Skip to main content
Sticky

Ontdek het vernieuwde KPN Combivoordeel – meer voordeel en meer keuze!

• 4 februari 2025
  • 805 reacties
  • 45014 keer bekeken
Ontdek het vernieuwde KPN Combivoordeel – meer voordeel en meer keuze!
Toon eerste bericht

805 reacties

Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • 1845 reacties
  • 5 februari 2025
Raspberry schreef:

Het blijkt maar weer eens, je kunt het niet een ieder naar de zin maken. Waar je je niet over druk kan maken. 😐 Kom op zeg. Overdrijven is nogal zachtjes uitgedrukt. 

Maar toch goede zet van KPN! 😘

Ik ben het met je eens maar er zijn ook klanten die dit toch niet waarderen. Die signalen mogen ook worden gehoord natuurlijk. Wellicht komen er argumenten naar voren waardoor ik mijn mening moet bijstellen.

Wat heb jij gekozen?

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Auteur
  • Community Manager
  • 7072 reacties
  • 5 februari 2025
XS4-Arjan schreef:
Shyrin van KPN schreef:

[..]Als een keuzevoordeel niet bevestigd wordt, dan wordt het keuzevoordeel gepauzeerd: de dienst en de korting. Er worden geen kosten voor het keuzevoordeel in rekening gebracht.
[..]

Als ik hier even op in mag gaan ​@Shyrin van KPN : Stel ik kies Netflix Basic. Die heb ik dan “gratis”. Maar ik neem vervolgens Netflix Standaard af. Ik moet dan 4,99 bijbetalen.

Als Netflix Basic wordt gepauzeerd (want ik ben vergeten te verlengen), wat gebeurt er dan met Netflix Standaard waar ik wel voor betaal? Volgens mij klopt dit niet en is dit ook vanuit juridisch oogpunt niet helemaal goed te praten. Ik betaal immers nog wel die 4,99 voor Standaard, maar ik kan helemaal niks op dat moment omdat Basic is gepauzeerd.

Tuurlijk mag dat 😊
Alles wordt gepauzeerd, ​@XS4-Arjan. Dus in de situatie die jij geschetst, wordt ook het verschil wat jij zou moeten betalen, ook gepauzeerd: die wordt niet in rekening gebracht.
Bevestig jij je keuzevoordeel opnieuw, dan wordt het keuzevoordeel gelijk weer actief.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4335 reacties
  • 5 februari 2025
Frogical schreef:

@Shyrin van KPN  zou je dit ook voor mij kunnen toelichten? 😁 ik lees alleen nog maar berichten over het automatisch pauzeren na 6 maanden..

De korting op mobiel veranderd niet.  Wat wel veranderd is de 5 euro entertainment voordeel die je verliest als je over stapt op de combi voordelen. Daar tegenover krijg je een entertainment pakket gratis + (ligt aan het level) het opnemen pakket ook gratis. 

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
XS4-Arjan schreef:

Die reminder is al bevestigd dat die wordt verstuurd.

Top! Dank voor je antwoord ​@XS4-Arjan. 👍🏼😁

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
Roos79 schreef:

Ik las gisteren dat er een mail komt ter herinnering?

Alleen zou het niet op pauze moeten gaan vind ik ook…

Ja dit bedoel ik ook eigenlijk, die pauze zit me niet lekker. 

Ben_1959
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 58 reacties
  • 5 februari 2025

@Roos79 dank je wel, wachten het dan maar rustig af.

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1754 reacties
  • 5 februari 2025
Shyrin van KPN schreef:

Tuurlijk mag dat 😊
Alles wordt gepauzeerd, ​@XS4-Arjan. Dus in de situatie die jij geschetst, wordt ook het verschil wat jij zou moeten betalen, ook gepauzeerd: die wordt niet in rekening gebracht.
Bevestig jij je keuzevoordeel opnieuw, dan wordt het keuzevoordeel gelijk weer actief.

Thnx. Ik vind dit wel een interessant antwoord, en nog op twee manier voor uitleg vatbaar:

• Wordt mijn hele Netflix gepauzeerd en die extra 4,99 voor Standaard niet in rekening gebracht?
  • Of wordt mijn keuzevoordeel gepauzeerd en betaal ik dan de volle mep voor Netflix?

En eventjes los van de theorie: gaat dit in de praktijk ook zo werken, of verwachten jullie over een half jaar daar een hoop vragen over op de community?

Het mag allemaal wat kritisch klinken, maar ik waardeer het echt wel dat er zo ruim wordt uitgedeeld met de kortingen! Ik weet alleen nog niet of dat het mij waard is om mijn Netflix naar KPN over te zetten. Jullie zullen er nu ook wel een dagtaak aan hebben hier 👊

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
Roy74 schreef:

Waarom ga je dan de volle mep betalen? Volgens mij heeft Shyrin al laten weten dat je niet gaat betalen als diensten gepauzeerd worden.

Dat heb ik later ook weer teruggelezen, die berichten gaan zo snel hier dat ik er misschien overheen heb gelezen, bedankt voor jou uitleg. 👍🏼

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 5 februari 2025
Roos79 schreef:

Gaat om het product en niet om de app 

Wat houdt het product dan in? En wat is het verschil tussen iTV en TV+? Bedankt voor je geduld :)

Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • 1845 reacties
  • 5 februari 2025
Edu2020 schreef:

Hoi ​@Shyrin van KPN,

Je zegt:

Als een keuzevoordeel niet bevestigd wordt, dan wordt het keuzevoordeel gepauzeerd: de dienst en de korting. Er worden geen kosten voor het keuzevoordeel in rekening gebracht.

Als ik het goed begrijp is dit goed nieuws. Ik begreep namelijk als je niet herbevestigt dat de (streaming) dienst doorloopt zonder korting en dat je dus zelf de volle mep zelf zou moeten betalen. Maar pauzeren betekent dus geen (streaming) dienst en ook geen korting. Dat is mooi!

En als aanvulling kan je volgens mij ook nog gewoon de dienst afnemen via de KPN factuur zonder gebruik te maken van combinatievoordeel. Dan blijft de dienst gewoon actief (mits de rekening wordt voldaan 😀)

Ik ervaar dit als fair: hier is je kado en bevestig graag na 6 maanden even of je hier nog gebruik van maakt. Slapende abonnementen kosten geld. Dat klanten dat zelf bekostigen is een keus maar als onderdeel van dit loyaliteitsprogramma kan ik dit vanuit KPN wel begrijpen.

• 362 reacties
  • 5 februari 2025
wjb schreef:
Shyrin van KPN schreef:

Als een keuzevoordeel niet bevestigd wordt, dan wordt het keuzevoordeel gepauzeerd: de dienst en de korting. Er worden geen kosten voor het keuzevoordeel in rekening gebracht.

WHAT??!!! 😡 Het moet niet gekker worden, dit is ronduit belachelijk en echt onacceptabel. Welke (sorry) dwaas heeft zoiets bedacht. Je maakt je abonnees daarmee behoorlijk kwaad (mij wel in ieder geval) en daarmee heb je dus direct een streep gehaald door de extra loyaliteit die je wilt bereiken.

Ik vind het echt onbegrijpelijk!

PS. Je zult maar voor 1Password gekozen hebben, kan je direct nergens meer inloggen.

@wjb, ik begrijp dat je het niet eens bent met het herbevestigen van de voordeelkeuze na 6 maanden maar zolang dat niet wordt veranderd door KPN vind ik het goed dat zowel dienst als korting worden gepauzeerd zoals ​@Shyrin van KPN meldt. Wordt de dienst niet stopgezet maar wel de korting dan moet de klant, als hij/zij vergeet te herbevestigen, de volle mep gaan betalen en dat zal dan weer tot een hoop verontwaardiging leiden. Inderdaad, jouw voorbeeld van 1password is dan weer net een uitzondering maar het zal toch meestal om streamingdiensten gaan en dan vooral ESPN en Netflix gok ik.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Auteur
  • Community Manager
  • 7072 reacties
  • 5 februari 2025
Frogical schreef:
Frogical schreef:

Ik heb niet alle pagina’s gelezen, enkel de eerste paar pagina’s. Mijn excuses als deze vraag al eens gesteld is.

Ik zit in level 3 qua voordelen. Ik heb dit nieuwe puntensysteem nog niet geactiveerd, omdat het mij niet duidelijk is wat voor mij de gevolgen zijn. Ik heb namelijk meerdere mobiele abonnementen en ik krijg daar extra korting op. Deze kortingen vallen nu ook in de combivoordeel als x,xx korting per maand op 0612345678. In de lijst met voordelen wordt nu alleen de entertainmentkorting uitgelicht als ‘keuzevoordeel’ alsof ik alleen dat specifieke voordeel vervang door het nieuwe puntensysteem (zie foto hieronder).

Toon inhoud

Is het zo dat je enkel ‘5€ entertainmentkorting’ verliest als je de nieuwe voordelen activeert? Of vervallen al je huidige combivoordelen? En krijg je bij het activeren een duidelijk overzicht met je oude en nieuwe voordelen of ben ik mijn oude voordelen meteen kwijt zodra ik klik op ‘Ik wil een ander cadeau’?

@Shyrin van KPN  zou je dit ook voor mij kunnen toelichten? 😁 ik lees alleen nog maar berichten over het automatisch pauzeren na 6 maanden..

Sorry ​@Frogical dat ik je bericht gemist heb!
Als je kiest voor de vernieuwde Combivoordelen dan komen de huidige te vervallen en de nieuwe ervoor in de plaats. Als je klikt op “ik wil een ander cadeau” kun je kiezen en zien hoe het uitpakt en je moet ook expliciet akkoord geven op de kleine lettertjes:

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Voor alle duidelijkheid ook even hier 😊 De nieuwe Combivoordelen worden goed ontvangen, het is druk! Door deze drukte duurt het verwerken van wijzigingen mogelijk langer.

Lukt het niet? Probeer het dan op een later moment nogmaals. Er wordt hard aan gewerkt om alle wijzigingen zo snel mogelijk te verwerken.

Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • 1845 reacties
  • 5 februari 2025
Dennis Overbeek schreef:
Roy74 schreef:

Waarom ga je dan de volle mep betalen? Volgens mij heeft Shyrin al laten weten dat je niet gaat betalen als diensten gepauzeerd worden.

Dat heb ik later ook weer teruggelezen, die berichten gaan zo snel hier dat ik er misschien overheen heb gelezen, bedankt voor jou uitleg. 👍🏼

Eens dat het best taaie kost is en er zitten ook echt terechte en goed vragen tussen. Ik denk dat ​@Shyrin van KPN er goed aan doet om dit topic aan te vullen met in ieder geval:

1. Geen kosten zonder hernieuwde bevestiging na 6 maanden plus de consequenties.
  2. Bij (oudere) contacten waarbij opnemen onderdeel was van twee ontvangers blijft dit ook zo (dit is geen onderdeel van het nieuwe combinatievoordeel). Anders dan bij nieuwe contracten waarbij opnemen niet meer hoor bij het hebben van twee ontvangers.

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • 1421 reacties
  • 5 februari 2025
stepslinking schreef:
Roos79 schreef:

Gaat om het product en niet om de app 

Wat houdt het product dan in? En wat is het verschil tussen iTV en TV+? Bedankt voor je geduld :)

iTV is het vorige tv kastje en nu heet dat tv+

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22

😂 Ik zie de rook 💨 uit het KPN gebouw komen, de server staat in de fik: 😜

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Auteur
  • Community Manager
  • 7072 reacties
  • 5 februari 2025
XS4-Arjan schreef:

Wordt mijn hele Netflix gepauzeerd en die extra 4,99 voor Standaard niet in rekening gebracht?

Klopt helemaal! 

XS4-Arjan schreef:

En eventjes los van de theorie: gaat dit in de praktijk ook zo werken, of verwachten jullie over een half jaar daar een hoop vragen over op de community?

Hier is zoveel voorbereiding aan vooraf gegaan. Natuurlijk een slag om de arm: het kan in de praktijk anders uitpakken dan vooraf uitgedokterd is, maar ik heb er het volste vertrouwen in! 

XS4-Arjan schreef:

Het mag allemaal wat kritisch klinken, maar ik waardeer het echt wel dat er zo ruim wordt uitgedeeld met de kortingen! Ik weet alleen nog niet of dat het mij waard is om mijn Netflix naar KPN over te zetten. Jullie zullen er nu ook wel een dagtaak aan hebben hier 👊

Fijn dat je dit nog even benoemd! 💚
We zijn echt blij dat we dit kunnen aanbieden en ik denk dat het mooie extra's kunnen zijn voor onze bestaande en nieuwe klanten. 

MennoG78
Superuser
  • Superuser
  • 2751 reacties
  • 5 februari 2025
Dennis Overbeek schreef:
Roos79 schreef:

Ik las gisteren dat er een mail komt ter herinnering?

Alleen zou het niet op pauze moeten gaan vind ik ook…

Ja dit bedoel ik ook eigenlijk, die pauze zit me niet lekker. 

als je op tijd bevestigd is er toch niks aan de hand lijkt mij.

Neem aan dat ze op tijd dit sturen naar de mensen zodat je op Ok kan drukken of wijzigen.

wjb
Superuser
  • 74435 reacties
  • 5 februari 2025
Roy74 schreef:
  1. Bij (oudere) contacten waarbij opnemen onderdeel was van twee ontvangers blijft dit ook zo (dit is geen onderdeel van het nieuwe combinatievoordeel). Anders dan bij nieuwe contracten waarbij opnemen niet meer hoor bij het hebben van twee ontvangers.

Maar communiceer dan ook duidelijk dat je bij die (oudere) contracten vanaf level 2 het opnemenpakket ook gratis zult krijgen bij één TV ontvanger. Je kunt de tweede TV ontvanger dus de deur uit doen en op de tweede televisie via de smart-TV+ app gaan kijken. Bespaar je toch weer €5,- per maand.

Ik ben ook best wel benieuwd hoe KPN dat pauzeren met achterliggende streamingdiensten geregeld heeft. Bij Netflix kan je een abonnement voor één maand pauzeren en na die maand wordt hij vanzelf weer aangezet. Gaat KPN dan elke maand opnieuw dat Netflix abonnement pauzeren?

Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • 1845 reacties
  • 5 februari 2025
Alexandra van KPN schreef:

Voor alle duidelijkheid meld ik het ook even hier 😊 De nieuwe Combivoordelen worden goed ontvangen, het is druk! Door deze drukte duurt het verwerken van wijzigingen mogelijk langer. Lukt het niet? Probeer het dan op een later moment nogmaals. Er wordt hard aan gewerkt om alle wijzigingen zo snel mogelijk te verwerken.

<cynische mode aan> ik verwacht wel compensatie als ik vanavond mijn kado niet actief heb </cynische mode aan>

Kritische kanttekeningen zijn er ook te lezen. Mogelijk is niet aan ieder scenario gedacht en dit zal nog wel een extra meeting her en der opleveren schat ik in 😀Hier mag best nog eens naar gekeken worden.

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 648 reacties
  • 5 februari 2025
MennoG78 schreef:

Neem aan dat ze op tijd dit sturen naar de mensen zodat je op Ok kan drukken of wijzigen.

Voor mij is het vooral een principekwestie. Ik hou ook niet van teveel maandelijkse abonnementen. Ik heb een contract voor twee jaar, ik betaal twee jaar elke maand. Daar zit een extra bij en die activeer ik, en mocht ik dan anders willen pas ik het zelf wel aan. Ik heb die optie om mijn keuze te heroverwegen niet nodig, want als ik dat wil weet ik en (ik denk 95% van de klanten) KPN écht wel te vinden. 

Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • 1845 reacties
  • 5 februari 2025
wjb schreef:
Roy74 schreef:
  1. Bij (oudere) contacten waarbij opnemen onderdeel was van twee ontvangers blijft dit ook zo (dit is geen onderdeel van het nieuwe combinatievoordeel). Anders dan bij nieuwe contracten waarbij opnemen niet meer hoor bij het hebben van twee ontvangers.

Maar communiceer dan ook duidelijk dat je bij die (oudere) contracten vanaf level 2 het opnemenpakket ook gratis zult krijgen bij één TV ontvanger. Je kunt de tweede TV ontvanger dus de deur uit doen en op de tweede televisie via de smart-TV+ app gaan kijken. Bespaar je toch weer €5,- per maand.

Eens, vandaar mijn oproep aan Shyrin om het in ieder geval in dit topic op te nemen (en daarna ook in de klantreis). Was mij ook niet meteen duidelijk. Komt natuurlijk ook door het woud aan contracten.

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • 1421 reacties
  • 5 februari 2025

@Shyrin van KPN Waarom krijg je geen totaal overzicht na je keuze voordeel?

Je krijgt dus wel mail met wat je heb gekozen maar geen mail met een totaal overzicht hoe je factuur er uit gaat zien 

wjb
Superuser
  • 74435 reacties
  • 5 februari 2025
ikheetjeff schreef:
MennoG78 schreef:

Voor mij is het vooral een principekwestie. Ik hou ook niet van teveel maandelijkse abonnementen. Ik heb een contract voor twee jaar, ik betaal twee jaar elke maand. Daar zit een extra bij en die activeer ik, en mocht ik dan anders willen pas ik het zelf wel aan. Ik heb die optie om mijn keuze te heroverwegen niet nodig, want als ik dat wil weet ik en (ik denk 95% van de klanten) KPN écht wel te vinden. 

Precies, spijker op z'n kop. Dat her​​​​bevestigen is voor de overgrote meerderheid van de abonnees waarschijnlijk volstrekt overbodig en onzinnig. Die hebben bewust een keuze gemaakt en weten echt zelf wel of ze daar wat aan willen wijzigen.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12914 reacties
  • 5 februari 2025

Het kan alleen via de MIJNKPN op mobiel begrijp ik.

Ik heb KPN tv+ en mobiel.

Ik zie dat ik level 3 heb.

Momenteel € 5,-- combivoordeel.

En ik heb Netflix Standaard.

Kan ik dat makkelijk omzetten, zonder opnieuw activeren of zo?

En veranderd er dan verder niets aan het abonnement (i.v.m. KPN veilig gratis voor 5 apparaten)?

Mijn dank is alvast groot.

Momenteel kan ik niets aanpassen zag ik, maar dat was al vermeld zag ik boven. 😉

Reageer