Skip to main content
Sticky

Ontdek het vernieuwde KPN Combivoordeel – meer voordeel en meer keuze!

• 4 februari 2025
  • 805 reacties
  • 45014 keer bekeken
Ontdek het vernieuwde KPN Combivoordeel – meer voordeel en meer keuze!
Toon eerste bericht

805 reacties

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • 1421 reacties
  • 4 februari 2025
Roos79 schreef:
ikheetjeff schreef:
Marco06061971 schreef:

Voor de zekerheid. Ik zit in level 1 en heb al ESPN Compleet met entertainmentkorting van € 5,--.  Ik hoef niets te doen en krijg bij mijn eerstvolgende rekening ESPN compleet gratis en mijn entertainmentkorting komt te vervallen, dus een totale korting van € 9,99 op mijn huidige rekening. Of moet ik toch nog iets hiervoor doen? 

@Marco06061971 Als je niks doet/wijzigt, is jouw situatie (zover ik begrijp)

ESPN Compleet 9,99 euro - 5 euro combikorting = 4,99 euro per maand voor ESPN Compleet.

Wijzig je naar deze nieuwe methode onder Level 1 naar ESPN Compleet, ga je naar:

Gratis ESPN Compleet onder Level 1 = 0 euro voor ESPN Compleet per maand.

En dat staat er heel duidelijk (alleen nu is het te druk dus kan je niks doen)

Krijg ik automatisch de nieuwe Combivoordelen?

Nee, je krijgt niet automatisch de nieuwe Combivoordelen. Je moet dit zelf regelen via de MijnKPN-app.

@Marco06061971 Je vraagt steeds hetzelfde en daar is al meerdere keren op geantwoord dat je zelf wat moet doen 😊

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 4 februari 2025

Misschien lees ik er overheen, maar ik kon mijn vraag nergens terugvinden:

Ik zit in level 2 met 4 punten, 2 voor internet + mobiel + 1 voor netflix en 1 voor spotify.
Met het nieuwe systeem krijg ik dan in elk geval het opnemen pakket gratis (betaal ik nu 4,99 voor).

Maar wat gebeurt er met mijn level als ik kies voor netflix als het cadeau in plaats van de 5,00 combinatiekorting? Telt die netflix (cadeau van KPN) dan nog wel als punt in de level-waardering? Of zak ik dan een punt en kom ik in level 1 terecht?

wjb
Superuser
  • 74435 reacties
  • 4 februari 2025
YOURISH schreef:

Maar wat gebeurt er met mijn level als ik kies voor netflix als het cadeau in plaats van de 5,00 combinatiekorting? Telt die netflix (cadeau van KPN) dan nog wel als punt in de level-waardering? Of zak ik dan een punt en kom ik in level 1 terecht?

Die blijft meetellen, je neemt Netflix immers nog steeds af via KPN.

MennoG78
Superuser
  • Superuser
  • 2751 reacties
  • 4 februari 2025
Dennis Overbeek schreef:
Roos79 schreef:

Als de nieuwigheid eraf is met enkele dagen 😉

😂 Dat denk ik ook! 😜

blijven hopen ;)

satshow
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 149 reacties
  • 4 februari 2025

Moet ik Netflix via mijn eigen account nemen. Is op het moment inactief. 

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • 1421 reacties
  • 4 februari 2025
satshow schreef:

Wat is je bedoeling/vraag?

Als Netflix wilt zul je dat aan moeten zetten via KPN en daarna krijg je mail van KPN (paar uur later) om het te activeren.

Let wel momenteel kan je niet wijzigen vanwege de drukte.

satshow
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 149 reacties
  • 4 februari 2025
Roos79 schreef:
satshow schreef:

Wat is je bedoeling/vraag?

Als Netflix wilt zul je dat aan moeten zetten via KPN en daarna krijg je mail van KPN (paar uur later) om het te activeren.

Let wel momenteel kan je niet wijzigen vanwege de drukte.

Dat heb ik gelezen, ik bedoel moet ik een abonnement via kpn nemen met mijn inlog gegevens die ik heb bij Netflix zelf.

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • 1421 reacties
  • 4 februari 2025

@satshow Je moet via kpn Netflix aanvragen en daarna krijg je mail en dan kan je je bestaande Netflix account weer gebruiken of een nieuwe aanmaken.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Auteur
  • Community Manager
  • 7072 reacties
  • 4 februari 2025
Shyrin van KPN schreef:

en ik gok dat er sprake is van een fout ​@Sebas14, maar ik dubbelcheck het en kom er op terug. 

En daarom is dubbelchecken altijd goed, want ik heb helaas verkeerd gegokt, ​@Sebas14 😌.
Als je nu geen Entertainmentkorting (meer) hebt, dan kun je deze niet meer krijgen. 

Excuses, ​@Deezers: ik moet ook op mijn eerder gegeven antwoord terug komen. 
In het startbericht staat:

Als je op dit moment al €5 Entertainmentkorting hebt als onderdeel van je Combivoordeel, blijft deze korting geldig zolang je niets wijzigt.

Dat laatste is dus even belangrijk: “zolang je niets wijzigt”: 
Heb je nu bijvoorbeeld Storytel met Entertainmentkorting en zet je het 3 maanden uit? Dan krijg je de Entertainmentkorting niet meer als je Storytel later weer activeert (omdat er dus sprake is van een wijziging).

Kort gezegd: Wat je hebt (of in het geval van Sebas14 niet meer hebt), houd je. Maar als je het stopt en later weer aanzet, krijg je de korting niet meer terug.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36411 reacties
  • 4 februari 2025

Haha, na een lange drukke werkdag heb ik dit artikel + 159 reacties doorgespit. 

Mijn eerste indruk : Wat weet KPN er weer een vreselijk ingewikkeld geheel van te maken. Daar gaan wij hier op het forum jarenlang plezier van hebben. De werkgelegenheid van de moderators is ook meteen weer gewaarborgd. 😋

Verder valt mij op dat iedereen met de combi KPN Thuis (Internet en TV) en KPN Mobiel nu dadelijk twee aanvullende opties gratis ontvangt. Het pluspakket en één van deze: (Netflix Basic, ESPN Compleet of 1Password). Nu zijn er best veel klanten die hiervoor in aanmerking komen. Dat betekent eigenlijk ook dat de klanten die dit niet hebben ergens ook hieraan meebetalen via het basis internet-abonnement of via het mobiel abonnement. Want het is leuk dat het pluspakket en bv ESPN gratis erbij komen, maar gratis bestaat niet. Ergens moeten die zendereigenaren ook betaald worden door KPN. En daar draaien dan alle klanten voor op.

Het blijkt maar weer dat KPN de klanten probeert over te halen om totaalklant te worden en zoveel mogelijk geld probeert binnen te halen met daarbij de advertentieslogans van gratis dit en gratis dat. Neem er vooral nog wat extra bij, want dan ga je naar level twee of level drie. Zelf blijf ik dan maar level nul. Ik hoef geen peperduur mobiel abonnement om dan een aantal aanvullende pakketten gratis te krijgen terwijl ik die aanvullende pakketten eigenlijk helemaal niet wil hebben.     

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • 1001 reacties
  • 4 februari 2025
JanD schreef:

Ik heb internet en mobiel als datasim en toch zit ik niet in Level 1.

Dus mobiel als datasim telt dus weer niet mee?

Dus weer geen gratis pluspakket.

Als dit klopt dan graag duidelijk vermelden dat mobiel alléén geldt bij 06 nummers en niet bij 097 nummers.

Hier idem, ​@JanD , ik heb nul (0) punten (levels). Maar wel internet (XS4ALL abonnement ), vaste telefoon, tv met plus- en opnamepakket en een data-only sim in mijn mobiel. Bovendien twee mobiele abonnementen bij Simyo (Ook KPN!) Dan ook nog de KPN virusscanner (15x), KPN extra Plusservice + Fritz!box, Spotify via KPN. Bovendien al vele jaren XS4ALL en KPN klant. En wat levert dat op aan ‘blij dat je klant bij KPN bent?’: 0,0.     

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 4 februari 2025
wjb schreef:
YOURISH schreef:

Die blijft meetellen, je neemt Netflix immers nog steeds af via KPN.

Dankjewel voor je snelle reactie wjb.
Weet je dit op basis van ervaring (dat je die keuze gemaakt hebt eerder vandaag) of heb je dat ergens kunnen lezen?

• 765 reacties
  • 4 februari 2025

@Noordzee dat Pluspakket is al heel lang gratis in combinatie met een mobiel abonnement. Heel kort in de Hussel periode was het niet gratis uit mijn hoofd € 6,99 daar ging dan € 5,00 Entertainment korting af. Later is dit weer helemaal gratis geworden. We de consument heeft dergelijke voordeeltjes al vanaf de introductie bekostigd.

Het komt inderdaad neer op wat je schrijft alles via de factuur van KPN zodat de totaal omzet per klant stijgt.

wjb
Superuser
  • 74435 reacties
  • 4 februari 2025

YOURISH schreef:

Weet je dit op basis van ervaring (dat je die keuze gemaakt hebt eerder vandaag) of heb je dat ergens kunnen lezen?

Het zou wel heel erg raar en onduidelijk zijn als dat niet zo zou zijn en op basis daarvan durf ik rustig mijn uitspraak te doen.

Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • 1845 reacties
  • 4 februari 2025

@Noordzee ben het wel een beetje eens met je post dat het in ieder geval goed is voor een hoop discussie en moderators handen vol werk krijgen om per case uit te leggen hoe het zit.

ik denk dat je zeker gelijk hebt dat ook KPN hier voordeel aan heeft in de vorm van klantenbinding. Toch bewijst de drukte momenteel dat mensen toch wel graag het voordeel willen 😅

Ik ben zelf het type klant dat gewoon bewust diensten kiest. Zo mis ik bijvoorbeeld entertainmentkorting omdat ik momenteel geen streamingdienst afneem. The fear of missing out is iets wat bij veel mensen speelt.

Ik heb kennelijk voldoende diensten om in level 3 te belanden. Dit betekent voor mij zeker een voordeel omdat ik een dienst extra kan kiezen. Zeker leuk en ik vind dit daarom een leuk aanbod (inderdaad ook eens voor de bestaande klanten)

Maar nog belangrijker, ik neem diensten af omdat ik tevreden ben over de kwaliteit hiervan. Daar hoort een prijs bij. Als dit in onbalans is dan moet ik kijken of een concurrent dat beter kan. Bij de mobiele diensten zal je zeker goedkopere aanbieders aantreffen maar daar zijn de voorwaarden vaak een stuk minder. En combineer je thuis en mobiel dan valt het wel mee met de prijs. Althans in vergelijk met de concurrentie.

Ben het wel met je eens dat klanten die niet kunnen of willen combineren een beetje het kind van de rekening zijn. Zo zie ik in mijn omgeving klanten die mobiel en internet bij verschillende aanbieders hebben. Vaak om logische of begrijpelijke redenen. Die missen de combinatievoordelen waardoor het totaalplaatje wat minder uitpakt.

Je zult nooit iedereen bereiken met een aanbieding zoals nu wordt gedaan helaas. Maar ook rondom de feestdagen deelde iedereen mee in de vreugde was mijn beleving. Zie ik bij andere aanbieders niet gebeuren.

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2287 reacties
  • 4 februari 2025

YOURISH schreef:

Dankjewel voor je snelle reactie wjb.

wjb schreef:

YOURISH schreef:

Het zou wel heel erg raar en onduidelijk zijn als dat niet zo zou zijn en op basis daarvan durf ik rustig mijn uitspraak te doen.

@wjb Heeft hier gelijk, zie hier mijn overzicht:
Voor de goede orde, ik heb HBO Max gratis.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2672 reacties
  • 4 februari 2025

Ik kwam via een ander topic op dit topic terecht. Ik heb net het startbericht gelezen. Sjonge, wat een ingewikkeld verhaal. Misschien kan kpn iets met de volgende beroemde slogan?

“Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker.'’ 

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2287 reacties
  • 4 februari 2025
Katana321 schreef:

Ik kwam via een ander topic op dit topic terecht. Ik heb net het startbericht gelezen. Sjonge, wat een ingewikkeld verhaal. Misschien kan kpn iets met de volgende beroemde slogan?

Het zal dan wel aan mij liggen, maar ik vind het totaal niet ingewikkeld.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2672 reacties
  • 4 februari 2025
Katana321 schreef:

Ik kwam via een ander topic op dit topic terecht. Ik heb net het startbericht gelezen. Sjonge, wat een ingewikkeld verhaal.

---

En op de website van kpn is het niet beter...

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 895 reacties
  • 4 februari 2025
Katana321 schreef:

Makkelijker is niet altijd beter ;) Maar ik begrijp het sentiment wel. Het is nieuw, dus dat is altijd weer even wennen. 

Het lijkt misschien ingewikkeld, maar als je het stap voor stap bekijkt, wordt het al snel duidelijk. Kom je er niet uit of is er iets onduidelijk, laat het gerust weten!

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
Arjan van KPN schreef:

Makkelijker is niet altijd beter ;) Maar ik begrijp het sentiment wel. Het is nieuw, dus dat is altijd weer even wennen. 

Het lijkt misschien ingewikkeld, maar als je het stap voor stap bekijkt, wordt het al snel duidelijk. Kom je er niet uit of is er iets onduidelijk, laat het gerust weten!

@Arjan van KPN we kunnen nu niks, omdat het te druk is: 

Maar ja, hoeveel later? 😂😜

• Topper
  • 24 reacties
  • 4 februari 2025

Wanneer krijg ik namelijk een mail binnen voor die netflix basic.

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2287 reacties
  • 4 februari 2025

Ik gok wanneer alle orders weer verwerkt zijn :P

Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • 1845 reacties
  • 4 februari 2025
bnh schreef:
Katana321 schreef:

Het zal dan wel aan mij liggen, maar ik vind het totaal niet ingewikkeld.

Gezien de hoeveelheid vragen in dit topic denk ik dat ​@Katana321 wel een punt heeft 😅

Ik moest er ook even voor gaan zitten om met name de gevolgen te overzien. Geen kwestie van leven of dood maar ik wil wel graag weten waar ik voor teken 😁

Ik vind dat Shyrin het goed heeft neergezet maar voor ​@Sebas14 was entertainmentvoordeel voor Viaplay toch wat handiger. Dan zou ik er niet meteen uithalen dat Viaplay in de nieuwe opzet geen onderdeel van het feest is. Maar hey, hier zie je het voordeel van de community wederom. Mede door dit topic kan ik een fijne keus maken.

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
Roy74 schreef:

Was entertainmentvoordeel voor Viaplay toch wat handiger. Dan zou ik er niet meteen uithalen dat Viaplay in de nieuwe opzet geen onderdeel van het feest is. Maar hey, hier zie je het voordeel van de community wederom. Mede door dit topic kan ik een fijne keus maken.

Denk dat Viaplay hier niet aan mee wilt doen, andere partijen willen dus wel meedoen aan deze actie van KPN. Althans dat is wat ik denk, maar kan er ook naast zitten. 

Reageer