Skip to main content
Sticky

Ontdek het vernieuwde KPN Combivoordeel – meer voordeel en meer keuze!

• 4 februari 2025
  • 805 reacties
  • 45118 keer bekeken
Ontdek het vernieuwde KPN Combivoordeel – meer voordeel en meer keuze!
Toon eerste bericht

805 reacties

satshow
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 149 reacties
  • 4 februari 2025

Ik heb op het moment via xs4all het pluspakket gratis, ik heb level 2.

Kan ik dus gewoon het pluspakket verwijderen, omdat het gratis is in level 2 lees ik en dan bv Netflix kiezen?

wjb
Superuser
  • 74440 reacties
  • 4 februari 2025
satshow schreef:

Ik heb op het moment via xs4all het pluspakket gratis, ik heb level 2.

Kan ik dus gewoon het pluspakket verwijderen, omdat het gratis is in level 2 lees ik en dan bv Netflix kiezen?

Je hoeft het Pluspakket daarvoor niet te verwijderen, die is sowieso gratis en heeft geen invloed op de andere voordelen.

• 766 reacties
  • 4 februari 2025
XS4-Arjan schreef:

Ik vind het puntensysteem best aardig bedacht. Ook de verleiding om je persoonlijke abonnementen naar KPN over te hevelen is voordeliger. Wat is het pluspunt voor KPN hierin?

Is die paar euro meer de rompslomp van het omzetten waard? Ik zelf betwijfel dit.

Het voordeel zal zijn dat het KPN meer omzet per klant oplevert. 

Dezelfde vraag kan men stellen over dat pluspakket is dat zo goedkoop voor KPN dat zelfs een sim only abonnement van € 11,50 genoeg is om dat pakket wat nu op € 9,99  is gezet weg te geven.

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2288 reacties
  • 4 februari 2025
Rowi. schreef:
XS4-Arjan schreef:

Ik vind het puntensysteem best aardig bedacht. Ook de verleiding om je persoonlijke abonnementen naar KPN over te hevelen is voordeliger. Wat is het pluspunt voor KPN hierin?

Is die paar euro meer de rompslomp van het omzetten waard? Ik zelf betwijfel dit.

Wat KPN eraan verdient, maakt verder niet uit. Voor mij is die ene druk op de knop het waard. Dat is toch snel 60 euro per jaar als ik het naast de 5 euro korting verreken. Bij HBO kom ik over het hele jaar gezien op 119,88 euro. Snel verdiend, vind ik, met één druk op de knop!

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 648 reacties
  • 4 februari 2025

Dank je wel ​@Shyrin van KPN!

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1754 reacties
  • 4 februari 2025
Rowi. schreef:
XS4-Arjan schreef:

Dezelfde vraag kan men stellen over dat pluspakket is dat zo goedkoop voor KPN dat zelfs een sim only abonnement van € 11,50 genoeg is om dat pakket wat nu op € 9,99  is gezet weg te geven.

Is het echt zo’n rompslomp? Ik heb het nog niet uitgeprobeerd (vanuit een meeting je abonnement wijzigen doe ik liever niet, ben nog aan het werk 😉). Het scheelt mij wel €3,99 x 12 = €47,88 euro per jaar.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Auteur
  • Community Manager
  • 7072 reacties
  • 4 februari 2025
Deezers schreef:

Persoonlijk zie ik geen voordeel want nu met level 1 ontvang ik al gratis opnemen en 5 euro korting. Opnemen valt nu in level 2. En ik heb zelf al Netflix Premium, HBO Max met lifetime korting, en andere streamingdiensten met betere voordelen. Leuke marketing kpn, maar zeker niet voor iedereen meer voordelen.

Jammer, ​@Deezers !
Het kan dat de vernieuwde Combivoordelen niet helemaal bij jouw situatie passen. Je hoeft niet over te stappen en kunt gewoon gebruik blijven maken van de entertainmentkorting zoals je die nu hebt.

Als de nieuwe Combivoordelen of de bijbehorende voorwaarden, zoals het halfjaarlijks bevestigen van je keuzevoordeel, niet aansluiten bij jouw wensen, blijf je gewoon profiteren van je huidige voordelen.

We raden iedereen aan om goed te bekijken welke voordelen het beste bij je passen voordat je een keuze maakt.

Ik lees vragen m.b.t. een uitgebreider streaming abonnement: of dat ook kan? 

In level 1 bieden we Netflix Basic aan.
In level 2 kun je kiezen voor HBO Max Standaard of Disney+ Standaard.
Wil je een uitgebreider abonnement? Dat kan! Je ontvangt dan een korting ter waarde van het gekozen keuzevoordeel en betaalt alleen het verschil bij.

Voorbeeld:
Je zit in level 3 en kiest voor Disney+ Standaard, ter waarde van €9,99 per maand.
Wil je liever Disney+ Premium voor €13,99 per maand? Dan betaal je alleen het verschil van €4,- per maand bij.
We voegen deze uitleg ook toe aan het startbericht.

daveytje schreef:

Als je naar level 2 gaat krijg je gratis opnemen, als je terug naar level 1 gaat, wordt dat dan automatisch weer betaald zodat je je opnames niet kwijt raakt?

Goede vraag, ​@daveytje!
Als je van level 2 naar level 1 gaat, vervalt het gratis Opnemen Pakket. Dit betekent dat het voordeel wordt stopgezet en je geen toegang meer hebt tot je opnames.

Wil je toch blijven opnemen? Dan kun je kiezen voor de betaalde variant van het Opnemen Pakket.

Vroeger raakte je al je opnames kwijt zodra je het pakket stopzette, maar dat is nu niet meer zo. Zodra je het Opnemen Pakket opnieuw activeert, kun je je oude opnames weer bekijken.
Goed om te weten: opgenomen programma’s kun je tot 1 jaar na opname terugkijken.

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1754 reacties
  • 4 februari 2025

Waarom moet ik elke 6 maanden mijn keuzevoordeel opnieuw bevestigen?

We willen zeker weten dat je blij bent met je keuzevoordeel. Daarom vragen we je om jouw voordeel elke 6 maanden opnieuw te bevestigen. Doe je dit niet op tijd, dan dan pauzeren we je voordeel tijdelijk. Je kan altijd direct weer je keuzevoordeel activeren.

Ik vind dit dus totaal geen antwoord op de vraag. Waarom moet dit nou echt? Zijn er Nederlanders die na 6 maanden denken “ik ben niet meer blij met korting, ik betaal liever de volle mep" ??!? 🤔

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 4 februari 2025

Ik zit in Level 2, hier zou het gratis opnemen pakket bij moeten zitten.

In mijn account zie ik echter nog altijd dat ik 4,99 per maand betaal voor opnemen. Wordt dit automatisch verrekend op de factuur of is het account nog niet goed bijgewerkt?

Het vernieuwede voordeel op entertianment heb ik wel al kunnen aanpassen. De oude 5 euro entertainment korting is hiermee vervallen en heb de nieuwe variant geactiveerd op Disney+.

Ik krijg het echter niet voor elkaar om gratis opnemen zichtbaar te krijgen ondanks dat ik in level 2 zit.

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2288 reacties
  • 4 februari 2025
XS4-Arjan schreef:

We willen zeker weten dat je blij bent met je keuzevoordeel. Daarom vragen we je om jouw voordeel elke 6 maanden opnieuw te bevestigen. Doe je dit niet op tijd, dan dan pauzeren we je voordeel tijdelijk. Je kan altijd direct weer je keuzevoordeel activeren.

Ik vind dit dus totaal geen antwoord op de vraag. Waarom moet dit nou echt? Zijn er Nederlanders die na 6 maanden denken “ik ben niet meer blij met korting, ik betaal liever de volle mep" ??!? 🤔

Wanneer jij het niet meer gebruikt, draagt KPN nog steeds een bedrag af voor je abonnement gok ik. Het lijkt me zonde om te betalen voor iets dat niet meer gebruikt wordt, toch? Zo voorkomt KPN dat zij geld betaalt voor niets aan derden.

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2288 reacties
  • 4 februari 2025
JMIC schreef:

Ik zit in Level 2, hier zou het gratis opnemen pakket bij moeten zitten.

In mijn account zie ik echter nog altijd dat ik 4,99 per maand betaal voor opnemen. Wordt dit automatisch verrekend op de factuur of is het account nog niet goed bijgewerkt?

Het vernieuwede voordeel op entertianment heb ik wel al kunnen aanpassen. De oude 5 euro entertainment korting is hiermee vervallen en heb de nieuwe variant geactiveerd op Disney+.

Ik krijg het echter niet voor elkaar om gratis opnemen zichtbaar te krijgen ondanks dat ik in level 2 zit.

Moet je dan niet gewoon je betaalde variant opzeggen ?

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1754 reacties
  • 4 februari 2025
bnh schreef:
XS4-Arjan schreef:

Wanneer jij het niet meer gebruikt, draagt KPN nog steeds een bedrag af voor je abonnement gok ik. Het lijkt me zonde om te betalen voor iets dat niet meer gebruikt wordt, toch? Zo voorkomt KPN dat zij geld betaalt voor niets aan derden.

Als ik “het” niet meer gebruik, dan zeg ik “het” op. Als serviceverlening de reden is, dan volstaat een halfjaarlijkse e-mail van KPN met als titel ‘Gebruik je “het” nog wel?’. Korting stilzetten is geen service.

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 4 februari 2025

@bnh Het probleem is dat dit nergens duidelijk staat. Voor entertainment is duidelijk uitgelegd dat als je dit omzet de oude variant vervalt en de nieuwe van toepasing is. Zolang je niets doet blijft de oude variant van toepassing. 

Echter voor het opnemen pakket staat dit nergens. 

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 4 februari 2025

@Shyrin van KPN Goedemiddag. Als ik in de KPN app kijk zie ik een vaag vraagteken bij ‘Jouw level’, dit terwijl ik Internet, TV+ en 2x mobiel abonnement heb. Moet ik nog iets doen voordat ik mijn level zie en de voordelen aan kan vragen?

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1754 reacties
  • 4 februari 2025
Martijn.L schreef:

@Shyrin van KPN Goedemiddag. Als ik in de KPN app kijk zie ik een vaag vraagteken bij ‘Jouw level’, dit terwijl ik Internet, TV+ en 2x mobiel abonnement heb. Moet ik nog iets doen voordat ik mijn level zie en de voordelen aan kan vragen?

Zijn al die abonnementen (op hetzelfde adres) gekoppeld in Mijn KPN?

• 766 reacties
  • 4 februari 2025

@XS4-Arjan rompslomp is wellicht overdreven ik spaar genoeg uit op jaar basis door geen mobiel abonnement bij KPN af te nemen. Dit trekt mij nog niet over de streep.

Wie een abonnement op alle genoemde  streamdiensten heeft doet er slim aan de duurste te kiezen.

wjb
Superuser
  • 74440 reacties
  • 4 februari 2025

Stel je hebt level 1 en een abonnement waarbij het opnemenpakket gratis is vanaf 2 TV ontvangers…

...dan neem ik aan dat dit zo zal blijven is ik mijn keuzevoordeel ga wijzigen. ​@Shyrin van KPN?

En wordt het gratis opnemenpakket in zo'n situatie bij level 2 omgezet naar een "combivoordeel" zodat je die alsnog verliest als je weer terug zou vallen op level 1? Voor mij best wel een belangrijk criterium dat dit niet gebeurt maar KPN kennende ...

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2288 reacties
  • 4 februari 2025
XS4-Arjan schreef:

Als ik “het” niet meer gebruik, dan zeg ik “het” op. Als serviceverlening de reden is, dan volstaat een halfjaarlijkse e-mail van KPN met als titel ‘Gebruik je “het” nog wel?’. Korting stilzetten is geen service.

Hoe ze het doen is aan KPN, het is een gebaar naar de klant toe en geen verplichting om iets weg te geven. Het is een kleine moeite om even te bevestigen, toch? Je hoeft het maar twee keer per jaar te doen. Als het teveel moeite is, hou je het toch gewoon bij het oude?

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 4 februari 2025
XS4-Arjan schreef:
Martijn.L schreef:

Zijn al die abonnementen (op hetzelfde adres) gekoppeld in Mijn KPN?

Deze zijn inderdaad op hetzelfde adres gekoppeld, ik kan bijvoorbeeld wel MB's delen.

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1754 reacties
  • 4 februari 2025
bnh schreef:

[..] Je hoeft het maar twee keer per jaar te doen. Als het teveel moeite is, hou je het toch gewoon bij het oude?

Klopt, maar dat is nog steeds geen antwoord op mijn vraag wat nou de echte reden is dat je om de 6 maanden moet inloggen bij Mijn KPN. Zeker niet met de kul-omschrijving die KPN als antwoord geeft.

Voor de entertainmentkorting hoefde ik ook niet mijn blijdschap om de 6 maanden te betuigen. Ik gebruik nu Netflix standaard buiten KPN om (iets van €13,99 p/m), dus als ik bij KPN basic gratis heb en 5 euro bijbetaal voor Standaard, vind ik het raar dat ik dat om de 6 maanden moet bevestigen.

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1754 reacties
  • 4 februari 2025

Het is overigens over 6 maanden augustus, midden in de zomervakantie: hoeveel mensen zullen dan in de vakantie daar niet aan denken en het bij thuiskomst vergeten?

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2288 reacties
  • 4 februari 2025
XS4-Arjan schreef:
bnh schreef:

[..] Je hoeft het maar twee keer per jaar te doen. Als het teveel moeite is, hou je het toch gewoon bij het oude?

Klopt, maar dat is nog steeds geen antwoord op mijn vraag wat nou de echte reden is dat je om de 6 maanden moet inloggen bij Mijn KPN. Zeker niet met de kul-omschrijving die KPN als antwoord geeft.

Voor de entertainmentkorting hoefde ik ook niet mijn blijdschap om de 6 maanden te betuigen. Ik gebruik nu Netflix standaard buiten KPN om (iets van €13,99 p/m), dus als ik bij KPN basic gratis heb en 5 euro bijbetaal voor Standaard, vind ik het raar dat ik dat om de 6 maanden moet bevestigen.

Dat mag je natuurlijk vinden, maar ik denk dat ​@Shyrin van KPN haar antwoord heeft gegeven en dat daarmee de kous af is.

XS4-Arjan schreef:

Het is overigens over 6 maanden augustus, midden in de zomervakantie: hoeveel mensen zullen dan in de vakantie daar niet aan denken en het bij thuiskomst vergeten?

Je krijgt een email, niet te missen...

Forum|alt.badge.img+7
  • Topper
  • 994 reacties
  • 4 februari 2025

Gewoon zelf opletten. En je/de administratie bijhouden. 

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1754 reacties
  • 4 februari 2025
bnh schreef:

Dat mag je natuurlijk vinden, maar ik denk dat ​@Shyrin van KPN haar antwoord heeft gegeven en dat daarmee de kous af is.

Oh, dat heb ik eventjes gemist, zal nog eens opnieuw het hele topic doorlezen.

bnh schreef:

XS4-Arjan schreef:

Ah, een reminder is wel het minste. Hopelijk kan je dan vanuit de mail meteen herbevestigen...

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2288 reacties
  • 4 februari 2025
XS4-Arjan schreef:
bnh schreef:

Oh, dat heb ik eventjes gemist, zal nog eens opnieuw het hele topic doorlezen.

bnh schreef:

XS4-Arjan schreef:

Ah, een reminder is wel het minste. Hopelijk kan je dan vanuit de mail meteen herbevestigen...

Laaste opmerking van het bericht:
Ontdek het vernieuwde KPN Combivoordeel – meer voordeel en meer keuze! | KPN Community