Skip to main content
Afgelopen maandag heeft de adapter van de Experiabox het begeven. Gelukkig had ik nog een universele adapter liggen waardoor ik weet dat de Experiabox zelf het nog doet, maar loop ik met die universele adapter geen extra risico op schade?
Beste @Lingobrittanica,



Ik heb een KPN moderator ingelicht, wacht even hun antwoord af, ze zullen dan hier reageren. 🙂
Goedemiddag @Lingobrittanica. Welkom op het forum. Wat vervelend dat de stroomadapter defect is. Welke Experia Box heb je in huis? Zou je je KPN Forum profiel willen voorzien van naam contractant, postcode, huisnummer en klantnummer(s)? Zodra ik je gegevens heb ontvangen kan ik een nieuwe toesturen. Laat je mij weten wanneer je de gegevens hebt aangevuld?
Goedemiddag @Lingobrittanica. Welkom op het forum. Wat vervelend dat de stroomadapter defect is. Welke Experia Box heb je in huis? Zou je je KPN Forum profiel willen voorzien van naam contractant, postcode, huisnummer en klantnummer(s)? Zodra ik je gegevens heb ontvangen kan ik een nieuwe toesturen. Laat je mij weten wanneer je de gegevens hebt aangevuld?

Dat is snel @Vikash!!! 😂
Hoi @Lingobrittanica



loop ik met die universele adapter geen extra risico op schade?



Als je een goede universele adapter goed instelt, loop je weinig/geen risico.

Belangrijk zijn de instellingen: Spanning, stroomsterkte en polariteit (+ en - niet verwisselen!)



Kijk op het label van de defecte adapter, hier als voorbeeld de Experia v10 adapter:





Edit: uiteraard adviseer ik niet om de universele adapter permanent te gebruiken, maar alleen/hoogstens om in de lucht te blijven totdat de vervangende KPN adapter arriveert. 😎

Mijn antwoord was vooral bedoeld om de TS gerust te stellen.
Hoi @Lingobrittanica







loop ik met die universele adapter geen extra risico op schade?Als je een goede universele adapter goed instelt, loop je weinig risico.

Belangrijk zijn de instellingen: Spanning, stroomsterkte en polariteit (+ en - niet verwisselen!)



Kijk op het label van de defecte adapter, hier als voorbeeld de Experia v10 adapter:





Ik denk omdat de apparatuur van KPN is dat het beter is om weer de originele adapter te nemen. @Vikash stuurt als het goed is een nieuwe. Ik denk dat je gaat krijgen als de modem defect zou raken dat ie geen nieuwe modem zou krijgen, omdat ie geen originele voedingsadapter gebruikt. Ik heb het al eens een keer meegemaakt.
Dank allemaal voor de reacties, Mijn universele adapter heeft gelukkig de goede instellingen,

@Vikash Ik heb mijn profielgegevens aangevuld, Een originele adapter is waarschijnlijk toch veiliger,
Bedankt voor het achterlaten van je gegevens @Lingobrittanica. Ik heb zojuist een nieuwe stroomadapter toegestuurd. Binnen twee werkdagen heb je het in huis. 🙂

Reageer