Skip to main content
Sticky

Ontdek de vernieuwde MijnKPN website: alles wat je moet weten!

• January 15, 2025
  • 45 reacties
  • 1345 keer bekeken
Ontdek de vernieuwde MijnKPN website: alles wat je moet weten!
Toon eerste bericht

45 reacties

• Topper
  • July 19, 2025

[...]

Wat is er tijdelijk niet beschikbaar?

Omdat we de laatste puntjes op de i zetten, zijn er tijdelijk een paar zaken die je niet kunt inzien op de MijnKPN website: 

• Inzien van je mobiel verbruik (zoals het aantal verbruikte MB’s)
  • Extra mobiele bundels kopen
  • IP-adres bekijken
  • Gedetailleerde informatie over je abonnementen (zoals type abonnement en einddatum contract)
  • Het aanvragen van extra beltegoed na aanschaf van een Prepaid kaart

Maar geen zorgen, je kunt altijd alles en overal gewoon regelen via de MijnKPN app! En meer: 

[...]

Dat was 6 maanden geleden! Ondertussen werkt de hele MijnKPN website nog steeds van geen kant en verwijzen de helft van de klikbare items door naar een pop-in met “Dit is alleen beschikbaar in de MijnKPN app

Als ik bijvoorbeeld na inloggen naar “Producten > Mobiel abbonement > Mobiel verbruik” ga krijg ik dus ongevraagd die app reclame.

Als ik echter naar “Abbonement aanpassen > Mobiel” ga krijg ik keurig netjes dat overzicht van mijn verbruik.

Ik lees in dat andere topic ook dat;

[...]
De nadruk op de app is vanuit ons niet bedoeld als verplichting, maar sluit aan bij het gebruiksgemak dat veel klanten daar ervaren. De app biedt op dit moment de meest complete en snelle gebruikerservaring.
[...]

Die app is niks meer dan een arbitraire schil rond de omgeving die ook via de website bereikbaar is. Iemand heeft dus bewust veel moeite gedaan om de webomgeving te saboteren. Zoals het MB’s delen; dat kon voorheen via de website… en nu niet meer. Als het niet als verplichting is bedoeld; voer het dan ook niet als verplichting uit. Ik zit niet te wachten op zo’n app. Een webinterface is vanuit elk willekeurig apparaat bereikbaar en daarmee zo’n beetje per definitie veel gebruiksvriendelijker.

Dus:

1. Wanneer wordt de ‘MijnKPN’ website weer normaal werkend?
  2. Erkennen jullie de huidige defecte MijnKPN omgeving als grond om een lopend contract te annuleren?

Los daarvan erg vermakelijk dat de omgeving zegt dat mijn abbonement €22,94 is terwijl de facturen er naast toch echt €24,20 zeggen. Toch morgen maar eens babbelen met de klantenservice… kan ik meteen vragen waar het herhaaldelijk beloofde combivoordeel van €7,50 of €5,00 (maar net wie je aan de lijn krijgt...) nu blijft..

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

De melding die je krijgt als je naar verbruik gaat via de website geeft ook aan dat we hier nog mee bezig zijn ​@p4a_4g. Een hele webomgeving herinrichten duurt helaas erg lang, fijn dat je een manier gevonden hebt om je verbruik via de site toch in te zien. 

2. Erkennen jullie de huidige defecte MijnKPN omgeving als grond om een lopend contract te annuleren?

1 hebben we geen concrete datum voor. Zodra we dit wel weten melden we dat hier. 
2, nee. Je kunt immers via de app wel alles inzien en wanneer je geen toegang hebt tot de app en ook de webopties niet toereikend zijn, dan kun je een belafspraak met ons maken. 🙂 Dan helpen mijn collega's je verder. 

De belafspraak kun je ook gebruiken voor de navraag over Combivoordeel, als het activeren hiervan nog niet gelukt is. Hopelijk is het dan snel geregeld!

• Topper
  • July 19, 2025

De melding die je krijgt als je naar verbruik gaat via de website geeft ook aan dat we hier nog mee bezig zijn ​@p4a_4g. Een hele webomgeving herinrichten duurt helaas erg lang, fijn dat je een manier gevonden hebt om je verbruik via de site toch in te zien. 

1 hebben we geen concrete datum voor. Zodra we dit wel weten melden we dat hier. 
2, nee. Je kunt immers via de app wel alles inzien en wanneer je geen toegang hebt tot de app en ook de webopties niet toereikend zijn, dan kun je een belafspraak met ons maken. 🙂 Dan helpen mijn collega's je verder. 

De belafspraak kun je ook gebruiken voor de navraag over Combivoordeel, als het activeren hiervan nog niet gelukt is. Hopelijk is het dan snel geregeld!

Dank voor de wel heel snelle reactie. 

Ja, in de kleine lettertjes er onder staat dat “We zijn hard aan het werk om de oude MijnKPN pagina’s te vernieuwen.” Maar dat staat er zoals gezegd dus al heel erg lang. Tevens staat er niet dat de functionaliteit daadwerkelijk terugkomt. En gezien de koeienletters die daar boven staan met “Dit is alleen beschikbaar in de MijnKPN app” wordt er wel een bepaalde indruk gewekt. 

Geen concrete datum? Hoe werkt zoiets intern dan? Want als ik op mijn werk een werkende omgeving “vernieuw” naar iets wat voor de helft niet werkt dan moet ik waarschijnlijk ruim binnen die zes maanden op zoek naar ander werk…

Als ik het goed begrijp kan ik dus alles wat niet (meer) via de website werkt laten regelen via de telefonische klantenservice? Dat is wel klasse.

Ik kan al meer dan 1 jaar mijn abonnement en deels mijn producten in de online versie van "mijn kpn" niet inzien, dus ook niet op die vernieuwde website.

Ik vind het absurd om mensen de app door de strot te duwen, en verder is het 1 en al reclame op die site> zelf voor de producten die ik al heb, omdat mijn producten ook niet volledig getoond worden.

Ik heb echt niets aan "mijn kpn" en vertik het gedwongen de app te nemen, ik vind het belachelijk dat er nu al een jaar staat dat er a/d website gewerkt wordt en je voor je gegevens de app moet installeren, volgens mij wordt er niet meer aan gewerkt, hoe moeilijk is het om klanten hun abonnement gegevens/ contract en producten te tonen?!

Het is niets meer dan een reclame website nu met een paar summiere gegevens, echter de belangrijkste staan er dus niet.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ik ben met je eens dat er al flink lang aan de website gesleuteld wordt ​@LoveCatsOnly. Ik heb navraag gedaan over of er al een update is. Mochten we daar terugkoppeling op krijgen dan laten we het hier weten! Bedankt voor je geduld dusverre en ik snap ook goed dat je wilt weten hoe het ervoor staat. 

Wel ben ik oprecht benieuwd, wat is de reden dat je de app niet wilt gebruiken? Vind je hem niet prettig werken, mis je functies, of werk je liever via de website/PC? 

@Sanne van KPN 

Ik werk liever via de website en mijn geduld is allang op hoor, ik wil die app niet als "verplichting" en gewoon mijn kpn zaken "online" kunnen regelen, gaat ws nooit meer lukken…

Geen idee wat voor abonnement ik nu nog heb bij kpn, was altijd een z.g. "TFT" abonnement voor "oud telfort" klanten, maar ik kan het al een jaar niet meer inzien.

Nog een nadeel> voor het eerst in jaren een voicemailbericht vandaag (op mijn vaste telefoon) en daarvoor werd ik gebeld door 0842333> ik kende dat helemaal niet en had dat nooit bij Telfort, helaas is deze notificatie niet UIT te zetten in "mijn kpn", alleen te wijzigen naar emailbericht en dat werkt niet op een dect telefoon en ik wil het ook niet.

Via de telefoon kom ik ook niet verder, als ik de optie kies waar je dat aan zou moeten kunnen passen> krijg ik alleen maar mogelijkheden over nummerweergave… ik begrijp echt niets meer van "mijn kpn" en welke instellingen jullie wijzigen, maar ik heb er voor vandaag genoeg tijd aan verspild, zal ook zeker wel weer alleen in "de app" mogelijk zijn> dat bellen van 0842333 dat je een voicemailbericht hebt UIT zetten, ik heb dat niet nodig...

Gegroet 👋.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Ik begrijp heel goed dat het super vervelend is, aangezien je liever de website gebruikt en daarmee nu vaak niet verder komt ​@LoveCatsOnly. Je hebt er nu niet direct iets aan, maar weet dat we 't delen zo gauw er nieuws is en dat we je signaal meenemen.

Voor wat je voicemail betreft, ik lees dat je gebeld werd op je vaste telefoon om je te laten weten dat je een nieuw bericht hebt. Het nummer 0842333 is inderdaad het nummer van Voicemail. Als je dat uit zou zetten, dan weet je dus niet wanneer je een nieuw voicemail bericht zou hebben. Of bedoel je dat je voicemail liever helemaal uit zet?

Als je er daarmee niet uit komt, dan raad ik je aan om een eigen topic aan te maken óf om een belafspraak te maken. In het eerste geval kunnen onze community en wij je verder helpen, en in het tweede geval belt een van onze collega's van onze klantenservice je terug om je hiermee verder te helpen.

@Alexandra van KPN Ik wil juist wèl voicemail, en kan prima op mijn dect telefoon zien dat ik een gemist bericht heb hoor> ik heb dat nooit eerder gehad; een kpn nummer die mij belt (je hoort niets als je oppakt) om aan te geven dat ik een voicemailbericht heb?!

Ik hoef dat niet: maar kan het niet uitzetten, is al jaren bekend en in meerdere topics niet opgelost. Het kennisbank artikel geeft de keuze voicemail notificatie wel aan>  maar in de praktijk is dat de instelling voor nummerweergave en dat wel ik NIET wijzigen. 

In "mijn kpn" kan ik het alleen wijzigen in een emailbericht> nou dat wil ik al helemaal niet voor mijn dect telefoon, dus jammer dat het bellen van 0842333  ná een voicemail bericht niet uit te zetten is, snap dat het handig kan zijn voor mensen die moeten betalen voor voicemail afluisteren, maar dat probleem heb ik niet met bellen onbeperkt.

Het is een bekend probleem dat het uitzetten van voicemail notificatie per telefoon niet te vinden is> heb alle topics gisteren al doorgenomen en niemand weet het, dus ik wen er wel aan> was mijn 1e voicemailbericht in jaren op vaste telefonie.

Groet!

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • October 14, 2025

Bedankt voor de toelichting ​@LoveCatsOnly!

Dan toch het vriendelijke verzoek om hier even een eigen topic voor aan te maken zodat we het vanuit daar verder voor je op kunnen pakken! Alvast bedankt :)

@Jan van KPN Ik hoef geen eigen topic, er staat "ik wen er wel aan"> het gaat er om dat dit weer iets is wat je in "mijn kpn" webversie NIET kunt wijzigen, terwijl je daar wel heen gestuurd wordt. Dus nog een gebrek aan de vernieuwde webversie, ik zal vragen van moderators dus niet meer beantwoorden als zij ZELF off topic gaan, want schijnbaar is het niet de bedoeling dat ik antwoord geef...

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • October 14, 2025

Helder ​@LoveCatsOnly!

• Topper
  • November 23, 2025

Weer vier maanden sinds mijn laatste post… en de webomgeving werkt nog steeds NIET.

Ik ben met je eens dat er al flink lang aan de website gesleuteld wordt ​@LoveCatsOnly. Ik heb navraag gedaan over of er al een update is. Mochten we daar terugkoppeling op krijgen dan laten we het hier weten! Bedankt voor je geduld dusverre en ik snap ook goed dat je wilt weten hoe het ervoor staat. 

Wel ben ik oprecht benieuwd, wat is de reden dat je de app niet wilt gebruiken? Vind je hem niet prettig werken, mis je functies, of werk je liever via de website/PC? 

De grote vraag is waarom KPN de webomgeving niet wil fixen.

Jasper van KPN
Moderator

Er wordt nog aan de webomgeving gewerkt inderdaad, daar hebben we nog geen update over. Naast het ontwikkelen moet het ook getest worden, en als daarbij bijvoorbeeld iets gevonden wordt wat nog niet goed gaat moet dat eerst opgelost worden. Dat kan tijd nodig hebben.

• Topper
  • November 27, 2025

Er wordt nog aan de webomgeving gewerkt inderdaad, daar hebben we nog geen update over. Naast het ontwikkelen moet het ook getest worden, en als daarbij bijvoorbeeld iets gevonden wordt wat nog niet goed gaat moet dat eerst opgelost worden. Dat kan tijd nodig hebben.

Dit is echt lachwekkend. Er gaat al een jaar “iets” niet goed... Is er destijds niet getest?

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Uiteraard zijn er dingen getest voor destijds de introductie van de nieuwe MijnKPN website. 

• Topper
  • December 1, 2025

Uiteraard zijn er dingen getest voor destijds de introductie van de nieuwe MijnKPN website. 

Juist ja. En is er toen gezien dat driekwart niet (meer) werkt? En hoe komen we dan uit dat ondanks testen, ondanks het niet werken… het toch ‘live’ gegooid is?

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

We willen graag mensen naar de MijnKPN app bewegen, omdat daar veel voordelen aan zitten zoals het beheer van het Wifi netwerk. We kijken constant naar waar we dingen voor MijnKPN aanbieden.

• Topper
  • December 1, 2025

Voordelen voor wie? Beheren van Wifi? Wat???

Hebben jullie er nooit aan gedacht dat jullie gewoon basale functies hebben verwijderd en verplaatst naar apps van een duopoly?

Je zegt eerst dat er aan gewerkt wordt en nu zeg je min of meer dat KPN bewust de webomgeving gesaboteerd heeft. Wat is het nu?

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Er wordt ook constant gekeken naar de webversie van MijnKPN. Die 2 dingen kunnen prima naast elkaar bestaan. Maar jouw boodschap en melding is helder! 

• Topper
  • December 1, 2025

Ja, dat kan inderdaad. Waarbij de ene (de website) voor iedereen toegankelijk is en de app een zeer beperkende interface is voor een beperkt aantal gebruikers. Logisch gezien maak je dat dan ondergeschikt aan je website.