Skip to main content
Vraag

Info mist bij Wifinetwerk beheren in MijnKPN app

• March 27, 2025
  • 51 reacties
  • 398 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

51 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • May 27, 2025

Goed schijnbaar heb ik voor V12 modem als de extenders nieuwe firmware gekregen, dit heeft het probleem niet opgelost m.b.t. het niet in kunnen loggen in de V12 Modem via MijnKPN app .

Wel volgend probleem er gratis en voor niks erbij gekregen, de extenders hebben nu een snelheid minder dan 1Gbit???

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Ben ik nu de enige bij KPN met dit probleem?? 

Er zijn in ieder geval niet veel met dit probleem waarbij we het met een aanpassing niet kunnen oplossen. 

Ik ben wel eens benieuwd wat er gebeurd als je je KPND ID eens verwijderd en weer opnieuw aanmaakt. Dan begin je weer met een schone lei en wellicht helpt dat met je probleem.

Je kunt jouw account zelf verwijderen: KPN ID zelf verwijderen. Daarna kan je een nieuw account aanmaken met hetzelfde e-mailadres: MijnKPN app: KPN account aanmaken. Vergeet ook niet jouw producten weer te koppelen: MijnKPN app: Product koppelen.

Het ziet er naar uit dat mijn V12 modem is geüpdatet naar versie V12.C.24.16.14 , welke de laatste versie is.

Maar sinds die versie zijn zowel de bedraade als de losse extender met een snelheid lager dan  1Gbit ethernet verbonden??

Het is waarschijnlijk een foutje in de weergave in de topologie. Een oranje verbinding geeft normaal gesproken aan dat er maximaal 100 Mbit/s overheen gaat, maar ik verwacht dat het gewoon 1 Gbit/s is. Kun je eens een speedtest doen op de apparaten die via de SuperWifi zijn verbonden? 

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • June 2, 2025

Ben ik nu de enige bij KPN met dit probleem?? 

Er zijn in ieder geval niet veel met dit probleem waarbij we het met een aanpassing niet kunnen oplossen. 

Ik ben wel eens benieuwd wat er gebeurd als je je KPND ID eens verwijderd en weer opnieuw aanmaakt. Dan begin je weer met een schone lei en wellicht helpt dat met je probleem.

Je kunt jouw account zelf verwijderen: KPN ID zelf verwijderen. Daarna kan je een nieuw account aanmaken met hetzelfde e-mailadres: MijnKPN app: KPN account aanmaken. Vergeet ook niet jouw producten weer te koppelen: MijnKPN app: Product koppelen.

Het ziet er naar uit dat mijn V12 modem is geüpdatet naar versie V12.C.24.16.14 , welke de laatste versie is.

Maar sinds die versie zijn zowel de bedraade als de losse extender met een snelheid lager dan  1Gbit ethernet verbonden??

Het is waarschijnlijk een foutje in de weergave in de topologie. Een oranje verbinding geeft normaal gesproken aan dat er maximaal 100 Mbit/s overheen gaat, maar ik verwacht dat het gewoon 1 Gbit/s is. Kun je eens een speedtest doen op de apparaten die via de SuperWifi zijn verbonden? 

Ik wil best mijn ID verwijderen, maar dan werkt dus niet meer bijv  KPN tv online hier niet meer kunnen inloggen etc.

Ik kan dan wel weer wel zelfde email gebruiken, maar mag ik dan weer zelfde wachtwoord gebruiken???

Als straks bijv KPN tv online niet meer werkt  veilig met KPN online dan ben ik verder van huis en voel mij dan een proefkonijn .

Anders doe ik het wel via de app Wifiman, want daar kan ik ook gewoon inloggen op mijn V12b modem

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Op de KPN TV+ app of de KPN Smart TV app kun je ook inloggen met je abonnementsnummer en pincode. Daar heb je niet perse een KPN ID voor nodig. Het kan wel zijn dat je even opnieuw moet inloggen. Dat kun je dan ook weer doen met je nieuw aangemaakte KPN ID. En je kunt zeker weer hetzelfde wachtwoord aanmaken en gebruiken. 

Gebruik je ook KPN Veilig? Want daar ben ik niet zo zeker van wat er gebeurd met de app op je telefoon en computer. Ik verwacht dat het weer een kwestie van opnieuw inloggen is, maar het kan zijn dat je KPN Veilig dient te herinstalleren. 

Maar het is aan jou of je dit wilt proberen. Je kunt ook nog even wachten of we een update kunnen delen over jouw issue. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • June 3, 2025

Op de KPN TV+ app of de KPN Smart TV app kun je ook inloggen met je abonnementsnummer en pincode. Daar heb je niet perse een KPN ID voor nodig. Het kan wel zijn dat je even opnieuw moet inloggen. Dat kun je dan ook weer doen met je nieuw aangemaakte KPN ID. En je kunt zeker weer hetzelfde wachtwoord aanmaken en gebruiken. 

Gebruik je ook KPN Veilig? Want daar ben ik niet zo zeker van wat er gebeurd met de app op je telefoon en computer. Ik verwacht dat het weer een kwestie van opnieuw inloggen is, maar het kan zijn dat je KPN Veilig dient te herinstalleren. 

Maar het is aan jou of je dit wilt proberen. Je kunt ook nog even wachten of we een update kunnen delen over jouw issue. 

Ik heb het gisteren ook nog geprobeerd met mijn hoofd email adres van kpn en daarmee gaat het ook verkeerd.

De app wil mij later dan gewoon weer naar de app thuis doorsturen.

Toen ik andere email adres probeerde kon ik wel de wifi verbeteren gebruiken in de app, maar die optie verdween toen ik mijn mobiel nr had toegevoegd in de app

• June 3, 2025

Welke SuperWiFi's heb je? De witte of de zwarte? Weet je welke firmware daar op staat?

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • June 3, 2025

Ik heb de zwarte schotels.  een heeft de allerlaatste firmware de andere de versie daarvoor.

De V12 heeft de allerlaatste firmware gekregen.

Maar ik blijf het volhouden maar KPN negeert het, het probleem is ontstaan na de omruiling van V10 Naar V12.

Toen heeft het in eerste instantie half gewerkt, via contact met helpdesk KPN na een ander abonnement gegaan met alle voordelen welke ik had  , maar nu 2 jaar verlengd en eerste jaar korting.

Daarna is het probleem ontstaan, dus ergens bij KPN staat iets niet goed ingesteld mbt mijn gegevens en de app.

Via bijvoorbeeld de app WIFIman kan ik inloggen op de V12 en ook via de weblink, maar werkend in de app zou ook leuk zijn. maar het schijnt rocket science te zijn.

• June 3, 2025

Ik heb de zwarte schotels.  een heeft de allerlaatste firmware de andere de versie daarvoor.

Versie daarvoor? Welke is dat? Begint die versie wel met "SW2"?

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • June 3, 2025

Versie daarvoor? Welke is dat?

Een schotel heeft versie SW2.C.25.05.06 en dat is de laatste firmware

en de andere schotels hebben nog de SW2.C.24.07.04 firmware versie en dat was dus de versie voor de SW2.C.25.05.06.

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • June 6, 2025

Gisteren ivm problemen V12 modem en de zwarte extenders 1.5 uur telefonisch contact gehad met medewerker KPN.

Goede man vroeg of hij via quick acces mocht mee kijken met mijn laptop, ( ja ik heb toestemming gegeven).

Goede man heeft veel zitten veranderen met als gevolg zie onderstaande afbeeldingen.

Ik zou vandaag door goede man tussen 08.00 en 08.30 worden terug gebeld,  bevestiging van gehad via sms bericht.

Nee goede man heeft niet meer gebeld 08.31 belt andere medewerker, maar verbind mij door met technische helpdeskmedewerkster.

Haar uitleg:

Nee we mogen niet inloggen met Quick Accces ( sorry hoe kan ik dat als simpele klant dat weten???)

Om verhaal af te sluiten , morgen ( zaterdag 07-06-2025) komt tussen 08.00 en 12.00 een KPN monteur, welke mij zelf al 80 tot 100 euro moet gaan kosten, want volgens helpdesk medewerkster was alles wel mijn eigen schuld en op afstand werkt alles ( ook de extenders)

Dat de extenders welke niet via de UTP kabel zijn verbonden , maar volgens haar wel is lullen ald brugman.

Zie de afbeeldingen hier onder waar mee gisteren de KPN medewerker mij heeft opscheept en wat mij nu geld mag gaan kosten

En alle schotels geven een groene led??

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • June 6, 2025

Ook in je eigen topic heb je meerdere dingen geprobeerd zag ik ​@ivo46. Voor zulke situaties is het altijd het beste om een eigen topic aan te maken, zodat er niet meerdere dingen door elkaar lopen. Die heb je al dus, en daar had je onder andere dezelfde vraag gesteld. Het is beter om daar verder te gaan, zodat je alle informatie op dezelfde plek houdt. Wel zo overzichtelijk.

Ja dat klopt, maar ik heb het dus heel bewust op de twee topics aangeven, want ik kom geen steek verder , kijk eens wanneer probleem is ontstaan waar het toe leidt en waar ik nu sta, schiet niet erg op !

Oplossing voor het geheel krijg ik niet, en support analist ver*** hier alle instellingen en belt de volgende dag niet terug,  kom op zeg

Ja ik ben boos en raak er gefrustreerd van.

Admin: verplaatst naar je eigen topic en aangepast i.v.m. taalgebruik

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • June 6, 2025

Ik had zelf ook wel wat hoofdbrekens met superwifi na de update. Ik heb op superwifi overigens nog niet de laatste firmware. Inmiddels heb ik weer een werkende superwifi. Omdat er nu al een monteur is gepland zou ik dat afwachten.

De topologie plaatjes suggereren dat je aangesloten hebt via UTP. Ik denk daarom dat de synchronisatie tussen Box12 en superwifi niet helemaal gaat. Een superwifi reset zal zeker onderdeel van de oplossing zijn. Dat lukte bij mij ook niet en ik bleef een oranje lamp houden, ook via de UTP kabel. Bij mij was de oplossimg om box12 een koude herstart te geven. Dat doet bij mij al meerdere keren wonderen. Daarna superwifi een uurtje met kabel aan een LAN poort hangen van de modem. Bij mij bleef de lamp ook daarna oranje op de kabel. Maar na loskoppelen en opnieuw starten van superwifi was er witte rook. Superwifi een voor koppelen.

Hopelijk morgen succes voor je en niet boos worden (snap het wel). Het is maar techniek.

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • June 7, 2025

Monteur is hier vandaag geweest en had al redelijk snel in de gaten dat mijn gegevens niet goed verwerkt waren bij de KPN.

Alles nagekeken en dingen veranderd  en zelfs de MijnKPN app werkt nu !!

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Er zitten heel wat toppers bij de monteursorganisatie en gelukkig kwam er één bij jou over de vloer. Ik was ook al benieuwd of de monteur wel voorrijkosten in rekening zou brengen gezien de situatie en je behandeling via de helpdesk. Gelukkig heeft hij je helemaal kosteloos uit de brand geholpen. Hij heeft ook een mooie toelichting achtergelaten op de bon en ik zie dat er wat resets aan te pas moesten komen om alles te synchroniseren. Mooi dat alles nu naar behoren werkt! 

Dank je dat je nog even liet weten hoe het afgelopen is en ik ga er vanuit dat je vanaf nu zonder verdere hoofdbrekens van je verbinding en Wifi kunt genieten. Zo niet, dan kun je hier altijd weer een bericht achter laten. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • June 13, 2025

En weer gaat het weer niet goed in de KPN app!!!

Stroom moest vandaag ervan af en toen stroom er weer opkwam startte alles op, maar het netwerk ging weer raar doen.

Ik heb modem een herstart moeten geven , maar zoals je bij afbeelding ziet denk app weer dat ik niet ben ingelogd bij mijn thuis of gastnetwerk.

Om gek van te worden  vorige week is hier een monteur meer dan een uur bezig geweest!

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Wat gaat er nu precies mis in de app dan? Als ik op mijn telefoon naar Wifinetwerk beheren ga, dan zie ik veelal hetzelfde. Behalve dat bij mij onder Gastnetwerk dan mijn Extra Wifinetwerken staan. 

Dat de weergave in MijnKPN of het toplogie-overzicht niet helemaal klopt, hoeft trouwens niet te betekenen dat je netwerk verstoort is. Wat merk je dan aan je netwerk? 

Wat je zou kunnen proberen is om je hele Thuisnetwerk eens opnieuw op te starten. Dan kunnen alle apparaten weer even opnieuw synchroniseren met elkaar. Je logt daarvoor in op je modem via http://192.168.2.254 en gaat naar Instellingen, Systeem en dan Herstart Thuisnetwerk. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • June 16, 2025

Wat gaat er nu precies mis in de app dan? Als ik op mijn telefoon naar Wifinetwerk beheren ga, dan zie ik veelal hetzelfde. Behalve dat bij mij onder Gastnetwerk dan mijn Extra Wifinetwerken staan. 

Dat de weergave in MijnKPN of het toplogie-overzicht niet helemaal klopt, hoeft trouwens niet te betekenen dat je netwerk verstoort is. Wat merk je dan aan je netwerk? 

Wat je zou kunnen proberen is om je hele Thuisnetwerk eens opnieuw op te starten. Dan kunnen alle apparaten weer even opnieuw synchroniseren met elkaar. Je logt daarvoor in op je modem via http://192.168.2.254 en gaat naar Instellingen, Systeem en dan Herstart Thuisnetwerk. 

Een herstart heb ik al gedaan , die optie is bekend.

Waar het nu weer verkeerd gaat is dat de app wel mijn adres ziet , ene keer wel mijn apparaten, andere keren ziet de app geen apparaten.

En als je goed kijkt zie je bij de app dat ik het wachtwoord niet kan in zien en geen QR code heb ,je kunt je wachtwoord weer bekijken als je bent in gelogd op je thuis of gasnetwerk.

Ik heb weer 2 schotels kunnen herstarten omdat ze rood werden weergeven als ik inlog op het modem en de melding krijg dat ze weer moeten worden aangemeld als in de instructie die meegegeven is bij de schotels.

Dat gaat er verkeerd en alleen omdat stroom er af is gemoeten.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Waar het nu weer verkeerd gaat is dat de app wel mijn adres ziet , ene keer wel mijn apparaten, andere keren ziet de app geen apparaten.

Hoe gaat dat vandaag dan? De app probeert ook maar enkel het netwerk zo goed mogelijk uit te lezen en de ene keer gaat dat beter dan de andere keer. Als er SuperWifi apparaten niet goed zijn verbonden, dan zal het netwerk uitlezen ook lastiger gaan. 

En als je goed kijkt zie je bij de app dat ik het wachtwoord niet kan in zien en geen QR code heb ,je kunt je wachtwoord weer bekijken als je bent in gelogd op je thuis of gasnetwerk.

Ik heb datzelfde probleem zie ik. Ik ga kijken of ik dat ergens kan deponeren om na te laten kijken. 

EIk heb weer 2 schotels kunnen herstarten omdat ze rood werden weergeven als ik inlog op het modem en de melding krijg dat ze weer moeten worden aangemeld als in de instructie die meegegeven is bij de schotels.

Heb je het weer kunnen herstellen? Meestal is het aansluiten met een internetkabel op het modem (voor 15 minuten) voldoende om de SuperWifi weer synced te krijgen. Ik heb zelf ook een SuperWifi punt en soms schiet ie na een herstart van het modem in de status dat ie niet meer gesynchroniseerd is. Je kunt dan ook proberen via WPS 'm weer goed te verbinden. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • June 17, 2025

Hoe gaat dat vandaag dan? De app probeert ook maar enkel het netwerk zo goed mogelijk uit te lezen en de ene keer gaat dat beter dan de andere keer. Als er SuperWifi apparaten niet goed zijn verbonden, dan zal het netwerk uitlezen ook lastiger gaan. 

Ik heb datzelfde probleem zie ik. Ik ga kijken of ik dat ergens kan deponeren om na te laten kijken. 

EIk heb weer 2 schotels kunnen herstarten omdat ze rood werden weergeven als ik inlog op het modem en de melding krijg dat ze weer moeten worden aangemeld als in de instructie die meegegeven is bij de schotels.

Heb je het weer kunnen herstellen? Meestal is het aansluiten met een internetkabel op het modem (voor 15 minuten) voldoende om de SuperWifi weer synced te krijgen. Ik heb zelf ook een SuperWifi punt en soms schiet ie na een herstart van het modem in de status dat ie niet meer gesynchroniseerd is. Je kunt dan ook proberen via WPS 'm weer goed te verbinden. 

Ik heb de 2 draadloze wifi punten eerst aangesloten met de utp kabel op v12 modem, vervolgens weer oplaten starten,  daarna met sate prikker in reset knopje gedrukt totdat rood ledje verschijn en extender uitging,  vervolgens utp kabel erin en weer net zolang gewacht totdat externder weer geheel opgestart was.

Daarna extender weer draadloos  in keuken en een op de zolder geplaatst en toen werkte het weer, voor de zolder heb ik de procedure 2x moeten herhalen, want anders werkte het niet

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Vaak is het nodig om de versterker nog 20 tot 30 minuten bekabeld aangesloten te laten op het modem nadat de reset is gelukt. Misschien was je iets te vlug met het loshalen, maar dat is even een aanname. Ik ben in ieder geval blij dat het nu allemaal werkt en hopelijk blijft dat zo. 

• Nieuwkomer
  • June 19, 2025

Ik krijg sinds kort ook de melding: Je kunt het wachtwoord weer bekijken zodra je verbonden bent met je thuis- of gastnetwerk.

Echter ben ik verbonden met mijn thuisnetwerk.

ik heb een V12 en er is niets veranderd.

De beheer wifi netwerk pagina laadt ook langzaam en zonder symbolen.

Mogelijk gebeurt na een app update?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Ook bedankt voor jouw signaal ​@Guard. Het ligt nu bij het MijnKPN app-team om te onderzoeken. Ik ben nog wel benieuwd op welke app-versie jullie zitten. Is dit al 6.33.6 of nog .5? 

• Nieuwkomer
  • June 20, 2025

Versie 6.33.6

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Dank je! Het blijkt niet in beide versies voor te komen, dus daar zit geen verschil in. Het probleem is wel bekend bij de ontwikkelaars en de oorzaak is ook al gevonden. Nu alleen nog de oplossing en daar wordt aan gewerkt. 

Stripheld121171
Helper
Forum|alt.badge.img

Oh erg vervelend ​@Mansy. Je hebt je gegevens in je profiel ingevuld, dus ik heb gelijk even op jouw account gekeken. Bij jou zou een andere oorzaak wel eens de reden kunnen zijn dat je in de MijnKPN app niet verder komt. Als ik je verbinding en modem probeer uit te meten, dan komt als resultaat terug dat je modem niet herkend wordt. Zou je eens de volgende stappen kunnen zetten en dan checken of het daarna lukt om verder te komen bij Wifinetwerk beheren in de MijnKPN app?

Stroomloos maken van het glasvezelkastje/NT:

1. Schakel de stroom uit:
    Trek de stekker van het glasvezelkastje/NT uit het stopcontact. Als het glasvezelkastje een aparte aan/uit-schakelaar heeft, zet deze dan op "uit".

2. Wacht 2 minuten:
    Laat het glasvezelkastje/NT minstens 2 minuten uitgeschakeld. Dit zorgt ervoor dat alle instellingen worden gereset.

3. Herstel de stroom:
    Steek de stekker van het glasvezelkastje/NT weer in het stopcontact. Als er een aan/uit-schakelaar is, zet deze op "aan".

4. Wacht tot het glasvezelkastje/NT opnieuw is opgestart:
    Dit kan enkele minuten duren. Wacht totdat de indicatorlampjes aangeven dat de verbinding actief is.

Vervolgens het resetten van de Experia Box:

1. Zoek de resetknop:
    Zoek de kleine resetknop op de Experia Box. Deze bevindt zich meestal aan de achterkant of onderkant van het apparaat en kan een klein gaatje zijn dat je met een paperclip moet indrukken.

2. Voer de hard reset uit:
    Gebruik een paperclip of een vergelijkbaar voorwerp om de resetknop ingedrukt te houden. Houd de knop ongeveer 10 seconden ingedrukt totdat de lampjes op de Experia Box uitgaan of beginnen te knipperen. Dit geeft aan dat de reset is gestart.

3. Laat de resetknop los:
    Laat de knop los en wacht totdat de Experia Box opnieuw is opgestart. Dit kan enkele minuten duren.

4. Configuratie herstellen:
    Na de reset zijn alle instellingen teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Je Wifi netwerknaam (SSID) en wachtwoord worden weer opgehaald en teruggezet in je modem. Je hoeft niet je apparaten opnieuw te verbinden met de Wifi na de reset.

Ik heb een vergelijkbaar probleem. Ik kan ook niet via mijn kpn app de wifi beheren. Ik kan ook de super wifi 2 niet meer verbinden. Nu lees ik dat ik na een reset, niet opnieuw alle apparaten hoef te verbinden. Klopt dat of moet ik toch alles opnieuw instellen?

dank vast voor de reactieÂ