Skip to main content
Sticky

Ontdek het vernieuwde KPN Combivoordeel – meer voordeel en meer keuze!

• 4 februari 2025
  • 805 reacties
  • 45118 keer bekeken
Ontdek het vernieuwde KPN Combivoordeel – meer voordeel en meer keuze!
Toon eerste bericht

805 reacties

• 362 reacties
  • 4 februari 2025

Ik heb al een Netflix abonnement rechtstreeks bij Netflix afgesloten een aantal jaar geleden.

Nu lees ik 2 tegenstrijdig berichten om dit via KPN te gaan regelen.

Keuzevoordeel: heb je het entertainmentpakket dat je kiest al?

Let op: Heb je al een abonnement op de keuzevoordeel-optie die je wilt kiezen, zoals Netflix of Disney+? Controleer hoe je huidige abonnement is geregeld:

• Los abonnement (rechtstreeks bij de aanbieder): Dan moet je je oude abonnement zelf opzeggen.*

We hebben alles overzichtelijk voor je op een rij gezet. Lees hier wat je eventueel moet doen:

Hier staat dat ik dus zelf moet opzeggen (asterisk kan ik niet vinden) maar als ik op de link druk staat er wat anders

“Ook als je al een Netflix account hebt, kan je Netflix bij ons bestellen. Ga naar MijnKPN en voeg Netflix toe aan je KPN abonnement. Activeer je Netflix account daarna met je huidige Netflix gegevens. We zetten je account automatisch over. Je blijft al je gegevens behouden.”

Wat moet ik nu doen: opzeggen of Netflix toevoegen aan KPN?

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1754 reacties
  • 4 februari 2025
bnh schreef:

Ik was al bang dat dat het zou zijn. Geen echte info en ik denk dat KPN hier inderdaad nog wel eventjes over mag nadenken. Misschien kan ​@Shyrin van KPN hier toch wat meer info over geven?

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2288 reacties
  • 4 februari 2025
Edu2020 schreef:

Ik heb al een Netflix abonnement rechtstreeks bij Netflix afgesloten een aantal jaar geleden.

Nu lees ik 2 tegenstrijdig berichten om dit via KPN te gaan regelen.

Let op: Heb je al een abonnement op de keuzevoordeel-optie die je wilt kiezen, zoals Netflix of Disney+? Controleer hoe je huidige abonnement is geregeld:

• Los abonnement (rechtstreeks bij de aanbieder): Dan moet je je oude abonnement zelf opzeggen.*

We hebben alles overzichtelijk voor je op een rij gezet. Lees hier wat je eventueel moet doen:

Hier staat dat ik dus zelf moet opzeggen (asterisk kan ik niet vinden) maar als ik op de link druk staat er wat anders

“Ook als je al een Netflix account hebt, kan je Netflix bij ons bestellen. Ga naar MijnKPN en voeg Netflix toe aan je KPN abonnement. Activeer je Netflix account daarna met je huidige Netflix gegevens. We zetten je account automatisch over. Je blijft al je gegevens behouden.”

Wat moet ik nu doen: opzeggen of Netflix toevoegen aan KPN?

Eerst opzeggen en laten verlopen bij Netflix, en dan opnieuw aansluiten bij KPN.

• 766 reacties
  • 4 februari 2025

Goede opmerking/vraag van WJB

Een extra ontvanger lijkt geen extra punten op te leveren volgens dat puntensysteem dus dan kan men ook met 1 ontvanger het opname pakket 'gratis' krijgen zolang je maar in level 2 zit?

• 3061 reacties
  • 4 februari 2025
Rowi. schreef:

Een extra ontvanger lijkt geen extra punten op te leveren volgens dat puntensysteem dus dan kan men ook met 1 ontvanger het opname pakket 'gratis' krijgen zolang je maar in level 2 zit?

Hmmm... dat is dan wel een interessant gegeven. Ik kan zo die 2de ontvanger opzeggen dus en boven op een Chromecast kijken. Dat "kon" nooit, want dan moest ik betalen voor opnemen. Nu dus niet meer.

En dan krijg ik er nog gratis Netflix bij ook…

Moet alleen wel de app op de Chromecast het doen...

wjb
Superuser
  • 74440 reacties
  • 4 februari 2025
bnh schreef:

Eerst opzeggen en laten verlopen bij Netflix, en dan opnieuw aansluiten bij KPN.

Dat is toch belachelijk. Het staat er ook niet en ik neem aan dat dat ook niet zo zal zijn.

Ik overweeg mijn Netflix abonnement te verhuizen naar “betalen via KPN” en ik ga ervanuit dat dit simpel geregeld kan worden zonder dat ik zelf iets bij KPN op hoef te zeggen.

Daarnaast heb ik absoluut een antwoord nodig van ​@Shyrin van KPN  op mijn vorige vraag.

• 766 reacties
  • 4 februari 2025
wjb schreef:
bnh schreef:

Dat is toch belachelijk. Het staat er ook niet en ik neem aan dat dat ook niet zo zal zijn.

Dat bedoelde ik dus met de rompslomp van een account/abonnement overzetten.

Level 1 lijkt geen opname ongeacht het aantal TV ontvangers althans ik zie geen extra punt per ontvanger in dat overzicht waardoor je in level 2 terecht zou komen/blijven.

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2288 reacties
  • 4 februari 2025
wjb schreef:
bnh schreef:

Ik overweeg mijn Netflix abonnement te verhuizen naar “betalen via KPN” en ik ga ervanuit dat dit simpel geregeld kan worden zonder dat ik zelf iets bij KPN op hoef te zeggen.

Daarnaast heb ik absoluut een antwoord nodig van ​@Shyrin van KPN  op mijn vorige vraag.

Als je momenteel een dienst afneemt en betaalt via Netflix, moet je deze eerst opzeggen en laten aflopen. Daarna kan je het via KPN afsluiten. Dit is altijd al zo geweest.

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • 1421 reacties
  • 4 februari 2025
wjb schreef:
bnh schreef:

Dat hoeft dus ook niet!!

Net zelf ondervonden namelijk, dat als je het via KPN aanzet dan de facturen via KPN worden overgezet.

Dan krijg je na een tijdje mail en moet je akkoord geven.

Ging zover ik kan zien vrij soepel, enige wat ik ik nu even moet afwachten is hoe de overloop kwa betaling gaat.

Heb net eind januari betaald bij Netflix dus even in de gaten houden dat dit niet dubbel gaat.

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2288 reacties
  • 4 februari 2025
Roos79 schreef:
wjb schreef:
bnh schreef:

Dat hoeft dus ook niet!!

Net zelf ondervonden namelijk, dat als je het via KPN aanzet dan de facturen via KPN worden overgezet.

Ging zover ik kan zien vrij soepel, enige wat ik ik nu even moet afwachten is hoe de overloop kwa betaling gaat.

Heb net eind januari betaald bij Netflix dus even in de gaten houden dat dit niet dubbel gaat.

Ja je kan het wel doen, maar Netflix stort geen geld terug… Dus dat ben je nu kwijt, lijkt me niet heel slim.
Had je beter bij KPN een maandje iets anders kunnen pakken.

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • 1421 reacties
  • 4 februari 2025
bnh schreef:
Roos79 schreef:
wjb schreef:
bnh schreef:

Dat hoeft dus ook niet!!

Ja je kan het wel doen, maar Netflix stort geen geld terug… Dus dat ben je nu kwijt, lijkt me niet heel slim.
Had je beter bij KPN een maandje iets anders kunnen pakken.

Beetje gek dat ik enkel de waarschuwing kreeg dat als er dubbel betaald werd je deze terug kreeg en niet wat jij nu aangeeft?

wjb
Superuser
  • 74440 reacties
  • 4 februari 2025
Rowi. schreef:

Level 1 lijkt geen opname ongeacht het aantal TV ontvangers althans ik zie geen extra punt per ontvanger in dat overzicht waardoor je in level 2 terecht zou komen/blijven.

Ik heb level 1 maar wel gratis het opnemenpakket. Niet als combivoordeel maar gewoon onderdeel van mijn contract.

Overigens is het het overwegen waard om, zoals ​@Marlon92 aangeeft, level 2 te worden en dan één TV ontvanger de deur uit te doen. Scheelt opnieuw 5 euro. Ik zou zo dus per maand €8,99 kunnen besparen door Netflix bij KPN onder te brengen (1 punt extra en daarmee level 2) en mijn tweede TV ontvanger de deur uit te doen. Dat is echt de moeite waard en ga ik dus ook serieus overwegen.

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2288 reacties
  • 4 februari 2025

Waar heb je dat gezien ? Dan zou het iets nieuws zijn, maar ben benieuwd! Wellicht hebben ze het aangepast. Je moet niet vergeten, dat de ene betaling via Netflix ging, en de andere via KPN. Dus technisch heb je betaald hij twee verschillende partijen. De vraag is, valt het dan onder dubbel.

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • 1421 reacties
  • 4 februari 2025
wjb schreef:
Rowi. schreef:

Ik heb level 1 maar wel gratis het opnemenpakket. Niet als combivoordeel maar gewoon onderdeel van mijn contract.

Overigens is het het overwegen waard om, zoals ​@Marlon92 aangeeft, level 2 te worden en dan één TV ontvanger de deur uit te doen. Scheelt opnieuw 5 euro. Ik zou zo dus per maand €8,99 kunnen besparen door Netflix bij KPN onder te brengen (1 punt extra en daarmee level 2) en mijn tweede TV ontvanger de deur uit te doen. Dat is echt de moeite waard en ga ik dus ook serieus overwegen.

Deze stap heb ik dus genomen, omdat de tweede ontvanger hier vooral vanwege het opnemen pakket aanwezig was.

Al met al ben ik op deze wijze dus beter af met de combinatie voordelen.

@bnh Geen screenshot genomen maar alles wel goed gelezen.

Heb er eigenlijk wel vertrouwen in dat het goed komt.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Auteur
  • Community Manager
  • 7072 reacties
  • 4 februari 2025
JMIC schreef:

Ik zit in Level 2, hier zou het gratis opnemen pakket bij moeten zitten.

In mijn account zie ik echter nog altijd dat ik 4,99 per maand betaal voor opnemen. Wordt dit automatisch verrekend op de factuur of is het account nog niet goed bijgewerkt?

Het vernieuwede voordeel op entertianment heb ik wel al kunnen aanpassen. De oude 5 euro entertainment korting is hiermee vervallen en heb de nieuwe variant geactiveerd op Disney+.

Ik krijg het echter niet voor elkaar om gratis opnemen zichtbaar te krijgen ondanks dat ik in level 2 zit.

Leuk dat je gekozen hebt voor de vernieuwde voordelen, ​@JMIC!
Wegens drukte duurt het ongeveer 2 uur voordat je order verwerkt is. Heb je dit langer dan 2 uur geleden aangevraagd?

Het kan zo op deze eerste dag van de nieuwe voordelen even duren. Ik raad je aan om het nog even af te wachten. Hopelijk wordt het snel verwerkt!​​​​​​​

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • 1421 reacties
  • 4 februari 2025

En wat ik nu nog mis is de bevestiging van de nieuwe voordelen.

Maar misschien komt die mail ook met vertraging aan nu vanwege de drukte.

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 4 februari 2025
Martijn.L schreef:
XS4-Arjan schreef:
Martijn.L schreef:

@Shyrin van KPN Goedemiddag. Als ik in de KPN app kijk zie ik een vaag vraagteken bij ‘Jouw level’, dit terwijl ik Internet, TV+ en 2x mobiel abonnement heb. Moet ik nog iets doen voordat ik mijn level zie en de voordelen aan kan vragen?

Zijn al die abonnementen (op hetzelfde adres) gekoppeld in Mijn KPN?

Deze zijn inderdaad op hetzelfde adres gekoppeld, ik kan bijvoorbeeld wel MB's delen.

Ik ben inmiddels voorzien van een antwoord. Telefonisch contact gehad met KPN. Bleken de producten Internet & TV niet goed in het huishouden stond. KPN medewerker heeft dit voor mij aangepast en nu zie ik wel het juiste level.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Auteur
  • Community Manager
  • 7072 reacties
  • 4 februari 2025
XS4-Arjan schreef:
bnh schreef:

Ik was al bang dat dat het zou zijn. Geen echte info en ik denk dat KPN hier inderdaad nog wel eventjes over mag nadenken. Misschien kan ​@Shyrin van KPN hier toch wat meer info over geven?

Sorry, ik heb niet meer informatie dan in het startbericht vermeld staat! 

wjb
Superuser
  • 74440 reacties
  • 4 februari 2025

Ik ga ervanuit dat ik niets bij Netflix zelf hoef te doen om mijn Netflix abonnement via KPN te laten lopen.

Het onderstaande zou voldoende moeten zijn.

En het onderstaande staat op de kennispagina over Netflix.

En ook hier staat in het openingsbericht dat KPN het abonnement om zal zetten.

Ik ga dit eind februari doorvoeren.

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • 1421 reacties
  • 4 februari 2025
wjb schreef:

Ik ga ervanuit dat ik niets bij Netflix zelf hoef te doen om mijn Netflix abonnement via KPN te laten lopen.

Het onderstaande zou voldoende moeten zijn.

En het onderstaande staat op de kennispagina over Netflix.

En ook hier staat in het openingsbericht dat KPN het abonnement om zal zetten.

En zo soepel gaat het dus ook!

Vanwege de drukte duurde het mailtje iets langer om het te regelen maar precies zoals het hier staat gaat het.

Ik belde vanmorgen om een hele andere reden met de klantenservice maar deze hielp mij ook prima met al deze nieuwe dingen!

En vorige week ook al keurig geholpen met internet waarbij wat mis ging.

Dus voor nu erg tevreden en vriendelijk geholpen door de mensen achter de telefoon ☎️ 

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Auteur
  • Community Manager
  • 7072 reacties
  • 4 februari 2025
wjb schreef:

Stel je hebt level 1 en een abonnement waarbij het opnemenpakket gratis is vanaf 2 TV ontvangers…

...dan neem ik aan dat dit zo zal blijven is ik mijn keuzevoordeel ga wijzigen. ​@Shyrin van KPN?

En wordt het gratis opnemenpakket in zo'n situatie bij level 2 omgezet naar een "combivoordeel" zodat je die alsnog verliest als je weer terug zou vallen op level 1? Voor mij best wel een belangrijk criterium dat dit niet gebeurt maar KPN kennende ...

KPN kennende… 😏
Heb je het Opnemen Pakket nu gratis op basis van je Internet- en TV-abonnement met 2 tv-ontvangers? Dan blijft dat zo. Dit wordt niet als een combivoordeel beschouwd. Ook als je van level 2 naar level 1 gaat, blijft het Opnemen Pakket in deze situatie gratis, ​@wjb.

• 362 reacties
  • 4 februari 2025

@Roos79 , ​@wjb , zoals jullie het zeggen heb ik ook gevonden maar de volgende tekst die in de aankondiging van dit topic staat

deed mij twijfelen:

wjb
Superuser
  • 74440 reacties
  • 4 februari 2025
Edu2020 schreef:

@Roos79 , ​@wjb , zoals jullie het zeggen heb ik ook gevonden maar de volgende tekst die in de aankondiging van dit topic staat

deed mij twijfelen:

Die tekst lijkt ondertussen ook veranderd te zijn.

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • 1421 reacties
  • 4 februari 2025
Edu2020 schreef:

deed mij twijfelen:

Bij Netflix hoeft dat dus niet, althans niet mijn ervaring nu vandaag.

Maar dan moet je dus de stappen volgens zoals zei dat aangeven.

Ook al ik bij Netflix kijk staat er dat de betaling via kpn gaat nu 👍

• Helper
  • 33 reacties
  • 4 februari 2025
Deezers schreef:

Ik neem nu een dienst af met 5 euro combinatievoordeel. Als ik dit in de toekomst een maandje uitzet en daarna weer aan, verlies ik dan ook gelijk de toekomstige 5 euro korting? Normaal kreeg je dan gewoon weer 5 euro korting per geactiveerde maand..

Kan iemand van kpn hier nog antwoord op geven? Kom je met het activeren/deactiveren van een bestaande dienst straks automatisch in de nieuwe voordelen uit? Of blijf je 5 euro korting houden ondanks wijzigen/een maandje uitzetten.

*