Skip to main content
Sticky

Ontdek het vernieuwde KPN Combivoordeel – meer voordeel en meer keuze!

• 4 februari 2025
  • 805 reacties
  • 45118 keer bekeken
Ontdek het vernieuwde KPN Combivoordeel – meer voordeel en meer keuze!
Toon eerste bericht

805 reacties

Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • 1845 reacties
  • 5 februari 2025
wjb schreef:
Roy74 schreef:

Nee, maar jij bent dan ook niet de gemiddelde klant. Je hebt schat ik in je beveiligingsmaatregelen bovengemiddeld op orde. Ik maak zelf ook gebruik van andere tools en diensten op dit gebied.

Ik doe echt niets speciaals, sterker nog, ik heb privé enkel de antimalware DNS server van Cloudflare ingesteld staan en mijn machines worden stuk voor stuk enkel door Microsoft Defender beveiligd, ook mijn Android telefoons. Wel heb ik mijn IoT devices op een apart vlan staan en als je het dan hebt over iets wat KPN eigenlijk zou moeten ondersteunen dan is het kunnen afschermen van IoT apparaten misschien wel een belangrijke.

Het veilig houden van jouw apparaten zit verder vooral tussen de oren. Hoe alert ben je zelf.

Roy74 schreef:

KPN zegt veilig internet belangrijk te vinden en daar hoort mijn inziens een duidelijke propositie bij die voor iedereen en laagdrempelig beschikbaar is.

Daar ben ik het volledig mee eens maar niet als onderdeel van het basispakket.

Je bevestigt mijn vermoeden dat je niets speciaals doet maar wel weet wat je doet. 
Inderdaad is veilig online zijn een stuk verantwoordelijkheid dat je actief moet naleven.  Een stuk eigen verantwoordelijkheid nemen. Ik zie in de praktijk dat mensen totaal niet weten hoe ze dit moeten aanpakken. Als KPN de middelen kan aanbieden om de drempel te verlagen dan mag het voor mij in het basispakket. Veilig online Nederland moeten we samen doen en als ik een voordeeltje moet inleveren om iedereen die het wil te voorzien van de middelen dan heeft KPN mijn zegen. Zelfs als ik mijn eigen middelen kies.

Volledig met je eens dat een apart vlan voor IoT devices hoort bij apparatuur van een provider die zegt online veiligheid van klanten belangrijk te vinden. Mooi signaal ​@wjb, hopelijk geven de moderators dit belangrijke signaal door naar de achterban binnen KPN. Ik steun dit signaal.

Jasper van KPN
Moderator
zijksnor schreef:

is het nou level 1, 2 of 3 is echt totaal niet te volgen…

als ik die stappen doe kom ik weer op dat vage vraagteken 

Dat vraagteken maakt het leven niet heel duidelijk inderdaad ​@zijksnor. Daarvoor kan je het beste een terugbelafspraak maken, zodat de klantenservice dat voor je kan bekijken.

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Shyrin van KPN en ​@Ik_Combineer 

Het is mij nu duidelijk en helder, dat de (oude) KPN Service Plus die ik nu heb voor 5,- euro per maand, anders werkt dan de gratis Service Plus bij Level 3.

En dat er voor de huidige KPN Service Plus niets veranderd, ook qua maandelijkse betaling.

Maar beide varianten vullen elkaar wel weer mooi aan, en je krijgt 50% korting op artikelen in de KPN Winkel.

Alleen hadden ze aan de nieuwe gratis variant in Level 3 een andere naam moeten geven, want op deze wijze creëer je alleen maar verwarring.

Zou je dit kenbaar kunnen maken bij het team die hierover gaan ​@Shyrin van KPN ?

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
wjb schreef:

Ik ga nog een stapje verder, ik vind het pauzeren van de voordelen bij niet tijdig herbevestigen onacceptabel en ben van mening dat het gekozen voordeel stilzwijgend door moet lopen. Ik snap dat KPN graag feedback ontvangt en in die procedure waarschijnlijk ook graag wat up-selling probeert de bewerkstelligen maar op deze manier (pauzeren bestaande keuze) vind ik absoluut niet correct.

Ik ben het hier helemaal mee eens, ik vind dit onacceptabel, tenzij je een reminder krijgt per mail. Maar om het dan stilzwijgend te houden en je het vergeet te bevestigen betaal je de volle mep! Vraag me ook af of deze methode mag volgens mij niet. KPN is volgens mij in alle tijden verplicht om een reminder te sturen dat je voordeel bijna afloopt. 

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1754 reacties
  • 5 februari 2025
Dennis Overbeek schreef:
wjb schreef:

Ik ga nog een stapje verder, ik vind het pauzeren van de voordelen bij niet tijdig herbevestigen onacceptabel en ben van mening dat het gekozen voordeel stilzwijgend door moet lopen. Ik snap dat KPN graag feedback ontvangt en in die procedure waarschijnlijk ook graag wat up-selling probeert de bewerkstelligen maar op deze manier (pauzeren bestaande keuze) vind ik absoluut niet correct.

Ik ben het hier helemaal mee eens, ik vind dit onacceptabel, tenzij je een reminder krijgt per mail. Maar om het dan stilzwijgend te houden en je het vergeet te bevestigen betaal je de volle mep! Vraag me ook af of deze methode mag volgens mij niet. KPN is volgens mij in alle tijden verplicht om een reminder te sturen dat je voordeel bijna afloopt. 

Die reminder is al bevestigd dat die wordt verstuurd.

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • 1421 reacties
  • 5 februari 2025
Dennis Overbeek schreef:
wjb schreef:

Ik las gisteren dat er een mail komt ter herinnering?

Alleen zou het niet op pauze moeten gaan vind ik ook…

Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • 1845 reacties
  • 5 februari 2025
Dennis Overbeek schreef:
wjb schreef:

Waarom ga je dan de volle mep betalen? Volgens mij heeft Shyrin al laten weten dat je niet gaat betalen als diensten gepauzeerd worden.

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1754 reacties
  • 5 februari 2025

@Roy74 volgens mij worden de diensten niet gepauzeerd, maar de kortingen.

Als de diensten gepauzeerd worden, lijkt me dat echt heel raar

wjb
Superuser
  • 74440 reacties
  • 5 februari 2025
Roos79 schreef:
Dennis Overbeek schreef:
wjb schreef:

Ik las gisteren dat er een mail komt ter herinnering?

Alleen zou het niet op pauze moeten gaan vind ik ook…

Ik vraag me ook af wat het nut is om het keuzevoordeel te pauzeren. Is die herbevestiging zo belangrijk dat je jouw abonnees moet "straffen" als ze dat niet doen? Moeten we zoiets "normaal" vinden?

En hoe veel reminders gaat KPN sturen, één, twee of elke week opnieuw totdat die herbevestiging heeft plaatsgevonden. Ik denk het antwoord al wel te weten en dan weet je ook waarom ik me hier tegen zal verzetten.

KPN heeft een mooi nieuw loyalty-programma opgezet maar met het pauzeren van het keuzevoordeel als deze niet tijdig herbevestigd wordt slaan ze de plank mijns inziens volledig mis.

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 5 februari 2025

Wanneer wordt 1 punt toegekend voor iTV? 

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • 1421 reacties
  • 5 februari 2025
stepslinking schreef:

Als je het actief heb.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Auteur
  • Community Manager
  • 7072 reacties
  • 5 februari 2025
Michel.uit.Arnhem schreef:

Alleen hadden ze aan de nieuwe gratis variant in Level 3 een andere naam moeten geven, want op deze wijze creëer je alleen maar verwarring.

Zou je dit kenbaar kunnen maken bij het team die hierover gaan ​@Shyrin van KPN ?

Neeeeeuj…. 😅
Geloof mij: hier is het nodige van gevonden en over gezegd. Ik ben het met je eens: het kan verwarrend zijn maar dit is nu voor wat het is. 

Dennis Overbeek schreef:

Je doet hier een aantal aannames die niet kloppen ​@Dennis Overbeek.
Als een keuzevoordeel niet bevestigd wordt, dan wordt het keuzevoordeel gepauzeerd: de dienst en de korting. Er worden geen kosten voor het keuzevoordeel in rekening gebracht.

Of we verplicht zijn om een reminder te sturen weet ik niet, we vinden het wel zo netjes en daarom sturen we een mail èn op een later moment een reminder met het verzoek om het keuzevoordeel te bevestigen.

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • 1421 reacties
  • 5 februari 2025

Wat ik ook mis is de totaal mail van het kosten plaatje na wijziging.

Je krijgt dus wel een mail dat je een voordeel heb gewijzigd maar geen mail met een totaal overzicht hoe de prijsopbouw dan is.

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1754 reacties
  • 5 februari 2025
Shyrin van KPN schreef:

[..]Als een keuzevoordeel niet bevestigd wordt, dan wordt het keuzevoordeel gepauzeerd: de dienst en de korting. Er worden geen kosten voor het keuzevoordeel in rekening gebracht.
[..]

Als ik hier even op in mag gaan ​@Shyrin van KPN : Stel ik kies Netflix Basic. Die heb ik dan “gratis”. Maar ik neem vervolgens Netflix Standaard af. Ik moet dan 4,99 bijbetalen.

Als Netflix Basic wordt gepauzeerd (want ik ben vergeten te verlengen), wat gebeurt er dan met Netflix Standaard waar ik wel voor betaal? Volgens mij klopt dit niet en is dit ook vanuit juridisch oogpunt niet helemaal goed te praten. Ik betaal immers nog wel die 4,99 voor Standaard, maar ik kan helemaal niks op dat moment omdat Basic is gepauzeerd.

wjb
Superuser
  • 74440 reacties
  • 5 februari 2025
Shyrin van KPN schreef:

Als een keuzevoordeel niet bevestigd wordt, dan wordt het keuzevoordeel gepauzeerd: de dienst en de korting. Er worden geen kosten voor het keuzevoordeel in rekening gebracht.

WHAT??!!! 😡 Het moet niet gekker worden, dit is ronduit belachelijk en echt onacceptabel. Welke (sorry) dwaas heeft zoiets bedacht. Je maakt je abonnees daarmee behoorlijk kwaad (mij wel in ieder geval) en daarmee heb je dus direct een streep gehaald door de extra loyaliteit die je wilt bereiken.

Ik vind het echt onbegrijpelijk!

PS. Je zult maar voor 1Password gekozen hebben, kan je direct nergens meer inloggen.

Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • 1845 reacties
  • 5 februari 2025
XS4-Arjan schreef:

@Roy74 volgens mij worden de diensten niet gepauzeerd, maar de kortingen.

Als de diensten gepauzeerd worden, lijkt me dat echt heel raar

Zie de reactie van Shyrin met de bevestiging.

Maar zelfs als dat niet zo zou zijn: iedereen schreeuwt altijd moord en brand als de TV het "even niet doet”.  Daar is allemaal tijd voor bij de gemiddelde klant. Is het dan echt zo'n groot probleem om KPN even te laten weten dat je nog steeds gebruik wilt maken van het extraatje? Zeker als KPN zo netjes is om dit te laten weten.

Daarnaast is de gemiddelde klant zo gehecht aan <vul een dienst in> dat het activatieverzoek / pauzeren hiervan naar waarschijnlijk onmiddellijk actie teweeg brengt 😁

Ik ben van mening dat we dit gewoon moeten accepteren als onderdeel van dit mooie aanbod. Daarnaast heb je nog steeds de keus om geen gebruik van dit aanbod te maken. KPN zet niemand een pistool tegen het hoofd

Overigens is mijn ervaring met reminders vanuit KPN wel goed, bijvoorbeeld als je een maandje gratis gebruik mag maken van een dienst. Ik vertrouw er daarom op dat de spelregels op orde zijn.

Op naar een avondje Netflix!

Forum|alt.badge.img+7
  • Topper
  • 994 reacties
  • 5 februari 2025

Het blijkt maar weer eens, je kunt het niet een ieder naar de zin maken. Waar je je niet over druk kan maken. 😐 Kom op zeg. Al die overdreven en aanstellerige reacties. Maar, wel een leuk topic.  

Toch een goede zet van KPN! 😘

Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • 1845 reacties
  • 5 februari 2025
wjb schreef:
Shyrin van KPN schreef:

WHAT??!!! 😡 Het moet niet gekker worden, dit is ronduit belachelijk en echt onacceptabel. Welke (sorry) dwaas heeft zoiets bedacht. Je maakt je abonnees daarmee behoorlijk kwaad (mij wel in ieder geval) en daarmee heb je dus direct een streep gehaald door de extra loyaliteit die je wilt bereiken.

Ik vind het echt onbegrijpelijk!

Waarom ben je er zo boos over ​@wjb ? Ik vind het een prachtaanbod en ja, ik accepteer dat ik over 6 maanden moet laten weten of ik er nog steeds gebruik van wil maken. Nou ben ik wel het type dat bewust kiest voor een abonnement. Ik vind het bijvoorbeeld ook perfect om met een schuifje per maand te bepalen of ik een dienst nog wens.

Probeer eens te duiden waar de pijn echt zit. Wellicht kan KPN er wat mee.

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 5 februari 2025
Roos79 schreef:
stepslinking schreef:

Als je het actief heb.

Ik heb de iTV app zowel op de TV als op mijn mobiel staan, maar in het puntenoverzicht zie ik het niet. 

Of gaat dit over iets anders? 

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • 1421 reacties
  • 5 februari 2025
stepslinking schreef:
Roos79 schreef:
stepslinking schreef:

Als je het actief heb.

Ik heb de iTV app zowel op de TV als op mijn mobiel staan, maar in het puntenoverzicht zie ik het niet. 

Of gaat dit over iets anders? 

Gaat om het product en niet om de app 

• 362 reacties
  • 5 februari 2025

Hoi ​@Shyrin van KPN,

Je zegt:

Als ik het goed begrijp is dit goed nieuws. Ik begreep namelijk als je niet herbevestigt dat de (streaming) dienst doorloopt zonder korting en dat je dus zelf de volle mep zelf zou moeten betalen. Maar pauzeren betekent dus geen (streaming) dienst en ook geen korting. Dat is mooi!

Ben_1959
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 58 reacties
  • 5 februari 2025

Hoelang duurt het voordat Netflix geactiveerd wordt, uren geleden al de keuze gemaakt, maar tot op heden geen enkele Email ontvangen, terwijl bij combivoordeel staat dat ik Netflix hebt. Dus zonder de Email met activatielink kan ik dus niks!!!.

Ben

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 5 februari 2025
Frogical schreef:

Ik heb niet alle pagina’s gelezen, enkel de eerste paar pagina’s. Mijn excuses als deze vraag al eens gesteld is.

Ik zit in level 3 qua voordelen. Ik heb dit nieuwe puntensysteem nog niet geactiveerd, omdat het mij niet duidelijk is wat voor mij de gevolgen zijn. Ik heb namelijk meerdere mobiele abonnementen en ik krijg daar extra korting op. Deze kortingen vallen nu ook in de combivoordeel als x,xx korting per maand op 0612345678. In de lijst met voordelen wordt nu alleen de entertainmentkorting uitgelicht als ‘keuzevoordeel’ alsof ik alleen dat specifieke voordeel vervang door het nieuwe puntensysteem (zie foto hieronder).

Is het zo dat je enkel ‘5€ entertainmentkorting’ verliest als je de nieuwe voordelen activeert? Of vervallen al je huidige combivoordelen? En krijg je bij het activeren een duidelijk overzicht met je oude en nieuwe voordelen of ben ik mijn oude voordelen meteen kwijt zodra ik klik op ‘Ik wil een ander cadeau’?

@Shyrin van KPN  zou je dit ook voor mij kunnen toelichten? 😁 ik lees alleen nog maar berichten over het automatisch pauzeren na 6 maanden..

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • 1421 reacties
  • 5 februari 2025
Ben_1959 schreef:

Hoelang duurt het voordat Netflix geactiveerd wordt, uren geleden al de keuze gemaakt, maar tot op heden geen enkele Email ontvangen, terwijl bij combivoordeel staat dat ik Netflix hebt. Dus zonder de Email met activatielink kan ik dus niks!!!.

Ben

Vanwege de drukte duurt dit echt even wat langer als normaal.

Gisteren ging daar zeker 6 uur over heen.

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1754 reacties
  • 5 februari 2025

@Roy74 ik snap op zich wel de verbazing van ​@wjb 

KPN moet het eigenlijk presenteren als een half jaartje korting dat je kan verlengen. In plaats daarvan wordt het geheel gecommuniceerd als gratis extra dingen, terwijl je wel degelijk een tegenprestatie moet leveren: ieder half jaar op de knop drukken.

Hoe onbenullig dit ook lijkt (“je hoeft maar 1x per 6 maanden iets te doen”, “je hebt toch gratis dit en dat”): als er een tegenprestatie wordt verwacht is het gewoon geen kado en niet gratis.

Bovendien, en dat heb ik nu al twee keer gesteld en het is nog niet beantwoord, wat gebeurt er met diensten die bovenop de ‘gratis’ verkregen diensten aangeschaft en betaald worden (Netflix Standaard betalen maar Netflix Basic die ‘gratis’ is wordt gepauzeerd vanwege te laat op de knop drukken).

Reageer