

Blijkbaar weet @TvG2016 al dat de gebruikersinterface van de KPN TV+ app voor smart TV gelijk wordt aan die van de TV+ Box.

Bron

Ik hoop en vermoed dat hij gelijk heeft en het zou ook heel logisch zijn maar, desalniettemin, zeker weten doe ik het nog niet.

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 15 oktober 2024

Aangemeld, interessant voor mijn nieuwe Google TV streamer

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
wjb schreef:

Blijkbaar weet @TvG2016 al dat de gebruikersinterface van de KPN TV+ app voor smart TV gelijk wordt aan die van de TV+ Box.

Bron

Ik hoop en vermoed dat hij gelijk heeft en het zou ook heel logisch zijn maar, desalniettemin, zeker weten doe ik het nog niet.

Wat ik dan raar vind is dat dit weer naar buiten is gebracht, ik meld me aan om mee te doen. Maar had ook de mededeling gekregen bij de aanmelding dat ik het geheim moest houden, (geheimhoudingsplicht) maar staat het dus weer op TotaalTV. 🙈

I Am Groot
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 93 reacties
  • 16 oktober 2024

Wat is de bitrate van de zenders van deze app?

Gelijk aan de tv+ ontvangers?

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 16 oktober 2024

Dennis Overbeek schreef:

Wat ik dan raar vind is dat dit weer naar buiten is gebracht, ik meld me aan om mee te doen. Maar had ook de mededeling gekregen bij de aanmelding dat ik het geheim moest houden, (geheimhoudingsplicht) maar staat het dus weer op TotaalTV. 🙈

Die geheimhoudingsplicht geldt voor wat je te zien krijgt binnen de test met de KPN TV+ app voor smart TV, niet voor het feit dat er zo'n test gaat plaatsvinden. Wat dat betreft is er dus niets mis met de publicatie op TotaalTV. Wel vraag ik me af waarop @TvG2016 zijn stelling baseert dat de gebruikersinterface van de TV+ app voor smart TV gelijk zal zijn aan die van de TV+ launcher op de TV+ Box want daar zou eigenlijk nog niets over bekend kunnen zijn.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Mijn vermoeden is dat 't puur gespeculeerd is, om er iets over te roepen.

@I Am Groot Zo gauw we meer (technische) details voor jullie hebben, zullen we ze delen.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 16 oktober 2024
I Am Groot schreef:

Wat is de bitrate van de zenders van deze app?

Gelijk aan de tv+ ontvangers?

Ik verwacht gelijk aan de bitrate van de TV+ Box in unicast mode.

HJR65
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • 40 reacties
  • 16 oktober 2024

Hallo,

Ik heb eerder meegedaan met het testen van het nieuwe KPN+ kastje, men was enthousiast over mijn kritische inbreng.

Ik zou nu ook weer graag meedoen maar ik gebruik nu geen tv abonnement van KPN.

Is er een uitzondering mogelijk?

TvG2016
Helper
  • 424 reacties
  • 16 oktober 2024

@wjb  en @Alexandra van KPN 

Met betrekking tot het artikel op Totaal TV. De redactie heeft dit vernomen van de woordvoering van KPN. Weinig speculatief dus in dit artikel.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 16 oktober 2024
TvG2016 schreef:

@wjb  en @Alexandra van KPN 

Met betrekking tot het artikel op Totaal TV. De redactie heeft dit vernomen van de woordvoering van KPM. Weinig speculatief dus in dit artikel.

Dat is mooi. Het is natuurlijk ook heel verstandig om de gebruikersinterfaces gelijk te trekken immers dat maakt het gebruik eenvoudiger. Het maakt dan qua bediening immers niet uit of je in de woonkamer een TV+ Box gebruikt en bijvoorbeeld in de slaapkamer, tuinkamer, mancave of kinderkamer de KPN TV+ app voor smart TV.