Skip to main content
Beantwoord

Aflevering van South Park op 26 juli via Comedy Central niet terug te kijken

• July 28, 2025
  • 6 reacties
  • 246 keer bekeken

Ik probeer al enkele dagen de afleveri g van South Park 26 /07 om 20:30 terug te kijken maar deze laadt niet. Hoe kan dit? Programma's er omheen op dezelfde zender spelen wel gewoon af. Voelt alsof KPN censuur toepast. Graag een antwoord van KPN.

Beste antwoord door Erik van KPN

Goedemorgen, ​@Hans5, ​@Sergio81, welkom hier :)

Sergio, ik heb jouw losse topic even samengevoegd omdat je hier ook al was verschenen, en dat maakt het makkelijker. 

Voelt alsof KPN censuur toepast. Graag een antwoord van KPN.

Dit is sowieso niet het geval. Wij houden ons niet bezig met de inhoud van de zenders die wij doorgeven.

Als een bepaald programma niet terug te kijken is, dan kunnen er twee dingen aan de hand zijn. Of de zender heeft de rechten niet om het programma beschikbaar te stellen voor Terugkijken. Of het is een foutje, en in dat geval kunnen we het ook laten herstellen als we het op tijd genoeg te horen krijgen. 

Gezien de controverse rondom de aflevering zou ik me zeker kunnen voorstellen dat Comedy Central deze niet zou mogen vrijgeven voor Terugkijken. Maar het feit dat de herhaling op zondag wel terug te kijken is, geeft aan dat het waarschijnlijk een foutje is geweest. 

Dus voor eenieder die Southpark nog wil Terugkijken, pak deze uitzending:

Die aflevering is gisteravond (zondag 27 juli) om 22.30 uur herhaald. Daar lukt terugkijken wel.

6 reacties

• Nieuwkomer
  • July 28, 2025

Hoi allemaal,

Ik probeer al een paar dagen aflevering 1 van seizoen 27 van South Park terug te kijken via KPN TV+ (“Sermon on the ‘Mount”, uitgezonden op Comedy Central op 23 juli). Tot mijn verbazing is deze specifieke aflevering niet beschikbaar voor terugkijken terwijl alle andere programma’s op die dag gewoon probleemloos terug te kijken zijn, inclusief de aflevering van Family Guy die er direct voor zat.

Wat deze situatie extra opvallend maakt:

Het gaat hier om misschien wel de meest controversiële South Park-aflevering ooit (Trump in bed met Satan, religieuze satire, expliciete content).

Ik zie op dit forum dat ik niet de enige ben die dit probleem heeft en dat het al meerdere dagen speelt.

De zender zelf lijkt te hebben uitgezonden, maar alleen live. Terugkijken is ineens niet mogelijk, zonder duidelijke reden.

Mijn vraag aan KPN:

Is dit een bewuste blokkade van content?

Gaat het hier om censuur, of is er sprake van een rechtenprobleem met Comedy Central of Paramount waardoor jullie de aflevering (tijdelijk?) niet mogen aanbieden?

Het voelt op z’n zachtst gezegd vreemd dat uitgerekend deze aflevering onverklaarbaar ontbreekt (en dat zonder enige toelichting). Als kijker wil ik graag duidelijkheid: is dit technisch, contractueel of een principiële beslissing?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groet,

Sergio

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • July 28, 2025

Die aflevering is gisteravond (zondag 27 juli) om 22.30 uur herhaald. Daar lukt terugkijken wel.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • July 28, 2025

Zie: 

• Nieuwkomer
  • July 28, 2025

Dank voor je reactie Arjan. Die lijkt het wél te doen. Nice! 👍🏼 

Thx

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 29, 2025

Dank Arjan!

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 29, 2025

Goedemorgen, ​@Hans5, ​@Sergio81, welkom hier :)

Sergio, ik heb jouw losse topic even samengevoegd omdat je hier ook al was verschenen, en dat maakt het makkelijker. 

Voelt alsof KPN censuur toepast. Graag een antwoord van KPN.

Dit is sowieso niet het geval. Wij houden ons niet bezig met de inhoud van de zenders die wij doorgeven.

Als een bepaald programma niet terug te kijken is, dan kunnen er twee dingen aan de hand zijn. Of de zender heeft de rechten niet om het programma beschikbaar te stellen voor Terugkijken. Of het is een foutje, en in dat geval kunnen we het ook laten herstellen als we het op tijd genoeg te horen krijgen. 

Gezien de controverse rondom de aflevering zou ik me zeker kunnen voorstellen dat Comedy Central deze niet zou mogen vrijgeven voor Terugkijken. Maar het feit dat de herhaling op zondag wel terug te kijken is, geeft aan dat het waarschijnlijk een foutje is geweest. 

Dus voor eenieder die Southpark nog wil Terugkijken, pak deze uitzending: