Skip to main content
Sticky

Ontdek het vernieuwde KPN Combivoordeel – meer voordeel en meer keuze!

• February 4, 2025
  • 845 reacties
  • 59999 keer bekeken
Ontdek het vernieuwde KPN Combivoordeel – meer voordeel en meer keuze!
Toon eerste bericht

845 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • November 16, 2025

Op dit moment heb ik het Combivoordeel gratis Opnemenpakket. Blijf ik dit gratis houden als ik mijn mobiele abonnement verleng of als ik een snelheidsverhoging aanvraag van mijn lopende internetabonnement?

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • November 17, 2025

Op dit moment heb ik het Combivoordeel gratis Opnemenpakket. Blijf ik dit gratis houden als ik mijn mobiele abonnement verleng of als ik een snelheidsverhoging aanvraag van mijn lopende internetabonnement?

Die situatie zit ik nu in. Verlengen is tegen het oude contract, inclusief de inflatiecorrectie en maarliefst 25,- korting op jaarbasis. Dan hou je opnemen. Maar uiteindelijk forceren ze je te kiezen: nieuwe contractsvorm zonder gratis opnemen of oude contractsvorm met opnemen maar niet de upgrade voor 1,- meer.

Ik ga me oriënteren op de markt want blijkbaar is het constant overstappen wat ze willen. Ziggo is er als de kippen bij om dit te bevestigen. Die hingen vrijdag al aan de telfoon.

De wijziging van opnemen niet meer gratis leidt voor mij tot een bijna identieke prijsstelling tussen KPN en Ziggo.

Ik blijf toch altijd aan het woord Kartelvorming denken. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • November 18, 2025

Ja. Vorig jaar ook zo gedaan. Nieuw mobiel contract en snelheid omhoog en nog steeds gratis opnemen. Je moet alleen geen nieuw tv contract afsluiten want dan gelden daar de nieuwe voorwaarden.

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • November 18, 2025

@Sander vd P dan zul je inderdaad ieder jaar moeten overstappen. Uiteindelijk krijg je toch steeds nieuwe voorwaarden na een tijd.

Ik denk overigens dat de twee grote spelers qua prijs zich niet zo veel ontlopen inderdaad maar wat ik ook afweeg is het kwaliteitsaspect. Die zal iedereen mogelijk anders ervaren maar ik prijs me gelukkig met mijn glasvezelverbinding die stabiel werkt zoals het hoort.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Sorry ​@marja_b dat we je vraag eerder gemist hebben. Het klopt wat ​@Roy74 hierboven aangeeft. Je kunt met een gerust hart je mobiel verlengen en een internetsnelheidsupgrade nemen. 

@Sander vd P staat voor een ander dilemma, want als hij het Internet en TV pakket verlengt dan vervalt wel het gratis opnemen pakket. En we houden onze directe concurrent natuurlijk wel goed in de gaten ;) Vandaar dat de prijzen onderling niet zoveel schelen. 

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • November 18, 2025

Beste ​@Roy74 en ​@Arjan van KPN,

Dank voor jullie reacties 👍. Ik kan nu met vertrouwen mijn mobiele abonnement verlengen en mijn internetsnelheid verhogen (mijn huidige contract laat ik ongewijzigd), zonder dat ik mijn gratis Opnemenpakket verlies.

• November 24, 2025

Ik lees met stomme verbazing dan het opnemen pakket vanaf 6 november niet meer gratis is bij level 2 en 3. Dat geld alleen voir nieuwe klanten staat er bij. 

Maar een bestaande klant die zijn abonnement verlengd of overstapt naar de nieuwste abonnementsvorm? Of andere dingen wijzigd? Blijft die het gratis houden?

Jasper van KPN
Moderator

Dan gebeurt er niets Marlon, Opnemenpakket blijft actief. Dat staat ook bij de veelgestelde vragen:

Het gratis Opnemenpakket verdwijnt uit Combivoordeel, wat betekent dit voor mij?

Vanaf 6 november 2025 zit het Opnemenpakket niet meer gratis in Combivoordeel voor nieuwe klanten. Heb je voor deze datum al gratis Opnemen door Combivoordeel? Dan verandert er voor jou niets.

• November 26, 2025

Dan gebeurt er niets Marlon...

Deze persoon is zn gratis opnemen al kwijtgeraakt bij een wijziging:

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Auteur
  • Community Manager
  • November 26, 2025

Dat klopt inderdaad. Deze klant is het gratis Opnemen Pakket kwijtgeraakt op het moment dat hij vóór 6 november terugviel van Level 2 naar Level 1. Vanaf dat moment wordt het voordeel niet meer automatisch opnieuw toegevoegd wanneer je later weer naar Level 2 gaat. Dat is precies de wijziging die per 6 november is ingegaan.

Had het Opnemen Pakket vóór die datum nog actief gestaan als gratis Combivoordeel, dan was het blijven staan: ook bij een wijziging of levelwissel. Maar omdat het al vervallen was vóór 6 november, komt het na die datum niet automatisch terug. Daarom valt deze situatie onder de nieuwe regels en niet onder de oude.

• November 29, 2025

Daarom miste ik dus het opnemen op deze paginahttps://www.kpn.com/combivoordeel dat is dan best wel een versobering. Niet dat ik behoefte heb aan  het opnemen 4 of 8 punten dus level 2 of 3 maakt dan niet heel veel verschil meer, althans alleen bij de keuzevoordelen.

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • December 12, 2025

Ik vind dit ook een flinke versobering. Bovendien klopt dus niet wat er staat, dat het zogenaamd enkel voor nieuwe klanten geldt 'die nu pas combivoordeel krijgen'. Ik heb TV toegevoegd en krijg geen gratis opnemen, ondanks dat ik al klant was en combivoordeel kreeg (en was al level 2). De definitie van KPN als 'nieuwe klant' is dus: als je iets verandert aan je contract. Er is dus nu al sprake van een stille uitfasering van iets dat nog geen driekwart jaar geleden is aangekondigd. Niet heel professioneel.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 12, 2025

Klopt. Het staat niet helder.

Als je vanaf 6 november 2025 tv toevoegt of een level hoger komt is opnemen niet meer gratis erbij.

Als je opnemen voor 6-11 al had, maar bijvoorbeeld eind november uitzet en je later weer bedenkt is het ook niet meer gratis. Want je neemt het dan (weer) na 6 november. 

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • December 14, 2025

Wat ik niet begrijp: in level 3 krijg je Service Plus, ter waarde van 7,50 euro per maand. Dat zal ongetwijfeld voor sommigen interessant zijn, maar ik zit daar totaal niet op te wachten. Dat niveau trouwe klanten kun je dan toch wel belonen met gratis opnemen, dat ook nog eens een lagere verkoopprijs heeft?

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hallo ​@hdck! Bedankt voor de feedback. Dit zijn de voorwaarden die dan van toepassing zijn op het gratis Opnemen Pakket

Het gratis Opnemen Pakket verdwijnt uit Combivoordeel, wat betekent dit voor mij?

Vanaf 6 november 2025 zit het Opnemen pakket niet meer gratis in Combivoordeel voor nieuwe klanten. Heb je voor deze datum al gratis Opnemen door Combivoordeel? Dan verandert er voor jou niets.

• Klanten die vanaf 6 november een Combivoordeel afsluiten, krijgen het Opnemen Pakket niet meer gratis bij Level 2 en 3.

• Bestaande klanten die vóór 6 november al gratis het Opnemen Pakket hadden, behouden dit gewoon, ook bij levelwissel of verlenging. Alleen bij het opzeggen van tv vervalt het voordeel.

• Klanten die vóór 6 november teruggevallen zijn naar Level 1 en daarna weer naar Level 2 of 3 gaan, krijgen het Opnemen Pakket niet automatisch gratis.

Wat is er dan niet duidelijk en kan je ook aangeven waar dit dan niet duidelijk staat? Dan geven we dit nog even terug.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Wat ik niet begrijp: in level 3 krijg je Service Plus, ter waarde van 7,50 euro per maand. Dat zal ongetwijfeld voor sommigen interessant zijn, maar ik zit daar totaal niet op te wachten. Dat niveau trouwe klanten kun je dan toch wel belonen met gratis opnemen, dat ook nog eens een lagere verkoopprijs heeft?

Hoi ​@hdck 

Kleine correctie, KPN Service Plus is ter waarde van 5,- euro per maand, en kan niet meer los worden afgenomen zoals voorheen.
Het is nu exclusief voor Level 3 binnen de combivoordelen, maar dan in afgeslankte vorm.

Zie hier de actuele tarievenlijst voor KPN Thuis: Tarieven van Internet, TV en opties

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • December 15, 2025

Ik doelde op de omschrijving in het topic. Juridisch is het ongetwijfeld goed afgedicht. Ik vind het wel fundamenteel oneerlijk: als je er toevallig op tijd bij was, dan krijg je het wel, en als dat niet zo was (om wat voor reden dan ook), dan niet. Het is voor mij reden om verder te kijken zodra mijn contract afloopt. Dan verdwijnt andersom de loyaliteit ook: dan pak ik tzt wel de maximale marge voor nieuwe klanten (want zo zien jullie mij ook als het jullie uitkomt).

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Ik snap dat je baalt van deze (nieuwe) situatie, maar het kan ook zomaar zijn dat we ineens wat toevoegen aan de Combivoordelen wat weer precies bij jou past. Het is een pakket wat in beweging blijft. 

• Nieuwkomer
  • January 12, 2026

Ik zit op level 3 combivoordeel. 

Bij verlenging van één van de mobiele abonnementen krijg ik verdubbeling van MB's. 

Bij verlenging van een ander abonnement met telefoon krijg ik geen verdubbeling van MB's.

Bij level 3 staat toch verdubbeling van MB's en niet iets over dat dat alleen geldt als je een sim-only abonnement hebt. Ik begrijp dit niet helemaal.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi ​@Art1969, in Combivoordeel level 3 zou je inderdaad - onder andere - gratis dubbele data moeten krijgen. Belangrijk is wel dat alle abonnementen op hetzelfde adres staan. Je kunt je adresgegevens nakijken via de MijnKPN app.

Kom je er niet uit, maak dan een eigen topic aan. Op die manier kunnen we beter met je meedenken en -zoeken naar waar het van komt. Of je kunt een belafspraak maken voor hulp hierbij!