Skip to main content
Sticky

Ontdek het vernieuwde KPN Combivoordeel – meer voordeel en meer keuze!

• 4 februari 2025
  • 805 reacties
  • 45014 keer bekeken
Ontdek het vernieuwde KPN Combivoordeel – meer voordeel en meer keuze!
Toon eerste bericht

805 reacties

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • 1421 reacties
  • 8 februari 2025

@wjb Dan heb jij nog niet de nieuwe voordelen geaccepteerd?

wjb
Superuser
  • 74435 reacties
  • 8 februari 2025
Roos79 schreef:

Klopt, dat zal ik pas ergens rond 25 februari gaan doen.

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 8 februari 2025

Ik heb nog gratis Spotify premium, wat ik ooit gratis kreeg 10 - 15 jaar geleden.

Wat gebeurt hiermee als ik combi voordeel activeer?

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • 1421 reacties
  • 8 februari 2025
wjb schreef:
Roos79 schreef:

Want?

Ik kreeg trouwens keurig spotify terug geboekt nadat ik het dus nu via KPN laat lopen.

PeterG
Superuser
  • 60899 reacties
  • 8 februari 2025

Tja. Die vergissing is snel gemaakt, ​@Lauratralala .

Bij die abonnementen was Spotify inbegrepen, maar niet gratis. Indertijd was Spotify los 9,99 en in het abonnement zat het er voor 6,99 bij in. Waarom denk je dat jouw abonnement toen al duurder was dan die zonder Spotify?

Echter betaal je nu toch al het volle pond voor Spotify. KPN mag van Spotify geen korting meer geven. Niet gratis dus. 

Spotify levert wel 1 punt op om naar een volgend combivoordeel level te gaan. 

Maar binnen je huidige abonnement blijft Spotify gewoon werken. 🙂

• 765 reacties
  • 8 februari 2025
wjb schreef:
Roos79 schreef:

Daarom dus die weergave fout die ik noem. 

De huidige entertainmentkorting is geen keuze maar inherent aan Hussel. Een klant met Hussel kan geen voordeel kiezen.

wjb
Superuser
  • 74435 reacties
  • 8 februari 2025

Rowi. schreef:

Een klant met Hussel kan geen voordeel kiezen.

Zeer zeker kan een klant met Hussel wel een voordeel kiezen.

Het enige wat niet kan is daar alsnog weer voor 5 euro entertainmentkorting kiezen maar dat is ook niet erg want uitgezonderd de keuze voor 1Password zijn alle keuzen voordeliger dan de huidige entertainmentkorting.

wjb
Superuser
  • 74435 reacties
  • 8 februari 2025
Roos79 schreef:
wjb schreef:
Roos79 schreef:

Want?

Zo kort mogelijk dubbel betalen voor Netflix.

wjb
Superuser
  • 74435 reacties
  • 8 februari 2025
PeterG schreef:

KPN mag van Spotify geen korting meer geven.

Natuurlijk mag KPN best korting geven op Spotify. Mijn huidige entertainmentkorting is ook op Spotify, het enige entertainmentpakket dat ik momenteel via KPN heb lopen.

• 765 reacties
  • 8 februari 2025
wjb schreef:
PeterG schreef:

KPN mag van Spotify geen korting meer geven.

Natuurlijk mag KPN best korting geven op Spotify. Mijn huidige entertainmentkorting is ook op Spotify, het enige entertainmentpakket dat ik momenteel via KPN heb lopen.

Nee, die korting is op je totaalprijs niet specifiek Spotify. Bij jouw kan je het wel zo uitleggen.

wjb schreef:

Rowi. schreef:

Een klant met Hussel kan geen voordeel kiezen.

Zeer zeker kan een klant met Hussel wel een voordeel kiezen.

Het enige wat niet kan is daar alsnog weer voor 5 euro entertainmentkorting kiezen maar dat is ook niet erg want uitgezonderd de keuze voor 1Password zijn alle keuzen voordeliger dan de huidige entertainmentkorting.

Ok ik begrijp nu jouw gedachtegang.

Kies je daar voor Netflix verwacht ik dat je Entertainmentkorting verdwijnt en je overgaat naar het nieuwe systeem ik zie dit nog steeds als een fout want we weten allebei dat Netflix geen keuze optie was met de introductie van Hussel. Je ziet dus ESPN Compleet wat jij natuurlijk nooit kiest, 1Password en Netflix?

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • 1421 reacties
  • 8 februari 2025
wjb schreef:
Roos79 schreef:
wjb schreef:
Roos79 schreef:

Want?

Zo kort mogelijk dubbel betalen voor Netflix.

Je betaald niet dubbel 😉

Ik had Netflix niet via KPN nog dus dat van de week omgezet.

Ik had Netflix net eind januari betaald zag ik en dat is ook alweer terug betaald door Netflix.

Maar dit staat ook aangegeven dat dit zo geregeld wordt en dat klopt dus helemaal.

wjb
Superuser
  • 74435 reacties
  • 8 februari 2025

Rowi. schreef:

Ok ik begrijp nu jouw gedachtegang.

Ik denk niet dat je mijn gedachtegang helemaal begrijpt.

De nieuwe combivoordeel regeling is geldig voor iedereen met een mobiel abonnement van KPN combineerde met één van de onderstaande vaste abonnementen.

Het nieuwe combivoordeel zou ook automatisch in moeten gaan.

Nu gaat het mij dus niet om die entertainmentkorting maar om het feit dat daarmee dus ook het opnemenpakket gratis is bij één TV ontvanger. Niets meer en niets minder.

"Technisch" gezien heeft KPN de entertainmentkorting waarschijnlijk gewoon als als het actieve keuzevoordeel vastgelegd en is er geen sprake van een fout in de weergave maar puur een administratieve keuze om er zo voor te zorgen dat die nieuw combivoordeelregeling voor iedereen geldig kan zijn en dus ook voordelen buiten het keuzevoordeel actief kunnen worden.

Ik wacht gewoon nog even op een bevestiging van een moderator van KPN op mijn bericht naar aanleiding waarvan deze "discussie" onstaan is.

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 8 februari 2025
PeterG schreef:

Tja. Die vergissing is snel gemaakt, ​@Lauratralala .

Bij die abonnementen was Spotify inbegrepen, maar niet gratis. Indertijd was Spotify los 9,99 en in het abonnement zat het er voor 6,99 bij in. Waarom denk je dat jouw abonnement toen al duurder was dan die zonder Spotify?

Echter betaal je nu toch al het volle pond voor Spotify. KPN mag van Spotify geen korting meer geven. Niet gratis dus. 

Spotify levert wel 1 punt op om naar een volgend combivoordeel level te gaan. 

Maar binnen je huidige abonnement blijft Spotify gewoon werken. 🙂

Je reactie klopt niet. 

PeterG
Superuser
  • 60899 reacties
  • 8 februari 2025

Leg dan uit waarom niet ​@Lauratralala .

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 9 februari 2025

Zat in level 1 + 3 punten (volgens mijn KPN ID), op ons adres hadden we internet en TV + één mobiel abonnement. Mijn vriendin stond nog met haar mobiele abonnement ingeschreven op haar ouderlijk adres. We hebben dit uiteraard gewijzigd via haar KPN ID om zo naar level 2 te kunnen gaan.

Echter, wat blijkt nu? Via mijn KPN ID zie ik dat we nu in level 3 zitten én zie ik alle voordelen van haar ouderlijk adres, inclusief telefoonnummers van alle telefoonabonnementen die daar geldig zijn. Ook kan ik wijzigingen aanbrengen in de combivoordelen. Lijkt mij dat dit helemaal niet de bedoeling is in verband met de privacy van andere KPN-klanten. 

Wel geprobeerd om een combivoordeel in level 3 te wijzigen, kijken wat er zou gebeuren. Zojuist bevestiging gekregen… combivoordeel niet gekregen, “oude” entertainmentkorting van € 5,- is nu wel verwijderd. Ben benieuwd wat er nu gebeurd is op het ouderlijk adres van mijn vriendin.

Iemand ideeën? Contact met de klantenservice kan nu niet.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36411 reacties
  • 9 februari 2025
R6732 schreef:

Ben benieuwd wat er nu gebeurd is op het ouderlijk adres van mijn vriendin.

Ik voorzie een ruzie met jouw schoonouders.👹 

De oplossing kan zijn dat zij in hun MijnKPN opnieuw al hun abonnementen gaan koppelen. En dan verdwijnen die weer bij jullie uit het overzicht. 

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2672 reacties
  • 9 februari 2025
R6732 schreef:

---

Echter, wat blijkt nu? Via mijn KPN ID zie ik dat we nu in level 3 zitten én zie ik alle voordelen van haar ouderlijk adres, inclusief telefoonnummers van alle telefoonabonnementen die daar geldig zijn. Ook kan ik wijzigingen aanbrengen in de combivoordelen. Lijkt mij dat dit helemaal niet de bedoeling is in verband met de privacy van andere KPN-klanten. 
---

Is dit niet een datalek dat door KPN gemeld moet worden bij de AP?

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 9 februari 2025
Noordzee schreef:
R6732 schreef:

Ben benieuwd wat er nu gebeurd is op het ouderlijk adres van mijn vriendin.

Ik voorzie een ruzie met jouw schoonouders.👹 

De oplossing kan zijn dat zij in hun MijnKPN opnieuw al hun abonnementen gaan koppelen. En dan verdwijnen die weer bij jullie uit het overzicht. 

Ik ga het voorstellen aan ze en ze daarbij helpen, weet alleen niet of ze daarop zitten te wachten. Ze zouden hierin ook verder geen partij moeten zijn. In mijn eigen MijnKPN staan de abonnementen ook gewoon goed (twee mobiele abonnementen + internet en TV van onszelf. Het gaat alleen mis op de pagina combivoordelen. 

Katana321 schreef:
R6732 schreef:

---

---

Is dit niet een datalek dat door KPN gemeld moet worden bij de AP?

Dat mogen ze zelf inschatten, ik kan het hooguit melden bij KPN. Wellicht is het een incident.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hallo ​@R6732, het nummer van jouw vriendin heeft nog voordelen op basis van het vorige adres. Op het moment dat het adres gewijzigd is, worden niet per direct de voordelen op basis van het oude adres ontkoppeld. Er worden wel checks gedaan of adressen nog overeenkomen maar dat is niet real time. 

Hierdoor krijg je dan nu de voordelen te zien op basis nog van het andere adres. Als je jouw community profiel invult, dan kan ik de oude koppeling ongedaan maken. Vervolgens zullen dan ook de voordelen op basis van het juiste adres geactiveerd worden en wordt het juiste getoond op de combivoordeel pagina. 

wjb
Superuser
  • 74435 reacties
  • 9 februari 2025
Jeroen van KPN schreef:

Hierdoor krijg je dan nu de voordelen te zien op basis nog van het andere adres.

Dat vind ik wel een beetje vreemd immers je zou verwachten dat het vaste Internet abonnement bepalend is voor het vaststellen van het level en het keuzevoordeel. Ik zou dus eigenlijk verwachten dat er dan nog niets veranderd zou zijn t.a.v. het combivoordeel onder de KPN ID van ​@R6732 zolang het adres van het telefoonabonnement nog niet correct gekoppeld is.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 14180 reacties
  • 9 februari 2025
R6732 schreef:

Echter, wat blijkt nu? Via mijn KPN ID zie ik dat we nu in level 3 zitten én zie ik alle voordelen van haar ouderlijk adres, inclusief telefoonnummers van alle telefoonabonnementen die daar geldig zijn.

Jij speelt vals ​@R6732 
Weet je dat daar 75 jaar gevangenisstraf op zit en 200 stokslagen per dag.
POLITIE!!!

😋😎😂

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 9 februari 2025
Jeroen van KPN schreef:

Hallo ​@R6732, het nummer van jouw vriendin heeft nog voordelen op basis van het vorige adres. Op het moment dat het adres gewijzigd is, worden niet per direct de voordelen op basis van het oude adres ontkoppeld. Er worden wel checks gedaan of adressen nog overeenkomen maar dat is niet real time. 

Hierdoor krijg je dan nu de voordelen te zien op basis nog van het andere adres. Als je jouw community profiel invult, dan kan ik de oude koppeling ongedaan maken. Vervolgens zullen dan ook de voordelen op basis van het juiste adres geactiveerd worden en wordt het juiste getoond op de combivoordeel pagina. 

Hoi Jeroen, dat verklaart een hoop! Ik heb mijn community profiel aangevuld. Hopelijk kan het zo opgelost worden! 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Het nummer van jouw partner is nu juist gekoppeld ​@R6732 

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 9 februari 2025
Jeroen van KPN schreef:

Het nummer van jouw partner is nu juist gekoppeld ​@R6732 

Het werkt nu inderdaad, bedankt! 

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2672 reacties
  • 9 februari 2025
R6732 schreef:

---

Dat mogen ze zelf inschatten, ik kan het hooguit melden bij KPN. Wellicht is het een incident.

Naar mijn mening is dit niet een incident, maar het gevolg van hoe de kpn-systemen zijn ingericht. En volgens mij hartstikke onwenselijk.

@Jeroen van KPN Het kán toch niet de bedoeling zijn dat iemand, als gevolg van een wijziging, ineens privégegevens zoals mobiele nummers van iemand anders ziet? Ook al staan die anderen dichtbij degene die die wijziging heeft doorgevoerd. 

Ik viel vanmorgen bijna van mijn stoel van verbazing.

Reageer