Skip to main content

Sms code wordt niet ontvangen want er is nooit een mobiel nummer opgegeven voor de 2-staps verificatie

• March 23, 2026
  • 1 reactie
  • 17 keer bekeken

Hoi,

Inmiddels al weer twee maanden geleden maar ik heb dus hetzelfde probleem.

Via ios app moet ik opnieuw inloggens, e-mail + wachtwoord, dan krijg ik een verificatie mail met een code die voer ik ook in dan krijg ik de vraag of ik mijn mobiele nummer wil invoeren maar die SMS komt nooit aan wnt die heb ik nooit opgegeven.

Ik ben geen rekenwonder maar als ik tel dan is dat een 3-staps verificatie.

Wachtwoord=1

E-mail code = 2

sms code =3

Nu Vind het prima dat we beveiligen maar dit lijkt mijn een beetje overkill, en het ergste is dat het dus nieteens werkt hij blijft om de sms code vragen. Nu lijkt heb me erg amateuristisch om een een nieuw KPN ID te vrage, want ik krijg telkens KPN ID bestaat al en ik kan hem niet verwijderen. Moet ik dan echt meerder e-mail accounts hebben en als de ene niet werkt dan weer een ander mail-adres gebruiken voor een KPN ID.

Ik vind gewoon dat KPN dit zelf moet oplossen ivm het probleem bij de gebruiker neer te leggen. Zoals ik al zei ik heb nooit een mobiel nummer opgegeven en nooit een mail/bericht gehad dat ik dit zou moeten doen. Dus zolang ik geen nummer opgeeft moet het oude systeem gewoon werken en bij de eerst volgende inlog zoals nu aan mij vragen of ik mijn mobiel wil opgegevn als extra beveiloging.

En zeker geen 2-staps verificatie noemen want dit zijn 3-stappen tenzij de e-mail verificatie komt te vervallen, maar daar kom ik pas achter als ik er weer in kom.

Ik hoop dat iemand van IAM bij kpn dit leeft en nog eens om de tafel willen gaan zitten met de architect die dit had bedacht :).

Groetjes en een fijne avond.

Admin: afgesplitst & eigen topic voor aangemaakt

1 reactie

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Hemant, welkom op onze community! Wat vervelend dat het niet lukt zo.

In ons kennisbankartikel en het topic waaronder je gereageerd had staat dit allemaal wel goed uitgelegd. Om weer toegang te krijgen zul je het account moeten verwijderen en opnieuw aan moeten maken.