Skip to main content
Sticky

Ontdek het vernieuwde KPN Combivoordeel – meer voordeel en meer keuze!

• 4 februari 2025
  • 805 reacties
  • 45014 keer bekeken
Ontdek het vernieuwde KPN Combivoordeel – meer voordeel en meer keuze!
Toon eerste bericht

805 reacties

Jasper van KPN
Moderator
Tygo0811 schreef:

Hallo iedereen!

Klopt het dat je level ook niet update door de drukte?

Die zou wel zichtbaar moeten zijn, maar je kunt het even afwachten en kijken of het later komt.

DJR schreef:

Moderators, enig idee wanneer KPN de drukte weer de baas is en dat je gebruik kan maken van deze aanbieding?

Dat weten wij helaas ook niet. We weten dat het erg druk is en iedereen gebruik wil maken van de voordelen, maar wanneer het weer beschikbaar is is afwachten. Op een later moment kan je het weer proberen, mogelijk morgen.

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 5 februari 2025
Jasper van KPN schreef:
Tygo0811 schreef:

Hallo iedereen!

Klopt het dat je level ook niet update door de drukte?

Die zou wel zichtbaar moeten zijn, maar je kunt het even afwachten en kijken of het later komt.

En al je dus niet mobiel/internet van kpn hebt krijg je dan gewoon een vraagteken?

Jasper van KPN
Moderator

Dat kan inderdaad, als je niet aan de voorwaarden van Combivoordeel voldoet kan je een vraagteken te zien krijgen.

PeterG
Superuser
  • 60899 reacties
  • 5 februari 2025

Die zunige Hollanders kunnen niet eens een maandje wachten….. 😁

Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • 1845 reacties
  • 5 februari 2025
PeterG schreef:

Die zunige Hollanders kunnen niet eens een maandje wachten….. 😁

Blijft toch een apart fenomeen. Volgens mij is KPN momenteel aan het uitwijken naar een ander Data Center wegens brandlucht op de A-locatie 😂

Compensatie is hier wel op z'n plaats 😎

Ik zou nu best wel een filmpje willen zien van de desk 😁 💚 

PeterG
Superuser
  • 60899 reacties
  • 5 februari 2025

Door alle zweetdruppels zijn nu ook alle toetsenborden doorgebrand ​@Roy74 😁.

Maar hieruit blijkt toch wel weer wat een kuddedieren we zijn. Meteen achter de “nieuwe leider” aan. En de portemonnee. Want die moet toch zoveel mogelijk dicht blijven, hè.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36411 reacties
  • 5 februari 2025
bnh schreef:
Katana321 schreef:

Ik kwam via een ander topic op dit topic terecht. Ik heb net het startbericht gelezen. Sjonge, wat een ingewikkeld verhaal. Misschien kan kpn iets met de volgende beroemde slogan?

“Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker.'’ 

Het zal dan wel aan mij liggen, maar ik vind het totaal niet ingewikkeld.

@bnh 

Gelet op de inmiddels 356 reacties zijn er voldoende onduidelijkheden.

Natuurlijk gaan de vaste bezoekers van dit forum de regels wel kennen zodra alles hier is uitgezocht door de moderators en het stof is neergedaald. 

Maar het gros van de KPN-klanten zal zich echt niet verdiepen in alle voorwaarden en met name het herbevestigen na zes maanden zal beroering gaan opleveren.    

• 765 reacties
  • 5 februari 2025

Waneer komt er een level 4 of is dat al gevraagd 😉

Ik kan me voorstellen dat er gezinnen zijn die genoeg punten hebben voor nog een level up.

Wat ik ook kwijt wil,dat meer keuze dat klopt wel maar het meer voordeel? Je mag uit het laaste blokje maar 1 optie kiezen op zich is dat natuurlijk meer dan het oude systeem maar ook weer niet schokkend meer.

Nu ga ik alles lezen wat er sinds vanmorgen is gepost.

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2287 reacties
  • 5 februari 2025
wjb schreef:

Ik ben ook best wel benieuwd hoe KPN dat pauzeren met achterliggende streamingdiensten geregeld heeft. Bij Netflix kan je een abonnement voor één maand pauzeren en na die maand wordt hij vanzelf weer aangezet. Gaat KPN dan elke maand opnieuw dat Netflix abonnement pauzeren?

Ik vermoed dat KPN speciale afspraken met de streamingdiensten heeft gemaakt hierover.
--
Verder begrijp ik echt niet de klachten over het twee keer per jaar moeten bevestigen van de dienst. Je krijgt iets gratis, waarom zou je dan moeilijk doen over een beleidskeuze?

Wel vraag ik me af, kan dit enkel nadat je de e-mail hebt ontvangen, of kan dit ook eerder via MijnKPN als je bijvoorbeeld de einddatum in je agenda zet ​@Shyrin van KPN ?

Ik ben blij met het gratis pakket, dus een kleine moeite om dit te bevestigen!

Complimenten naar KPN voor de acties 💚

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2287 reacties
  • 5 februari 2025
Noordzee schreef:
bnh schreef:
Katana321 schreef:

Ik kwam via een ander topic op dit topic terecht. Ik heb net het startbericht gelezen. Sjonge, wat een ingewikkeld verhaal. Misschien kan kpn iets met de volgende beroemde slogan?

“Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker.'’ 

Het zal dan wel aan mij liggen, maar ik vind het totaal niet ingewikkeld.

@bnh 

Gelet op de inmiddels 356 reacties zijn er voldoende onduidelijkheden.

Natuurlijk gaan de vaste bezoekers van dit forum de regels wel kennen zodra alles hier is uitgezocht door de moderators en het stof is neergedaald. 

Maar het gros van de KPN-klanten zal zich echt niet verdiepen in alle voorwaarden en met name het herbevestigen na zes maanden zal beroering gaan opleveren.    

Ja, dan ligt het dus aan mij, want ik vind het totaal niet onduidelijk 😅
Alles staat beschreven zoals het is, misschien op een paar uitzonderingen na.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36411 reacties
  • 5 februari 2025

Dankjewel ​@Shyrin van KPN voor jouw reactie.

Maar het is niet overtuigend. Je schrijft letterlijk : "Als je gebruik maakt van één van deze diensten, dan krijg je daar een punt voor."

Veel klanten (waaronder ikzelf) gebruiken dus F-secure, ik heb net als ​@wjb vijf licenties.  Dan hoor je volgens de uitleg één punt te krijgen. Voor mij persoonlijk maakt het niet uit want ik kom hooguit op drie punten dankzij KPN TV+ en KPN Veilig (F-Secure). Maar KPN hoort dit wel zuiver uit te voeren.

wjb schreef: 

Shyrin van KPN schreef:

Shyrin van KPN schreef:

In de puntentelling staat:

Onze online veiligheidsdiensten vallen onder de paraplu van KPN Veilig, waarin onder andere ESET, 1Password en andere beveiligingsoplossingen zijn opgenomen. Als je gebruik maakt van één van deze diensten, dan krijg je daar een punt voor.

Dat is mijns inziens wel een onduidelijke manier van beschrijven omdat onder KPN Veilig voor velen ook de KPN Veilig licenties verstaan worden die tegenwoordig de F-Secure licenties genoemd worden en F-Secure wordt wel genoemd in het lijstje van KPN Veilig.

Op mijn factuur staat “F-Secure 5 apparaten” maar die gratis licenties tellen dus blijkbaar niet mee.

Geef dan duidelijk aan dat die “oude” gratis F-Secure licenties niet meetellen.

Eens ! 

wjb
Superuser
  • 74435 reacties
  • 5 februari 2025

bnh schreef:

Verder begrijp ik echt niet de klachten over het twee keer per jaar moeten bevestigen van de dienst. Je krijgt iets gratis, waarom zou je dan moeilijk doen over een beleidskeuze?

Ik ben het principieel niet eens met die periodieke herbevestiging van de keuze. Ik zou van KPN weleens de beredenering achter die herbevestiging willen horen en wat het voordeel van die herbevestiging is voor de abonnee. Dus niet het voordeel voor KPN maar voor jou en mij.

En gratis is dit natuurlijk niet, dergelijke kortingen cq loyaliteitsprogamma's worden uiteindelijk uiteraard door de klant betaald. Overigens vind ik het zeer prijzenswaardig dat KPN hier kiest voor zowel de bestaande als de nieuwe abonnee maar de betutteling van het halfjaarlijkse herbevestigen is me echt een doorn in het oog.

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • 1421 reacties
  • 5 februari 2025
DJR schreef:

Moderators, enig idee wanneer KPN de drukte weer de baas is en dat je gebruik kan maken van deze aanbieding?

Wanneer de gekte weer een beetje is over gewaaid, nee gekheid op een stokje.

Het is op en af te druk en dan kan je niks, het is dus enkele keren proberen of even afwachten tot het wat is afgekoeld.

• 3034 reacties
  • 5 februari 2025

Het zou kunnen gebeuren dat een klant gratis Netflix activeert en na een paar weken er vervolgens nooit meer gebruik van maakt. KPN zit dan elke maand aan Netflix te betalen zonder dat het gebruikt word. Dat is zonde van het geld natuurlijk. Daarom snap ik die herbevestig wel elke 6 maanden.

Het lijkt me dat de voordelen die KPN zelf geeft niet vervallen als de klant niets doet. Zoals dubbele data, korting op mobiel, gratis opnemen, enz. Dat zou wel heel slecht zijn.

Het lijkt me dat die herbevestig alleen nodig is voor de externe diensten.

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2287 reacties
  • 5 februari 2025
wjb schreef:

bnh schreef:

Ik ben het principieel niet eens met die periodieke herbevestiging van de keuze. Ik zou van KPN weleens de beredenering achter die herbevestiging willen horen en wat het voordeel van die herbevestiging is voor de abonnee. Dus niet het voordeel voor KPN maar voor jou en mij.

En gratis is dit natuurlijk niet, dergelijke kortingen cq loyaliteitsprogamma's worden uiteindelijk uiteraard door de klant betaald. Overigens vind ik het zeer prijzenswaardig dat KPN hier kiest voor zowel de bestaande als de nieuwe abonnee maar de betutteling van het halfjaarlijkse herbevestigen is me echt een doorn in het oog.

Die mening mag je natuurlijk hebben! Ik denk echter dat die bevestiging bedoeld is om te voorkomen dat KPN voor slapende abonnementen moet betalen, wat begrijpelijk is. Als de helft het niet meer gebruikt, dan is dat een hoop geld, wat klanten uiteindelijk betalen in uw bewoording.

Persoonlijk zeg ik ook altijd mijn diensten op als ik het even niet meer gebruik en zet ik het later weer aan. Anders loop ik helemaal leeg, dat zal KPN ook zo ervaren, gok ik.

Ik ben er per saldo goedkoper op uit. Natuurlijk betalen we als klant alles aan het einde van de rit, maar per saldo bespaar ik 9,99 euro per maand, wat neerkomt op 119,88 euro per jaar. Snel verdiend toch? Enkel maar twee keer per jaar even laten weten dat ik het nog gebruik. Kleine moeite lijkt mij?

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2287 reacties
  • 5 februari 2025
Marlon92 schreef:

Het zou kunnen gebeuren dat een klant gratis Netflix activeert en na een paar weken er vervolgens nooit meer gebruik van maakt. KPN zit dan elke maand aan Netflix te betalen zonder dat het gebruikt word. Dat is zonde van het geld natuurlijk. Daarom snap ik die herbevestig wel elke 6 maanden.

Het lijkt me dat de voordelen die KPN zelf geeft niet vervallen als de klant niets doet. Zoals dubbele data, korting op mobiel, gratis opnemen, enz. Dat zou wel heel slecht zijn.

Dat is precies wat ik aan het begin van dit topic gisteren heb gezegd tegen ​@XS4-Arjan.

Forum|alt.badge.img+7
  • Topper
  • 993 reacties
  • 5 februari 2025
Marlon92 schreef:

Helemaal mee eens! 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
Roos79 schreef:
DJR schreef:

Helaas is hier op dit moment nog geen duidelijkheid over. Ik raad je aan om het af en toe opnieuw te proberen.

Liane Hendriks
Helper
Forum|alt.badge.img

Ik heb 3 punten level 1 voor disney en tv ontvanger zie foto

Maar ik heb ook mobiel en internet bij jullie lopen. dan klopt dit toch niet.

Forum|alt.badge.img

Psv tegen feyenoord  is nog op espn1 wel balen voor de fans van go ahead Eagles tegen Noordwijk. Az tegen Quick Boys is wel op esppn 1. 

• 765 reacties
  • 5 februari 2025

Ik ben weer bij gelezen. Sinds wanneer vallen veiligheidsdiensten van externe leveranciers onder de noemer ons ofwel van KPN?

Dat hele FSecure komt hier ook niet op mijn systemen dat gaat zo diep dat alles er super traag van wordt, daarom dat ik ook Norton heb weggedaan.

Ik heb even gerekend wat onze twee mobiele abonnementen nu kosten en bij KPN zouden kosten. Daar weegt een streamdienst wegstrepen niet tegen op. Dus ik laat ook deze klanten binderij aan mij voorbij gaan. Iedereen die hier voordeel uit haalt geniet ervan.

Forum|alt.badge.img
Liane Hendriks schreef:

Ik heb 3 punten level 1 voor disney en tv ontvanger zie foto

Maar ik heb ook mobiel en internet bij jullie lopen. dan klopt dit toch niet.

Dit klopt gewoon. Met hbo extra ga je naar leven 2. 

Liane Hendriks
Helper
Forum|alt.badge.img

En wat is hbo als ik vragen mag

I Am Groot
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 91 reacties
  • 5 februari 2025

Als iedereen na een half jaar weer moet bevestigen; vraag ik mij af of dit ook allemaal tegelijkertijd gebeurt door de klanten en er weer een wachtrij ontstaat in de systemen 😆

Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • 1845 reacties
  • 5 februari 2025
PeterG schreef:

Door alle zweetdruppels zijn nu ook alle toetsenborden doorgebrand ​@Roy74 😁.

Maar hieruit blijkt toch wel weer wat een kuddedieren we zijn. Meteen achter de “nieuwe leider” aan. En de portemonnee. Want die moet toch zoveel mogelijk dicht blijven, hè.

Er zijn waarschijnlijk ook klanten die extra diensten gaan afnemen om een level hoger te komen en daarvan zal een deel deze niet eens gebruiken. Fear of missing out. De marketingmachine draait op volle toeren.

Er zullen altijd mensen overblijven met kritiek en dat mag ook gewoon. Je hoeft het aanbod niet te accepteren. En de ervaring leert dat signalen op de Community doorsijpelen binnen KPN. Wellicht wordt er nog wat bijgestuurd her en der, dat zagen we bij TV+ ook. Ik vind tot nu toe het voorbeeld van ​@wjb wel hout snijden over het mogelijk pauzeren van 1Password als herbevestigen vergeten wordt. Van de andere kant wordt je bij Apple ook genadeloos van je iCloud+ afgedonderd als je betaling niet lukt en je niet reageert op verzoeken om alsnog te betalen. En ja, ik snap het verschil tussen krijgen en betalen, maar toch.

Hoe dan ook: als ik kijk naar alle extra’s die ook bestaande klanten ontvangen de afgelopen maanden dan moet ik tot de conclusie komen dat er wel iets is gedaan met het signaal dat hier vaak te horen was: waarom alleen nieuwe klanten voordelen ontvangen.

Ik was al tevreden over de KPN diensten en met dit aanbod en alle andere aanbiedingen de afgelopen maanden ben ik ook blij. En mensen: het is druk in huize KPN. Morgen is er ook nog een dag om te activeren en overmorgen ook. Adem in en adem uit.

Reageer